Dok će se glavni boj za pozlaćene kipiće voditi između dva mjuzikla i epske povijesne drame, prava neizvjesnost bit će u glumačkim kategorijama gdje nominirani već dugo nisu bili toliko izjednačeni.
Ovogodišnja dodjela Oscara ostat će zapisana u povijesti. Ne samo zato što bi Čovjek koji nije mogao šutjeti Nebojše Slijepčevića mogao trijumfirati u kategoriji najboljeg kratkometražnog filma, već i zato što je prvi put jedan film koji nije na engelskom jeziku nominiran za čak 13 pozlaćenih kipića. Riječ je o francuskom mjuziklu Emilia Pérez, koji se tako prometnuo u glavnog favorita za nagradu Oscar.
Među tih 13 nominacija Emilia Pérez pokupila je i one u glavnim kategorijama za najbolji film, redatelja (Jacques Audiard) i glavnu glumicu (Karla Sofía Gascón). Prije samo desetak godina bilo bi nečuveno da francuski film na španjolskom o mafijašu koji promijeni spol dominira nagradama američke Akademije filmskih znanosti i umjetnosti, ali očito je primitak brojnih članova iz svih dijelova svijeta utjecao na ukus Akademijinih glasača.
Godina u kojoj dominiraju mjuzikli
No, to ne znači da će Emilia Pérez imati lagani put do pozlaćenih kipića. Brutalist Bradyja Corbeta i Zlica Jona M. Chua zaslužili su po deset nominacija te će biti snažni izazivači. Pogotovo se to odnosi na Corbetovu epsku povijesnu dramu, koja je svojom temom i realizacijom ipak puno bliža klasičnim oskarovskim pobjednicima. Brutalistu u prilog ide činjenica da je jako dobro zastupljen u glavnim kategorijama, kao što su one za film, redatelja, glavnog glumca (Adrien Brody) i originalni scenarij (Brady Corbet i Mona Fastvold).
S druge strane Zlica je ostala bez nominacija u kategorijama za najboljeg redatelja i scenarij, što znači da će imati veliki izazov da trijumfira kao najbolji film. Ipak, ekipa filma bi mogla otići kući s dosta nagrada zahvaljujući tehničkim kategorijama, kao što su ona za kostimografiju i glazbu.
U godini kada Oscarima dominiraju mjuzikli, pa čak i kada su dijametralno suprotni kao Emilia Pérez i Zlica, bit će zanimljivo vidjeti može li na kraju sva slava otići drami Brutalist.
Neizvjesno u glumačkim kategorijama
Oskarovsku godinu 2025. obilježit će i žestoka konkurencija u glumačkim kategorijama. Dok je prijašnjih godina jedna nominirana osoba uvijek iskočila kao favorit, a ponekad bi se to pretvorio i u dvoboj, sada je to doista izjednačena bitka između gotovo svih nominiranih. U kategoriji glumaca jedino malo manje šanse ima Sebastian Stan, inače sjajan kao Donald J. Trump u filmu The Apprentice, no kod glumica je utrka doista otvorena. Karla Sofía Gascón ima možda sićušnu prednost, jer je njezin film dobio najviše nominacija, no tko može otpisati Demi Moore ili Mikey Madison, a da ne govorimo o momentumu koji je Fernanda Torres stekla osvojivši Zlatni globus.
Konkurencija među glumicama je toliko snažna da među nominirane nije uspjela upasti ni odlična Marianne Jean-Baptiste, odlična u filmu Hard Truths.
U svakom slučaju predstoji nam uzbudljivih 38 dana. Naime, upravo je toliko ostalo do 97. dodjele Oscara koja će biti održana 2. ožujka u Los Angelesu.
Nominacije za 97. dodjelu Oscara
Najbolji film
- Anora
- Brutalist
- Bob Dylan: Potpuni neznanac
- Konklava
- Dina: Drugi dio
- Emilia Pérez
- I’m Still Here
- Nickel Boys
- Supstanca
- Zlica
Najbolja glavna glumica
- Cynthia Erivo – Zlica
- Karla Sofía Gascón – Emilia Pérez
- Mikey Madison – Anora
- Demi Moore – Supstanca
- Fernanda Torres – I’m Still Here
Najbolji glavni glumac
- Adrien Brody – Brutalist
- Timothée Chalamet – Bob Dylan: Potpuni neznanac
- Colman Domingo – Sing Sing
- Ralph Fiennes – Konklava
- Sebastian Stan – The Apprentice: Priča o Trumpu
Najbolja sporedna glumica
- Monica Barbaro – Bob Dylan: Potpuni neznanac
- Ariana Grande – Zlica
- Felicity Jones – Brutalist
- Isabella Rossellini – Konklava
- Zoe Saldaña – Emilia Pérez
Najbolji sporedni glumac
- Yura Borisov – Anora
- Kieran Culkin – A Real Pain
- Edward Norton – A Complete Unknown
- Guy Pearce – Brutalist
- Jeremy Strong – The Apprentice: Priča o Trumpu
Najbolja režija
- Anora – Sean Baker
- Brutalist – Brady Corbet
- Bob Dylan: Potpuni neznanac – James Mangold
- Emilia Pérez – Jacques Audiard
- Supstanca – Coralie Fargeat
Najbolji animirani film
- Flow
- Izvrnuto obrnuto 2
- Memoir of a Snail
- Wallace i Gromit: Velika povrtna zavjera
- Divlji robot
Najbolji kratki animirani film
- Beautiful Men
- In the Shadow of the Cypress
- Magic Candies
- Wander to Wonder
- Yuck!
Najbolja fotografija
- Brutalist – Lol Crawley
- Dina: Drugi dio – Greig Fraser
- Emilia Pérez – Paul Guilhaume
- Maria – Ed Lachman
- Nosferatu – Jarin Blaschke
Najbolji kostimi
- Bob Dylan: Potpuni neznanac – Arianne Phillips
- Konklava – Lisy Christl
- Gladijator II – Janty Yates i Dave Crossman
- Nosferatu – Linda Muir
- Zlica – Paul Tazewell
Najbolji dokumentarni film
- Black Box Diaries
- No Other Land
- Porcelain War
- Soundtrack to a Coup d’État
- Sugarcane
Najbolji kratki dokumentarni film
- Death by Numbers
- I Am Ready, Warden
- Incident
- Instruments of a Beating Heart
- The Only Girl in the Orchestra
Najbolja montaža
- Anora – Sean Baker
- Brutalist – David Jancso
- Konklava – Nick Emerson
- Emilia Pérez – Juliette Welfling
- Zlica – Myron Kerstein
Najbolji međunarodni film
- I’m Still Here (Brazil)
- The Girl with the Needle (Danska)
- Emilia Pérez (Francuska)
- The Seed of the Sacred Fig (Njemačka)
- Flow (Latvija)
Najbolja šminka i frizura
- A Different Man – Mike Marino, David Presto i Crystal Jurado
- Emilia Pérez – Julia Floch Carbonel, Emmanuel Janvier i Jean-Christophe Spadaccini
- Nosferatu – David White, Traci Loader i Suzanne Stokes-Munton
- Supstanca – Pierre-Olivier Persin, Stéphanie Guillon i Marilyne Scarselli
- Zlica – Frances Hannon, Laura Blount i Sarah Nuth
Najbolja originalna glazba
- The Brutalist – Daniel Blumberg
- Konklava – Volker Bertelmann
- Emilia Pérez – Clément Ducol i Camille
- Zlica – John Powell i Stephen Schwartz
- The Wild Robot – Kris Bowers
Najbolja originalna pjesma
- “El Mal” iz Emilia Pérez
- “The Journey” iz The Six Triple Eight
- “Like A Bird” iz Sing Sing
- “Mi Camino” iz Emilia Pérez
- “Never Too Late” iz Elton John: Never Too Late
Najbolja scenografija
- Brutalist – Judy Becker i Patricia Cuccia
- Konklava – Suzie Davies i Cynthia Sleiter
- Dina: Drugi dio – Patrice Vermette i Shane Vieau
- Nosferatu – Craig Lathrop i Beatrice Brentnerová
- Zlica – Nathan Crowley i Lee Sandales
Najbolji kratki igrani film
- A Lien
- Anuja
- I’m Not a Robot
- The Last Ranger
- Čovjek koji nije mogao šutjeti
Najbolji zvuk
- Bob Dylan: Potpuni neznanac – Tod A. Maitland, Donald Sylvester, Ted Caplan, Paul Massey i David Giammarco
- Dina: Drugi dio – Gareth John, Richard King, Ron Bartlett i Doug Hemphill
- Emilia Pérez – Erwan Kerzanet, Aymeric Devoldère, Maxence Dussère, Cyril Holtz i Niels Barletta
- Zlica – Simon Hayes, Nancy Nugent Title, Jack Dolman, Andy Nelson i John Marquis
- Divlji robot – Randy Thom, Brian Chumney, Gary A. Rizzo i Leff Lefferts
Najbolji vizualni efekti
- Alien: Romulus
- Better Man
- Dina: Drugi dio
- Planet majmuna: Novo kraljevstvo
- Zlica
Najbolji adaptirani scenarij
- Bob Dylan: Potpuni neznanac – James Mangold i Jay Cocks
- Konklava – Peter Straughan
- Emilia Pérez – Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Léa Mysius i Nicolas Livecchi
- Nickel Boys – RaMell Ross i Joslyn Barnes
- Sing Sing – Clint Bentley i Greg Kwedar
Najbolji originalni scenarij
- Anora – Sean Baker
- Brutalist – Brady Corbet i Mona Fastvold
- A Real Pain – Jesse Eisenberg
- September 5 – Moritz Binder, Tim Fehlbaum i Alex David
- Supstanca – Coralie Fargeat