Kako je Brady Corbet odustao od glume i postao redatelj o kojem svi pričaju

“Nikad se nisam osjećao potpuno ugodno pred kamerom,” objasnio je Brady Corbet, redatelj filma Brutalist, epske povijesne drame koja se prometnula u favorita za nadolazeću dodjelu nagrade Oscar.

Da ste krajem 2014. upali u duboki san, nešto poput Trnoružice, te se dobro odmoreni probudili na početku 2025., vjerojatno ne biste vjerovali svojim očima. Naime, prije deset godina vidjeli ste kako mladi američki glumac Brady Corbet polagano postaje zvijezda – samo te godine imao je deset uloga u filmovima i serijama. U siječnju 2025. nitko ga više ne povezuje s glumom, uostalom zadnju ulogu imao je upravo 2014., ali mu zato predviđaju da bi lagano mogao dobiti Oscara za najboljeg redatelja.

Brady Corbet je redatelj filma Brutalist, epske povijesne drame o fiktivnom mađarskom arhitektu Laszlu Tothu, koji bježeći od holokausta dolazi u SAD. Brutalist je premijerno prikazan na prošlogodišnjem Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji, gdje je Brady Corbet osvojio Srebrnog lava za najboljeg redatelja. Bio je to samo početak uspješnog niza, jer hvaljeni film sada gotovo svaki tjedan dobiva neku nagradu, pa je tako i na dodjeli Zlatnih globusa trijumfirao u kategorijama najboljeg filma, redatelja i glumca (Adrien Brody).

Holokaust, Adrien Brody i oskarovska slava

„Želio bih iskoristiti ovu priliku da zahvalim i odam počast trima osobama koje sam izgubio dok sam radio na ovom filmu. Mom djedu Jamesu, njegovom bratu Jerryju i mom dragom prijatelju Kevinu Turinu, koji mi svakodnevno nedostaje. Ne bih večeras stajao ovdje da nije bilo njihova utjecaja“, kazao je redatelj Brady Corbet preuzimajući Zlatni globus.

Adrien Brody u filmu ‘Brutalist’ (Foto: Universal)

Trijumf u Los Angelesu bio je dovoljan da Brutalist i Brady Corbet odjednom postanu svačiji miljenici. Na kladionicama su favoriti za nadolazeću nagradu Oscar, a brojni analitičari idu 23 godine unatrag kako bi povukli paralele s dramom Pijanist Romana Polanskog – holokaust, Adrien Brody i oskarovska slava.

I sasvim sigurno, o filmu i redatelju će se ovih tjedan i mjeseci još puno govoriti. Više nego zasluženo. A jedna od tema će zasigurno biti i kako je obećavajući glumac postao hvaljeni redatelj.

Redatelj iz Arizone

Brady Corbet rođen je u gradiću Scottsdale u Arizoni, kao jedino dijete samohrane majka koja je karijeru gradila u oglašivačkoj industriji. Kako je još u mladosti pokazao golemi interes za filmove, logičan put je bio da se još u mladim danima okuša u glumi – prvo u reklamama, zatim serijama, a na kraju i filmovima.

Već u svojim dvadesetima, ostvario je uloge u filmovima renomiranih redatelja poput Gregga Arakija, Michaela Hanekea, Oliviera Assayasa, Mije Hansen-Løve i Larsa von Triera. No, prije deset godina odlučio je napustiti glumu kako bi se potpuno posvetio radu iza kamere.

Brady Corbet je svoj redateljski debi ostvario filmom The Childhood of a Leader, premijerno prikazanim 2015. godine. Kroz mračne i zagonetne prizore, film prati buran obiteljski život hirovitog dječaka koji će jednog dana postati fašistički vođa.

Brady Corbet i njegova partnerica Nora Fastvold (Foto: Jean_Nelson / Depositphotos)

Njegov drugi film, Vox Lux iz 2018., donosi priču o pop zvijezdi sklonoj samodestrukciji, koju utjelovljuje Natalie Portman, prikazujući drugačiju vrstu kulta ličnosti. Oba filma, uostalom kao i dramu Brutalist,  Corbet napisao u suradnji s norveškom glumicom, scenaristicom i redateljicom Norom Fastvold, koja je ujedno i njegova životna partnerica.

Bijeg od glume u režiju

No, ono što je zanimljivo je da je s odlaskom iza kamere potpuno prekrižio svoju glumačku karijeru.

“Nikad se nisam osjećao potpuno ugodno pred kamerom,” objasnio je Brady Corbet u razgovoru za The New Yorker. Režija, nastavio je, “zahtijeva pravu objektivnost, a, nažalost, mislim da nitko nije imun na taštinu.”

No, kako netko tko je do svoje 25 godine ostvario zavidnu glumačku karijeru, čiji su talent prepoznali Haneke i Von Trier, može tako lako odbaciti život ispred kamera.

„Znam glumce koji stvarno vole nastupati. Čak i ako sam film nije sjajan, toliko su usredotočeni na svoj mali dio, svoj doprinos, da im to pruža zadovoljstvo. A to nisam bio ja. Pa sam pomislio: ‘Možda nisam glumac.’ Ušao sam u to u tako mladoj dobi. I bilo je u redu, snalazio sam se, ali nikad nisam bio tehnički potkovan kao drugi glumci koje bih upoznao. Oni su imali talent i disciplinu. Uvijek sam se osjećao pomalo lažno“, priznao je Brady Corbet u razgovoru za The Guardian.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          To ne znači da je odluka o napuštanju glume bila lagana. Naprotiv, i sam redatelj priznaje da je to napravio u najtežem mogućem trenutku. Upravo kada je odlučio zauvijek dignuti ruke od glume, s Norom je očekivao prvo dijete, a ni uz brojne ranije ostvarene uloge Brady nije u banci imao pozamašnu ušteđevinu.

          “Kad radiš na arthouse filmu, zaradiš bruto 15 tisuća dolara, a neto ti ostane možda sedam ili osam. To nije dovoljno za život. Osim toga, nije bilo dovoljno projekata da bih se mogao održavati”, otkrio je Brady Corbet u istome intervjuu.

          Filmovi s beskompromisnom vizijom

          Naravno, to ne znači da je odmah ostao bez ijednoga centa, ali je svojevoljno odustao od relativno sigurnog glumačkog posla kako bi se u potpunosti posvetio nesigurnom, ali njemu puno više ispunjavajućem, poslu stvaratelja umjetnički izazovnih filmova.

          Bili su to i The Childhood of a Leader i Vox Lux, hvaljeni filmovi koji ipak nisu privukli dovoljan broj gledatelja te su završili u financijskom minusu, a s takvom vizijom krenuo je snimati i dramu Brutalist.

          Ono što je u ovom slučaju drugačije, svakako je komercijalni ishod. Brutalist, epski film o tamnoj strani američkoga sna, kojeg već sada uspoređuju s klasikom Bilo jednom u Americi, također je nastao uz redateljevu beskompromisnu viziju. Brady Corbet stvorio je djelo koje opčini gledatelja, a, sve viši se čini, i glasače koji će odlučiti kome će u ruke otići pozlaćeni kipić Oscar.

          O autoru

          O autoru