‘Brutalist’ je ove godine odnio prestižnu nagradu Zlatni globus u kategoriji najboljeg filma kao i za najbolju režiju i najboljeg glumca. Sada možete pročitati i njegov scenarij.
Svi kritičari i publika ‘Brutalista’ nazivaju filmskim remek-djelom, a to može zahvaliti izvrsnim glumačkim izvedbama, režijom, i vjerojatno najbitnijom stvari – scenarijem.
Bez dobrog scenarija nema dobrog filma
U film se mogu uložiti milijuni dolara, dovesti najveće filmske zvijezde, savršeno iskusni redatelji, no u konačnici kvalitetu svega određuje scenarij. On je temelj svega, i ako u startu on ne funkcionira ili je jednostavno loš, tada se to odražava u svakom dijelu filma i ne postoji glumac ili glumica koji svojim izvedbama mogu promijeniti to. Brutalist (The Brutalist) je jedan od najhvaljenijih filmova godine koji je imao izvrsne temelje, tj. scenarij da postane moderno remek-djelo – što je na kraju i postao.
Napisali su ga redatelj Brutalista Brady Corbet i njegova partnerica Mona Fastvold koja je isto tako priznata filmašica. Kako se bliži sezona najprestižnije filmske nagrade od svih – Oscara, scenarij za film na kojem je Corbet radio 7 godina dostupan je za čitanje. Možete ga pročitati na ovom linku.

O čemu je ‘Brutalist’?
Brutalist se odvija tijekom godina nakon Drugog svjetskog rata i prati židovskog arhitekta mađarskog podrijetla Lászlóa Tótha (Adrien Brody) koji je preživio holokaust, te emigrira u Sjevernu Ameriku sa svojom ženom (Felicity Jones). Bogati i misteriozni klijent (Guy Pearce) Lászlóu ponudi priliku života radeći na projektu koji bi obojicu upisao u vječnost zemlje koju sada László i njegova žena zovu domom. Od bogatog dobrotvora on osjeti okus američkog sna, ali taj uspjeh može imati cijenu koja je preteška da bi se mogla podnijeti.
Dužina filma je nešto čime se dodatno privlači publika
Brutalist je duboko osobna priča epskih razmjera u trajanju od tri i pol sata kakve se rijetko ima prilike gledati, i ako se gleda – onda je pravi način za to na velikom platnu. Dužina filma Brutalist jedna je od stvari koja se često spominje, a na tu temu redatelji Ridley Scott, Denis Villeneuve, Edward Berger, i Brady Corbet kojima vremensko trajanje filma nije strano – zasjeli su za okrugli stol i dali svoja mišljenja o istome.

Redatelj Dine Denis Villeneuve mišljenja je kako “postoji fizičko vrijeme i mentalno vrijeme filma,” te dodao kako smo svi upoznati sa scenama za koje se ima osjećaj da traju čitavu vječnost, kao i epskim filmovima koji jednostavno prolete.
Ridley Scott je rekao da “bez obzira radi li se o četiri sata ili dva sata, bolje vam je da imate razloga u tom motoru da poželite krenuti dalje. To se zove drama.”
Redatelj Konklave, Edward Berger, smatra kako bi dugi filmovi mogli biti pravi mamac za publiku jer doživljaj je jedinstven.
“Ako [publika čuje] da‘postoji taj tip, Brady Corbet, snimio je film koji traje skoro četiri sata. Gleda se s pauzom. Snimljen na 70 mm filmu.‘ Nekako postane, ‘Moram to pogledati!‘ To je spektakl. Toga nemam na televiziji… Ako pogodi pravu emociju, može trajati dva i pol sata ili četiri, nije bitno. Mislim da će dio prodajne točke… dovlačenja ljudi u kino biti njegova duljina.”
Brutalist dolazi u kina 20.02.