Počinje utrka za Zlatnu palmu! Što nas sve čeka u Cannesu?

Od posljednjeg filma o Indiani Jonesu do prve glavne uloge The Weeknda, Filmski festival u Cannesu od 16. do 27. svibnja nudi pregršt poslastica za filmofile. A sve počinje s Johnnyjem Deppom kao francuskim kraljem.

Filmski festival u Cannesu vraća se u punom sjaju. Najglamourozniji svjetski festival bit će otvoren večeras projekcijom povijesne drame Jeanne du Barry francuske redateljice Maïwenn, a do 27. svibnja na stotine filmova, u službenom i paralelnim programima, ali i na marketu, bit će predstavljeno gledateljima na Azurnoj obali.

Već sama svjetska premijera Jeanne du Barry donosi sve ono po čemu je Cannes poznat. Prestižna je to kostimirana drama o kurtizani kralja Luja XV., koju tumači sama redateljica, no glavni je marketinški mamac ipak američka zvijezda Johnny Depp. Kontroverzni glumac, čijem imidžu nikako nije pomogla mučna sudska epizoda s bivšom suprugom Amber Heard kada je na vidjelo izašla njegova nasilnička strana, privući će ispred crvenog tepiha brojne obožavatelje, ali i protivnike.

Naime, iako u Francuskoj i dalje ima bolji status nego u SAD-u, odluka da upravo Deppov film otvori festival nije svima sjela najbolje. Tako je francuska glumica Adèle Haenel napisala otvoreno pismo u kojem je prozvala francusku filmsku industriju da tolerira seksualne agresore kao što su redatelj Roman Polanski i glumac Gerard Depardieu.

Feministička perilica rublja

„Ravnatelj CNC-a, francuske organizacije za promicanje kinematografije, Dominique Boutonnat, ostaje na dužnosti dok je optužen za seksualni napad. Ali Thierry Frémaux, umjetnički ravnatelj Filmskog festivala u Cannesu, stavi tri žene u službenu selekciju 2022., pa svi kažu da ovo ide u dobrom smjeru?” rekla je zvijezda filma Portrait of a Lady on Fire i dodala: “Ne želim biti dio feminističke perilice rublja. To je sranje.”

Njezino mišljenje nije usamljeno u Francuskoj. Zato će biti zanimljivo vidjeti s koliko će uzvika oduševljenja večeras biti dočekan Depp, a s koliko će se zvižduka negodovanja morati suočiti. Nimalo čudno, grad Cannes je službeno zabranio sve prosvjede na Croisette. Doduše, kod njih to nije toliko strah od feministica, koliko od sindikalista koji svake godine pokušavaju iskoristiti filmski festival kao pozornicu za radničku borbu.

Leonardo DiCaprio u filmu “Killers of the Flower Moon” (Foto: Cannes Film Festival)

Mali skandali oduvijek su bili čar Cannes, ali još više publiku su privlačili veliki filmovi. A njih će ove godine biti u izobilju. U Cannesu će premijerno biti prikazan novi nastavak o najpoznatijem arheologu Indiana Jones i artefakt sudbine, Pedro Almodovar će predstaviti kratkometražni gay vestern Strange Way of Life s Ethanom Hawkom i Pedrom Pascalom, Steve McQueen nudi gotovo petosatni dokumentarac Occupied City o Amsterdamu, HBO će izazvati golemi interes premijerom prvih epizoda TV serije The Idol u kojoj glavnu ulogu ima Abel Tesfaye (umjetnik nekad zna kao The Weeknd)…

Kao da to nije dovoljno, svi nestrpljivo iščekuju premijeru drame Killers of the Flower Moon Martina Scorsesea s Leonardom DiCaprijom i Robertom De Nirom u glavnim ulogama. Sve su to potencijalni filmski biseri, a još se nismo ni kandidata iz službene konkurencije koji se natječu za Zlatnu palmu.

21 film u konkurenciji

Festivalski žiri na čijem je čelu švedski oskarovac Ruben Östlund morat će pogledati 21 film. Među njima je čak sedam filmova koje su režirale žene, što je kanski rekord. Talijanska redateljica Alice Rohrwacher dolazi s dramom La Chimera u kojoj Josh O’Connor i Isabella Rossellini imaju glavne uloge, dok će Francuskinja Catherine Breillat zasigurno podignuti temperaturu s erotskom dramom Last Summer.

U utrci za Zlatnu palmu su i „uobičajeni sumnjivci“ Ken Loach s filmom The Old Oak, Wim Wenders s japanskim izletom Perfect Days, Aki Kaurismäki će predstaviti svoj 20. dugometražni film Fallen Leaves, a Wes Anderson će napuniti crveni tepih brojnim zvijezdama na premijeri filma Asteroid City. Filmofile će svojim novim djelima razveseliti i Nuri Bilge Ceylan, Nanni Moretti, Jessica Hausner, Hirokazu Kore-eda

Hrvatska kinematografija i ove će godine biti slabo vidljiva u Cannesu. Jedina svjetla točka bit će  kratkometražni igrani film Prava istina priče o šori redateljice i scenaristice Andree Slaviček i producentice Katarine Prpić (Antitalent), koji će svjetsku premijeru imati u sklopu paralelnog programa Filmskog festivala u Cannesu – Tjedan kritike (Semaine de la Critique). U istom programu publici će se prvi put predstaviti i dugometražni igrani film Sram redatelja Vladimira Perišića, koji je realiziran u koprodukciji Francuske, Srbije, Luksemburga i Hrvatske, a čija je hrvatska koproducentica Ankica Jurić Tilić (Kinorama).

O autoru

O autoru