Dvoje poznatih glumačkih lica – Scarlett Johansson i Harris Dickinson – prvi put izlaze pred publiku s filmovima koje su režirali. I dok se svijet bavi špijunskim komedijama i znanstvenom fantastikom, oni pričaju tiše, ali snažne priče o svakodnevnim herojima.
Glumce oduvijek privlači mogućnost da se okušaju u različitim ulogama, i to ne samo onima ispred kamera, nego i na filmskom setu. Upravo zato nemali je broj glumaca koji su i redatelji, a njima će se, na Filmskom festivalu u Cannesu, službeno pridružiti nova dva imena – Scarlett Johansson i Harris Dickinson. Naime, njihovi redateljski prvijenci premijerno će biti prikazani na ovom, jednom od najprestižnijih svjetskih festivala koji će u francuskoj prijestolnici filma biti održan od 13. do 24. svibnja.

Od Marvelove heroine do redateljice drame
Scarlett Johansson glumica je koja se može pohvaliti dvjema nominacijama za Oscara, a publici je možda najpoznatija kao Crna udovica iz Marvelova filmskog svijeta, ali iza nje je mnogo više od crvenog kostima i borbi s izvanzemaljcima. Glumila je u brojnim hvaljenim filmovima – od Izgubljeni u prijevodu (Lost In Translation, 2003.), preko Ona (Her, 2013.) pa sve do Priče o braku (Marriage Story, 2019.), za koju je 2020. zaradila nominaciju za Oscara za najbolju glumicu.
Ove godine u Cannesu se predstavlja s filmom Eleanor the Great, intimnom pričom o 90-godišnjoj ženi iz Floride koja u New Yorku sklapa neobično prijateljstvo s 19-godišnjom studenticom. Glumačku ekipu predvodi veteranka June Squibb, a 40-godišnja Scarlett, iako ne glumi, u ovaj je projekt uložila i srce i sve svoje vještine koje je stekla u svojoj dosadašnjoj karijeri.

2 u 1 – i redatelj i scenarist
Što se Harrisa Dickinsona tiče, danas 28-godišnjeg glumca imali smo prilike gledati u hitovima poput Trokut tuge (Triangle of Sadness, 2022.), Djevojka iz močvare (Where the Crawdads Sing, 2022.) ili pak Požuda (Babygirl, 2024.). Ovaj svestran i karizmatičan glumac u kratkom je roku od mlade nade postao jedan od najtraženijih britanskih talenata, a ove godine u Cannes dolazi kao redatelj, s filmom Urchin. Riječ je o priči o skitnici koji luta londonskim ulicama, a glumi ga Frank Dillane (poznat iz Fear the Walking Dead, 2015.). Dickinson je, dakle, film režirao, ali i napisao scenarij, a kritičari očekuju sirov, realističan prikaz urbanog odrastanja i marginalizacije – nešto sasvim drugačije od glamura u kojem ćemo ga gledati kada uskoro preuzme ulogu Johna Lennona u biografskom filmu Sama Mendesa o Beatlesima.
Oba filma prikazuju se u sekciji “Un Certain Regard”, dijelu službenog natjecateljskog programa koji nije rezerviran za već etablirane redatelje poput Wes Andersona ili Richarda Linklatera, već za autorske filmove s posebnim stilom, smjelim temama i svježim pogledom na svijet. U prijevodu – ovo je Cannesova zona onih koji se ne boje riskirati.

Kakva je ovogodišnja konkurencija?
Cannes ove godine izgleda impresivnije nego ikad. Wes Anderson donosi špijunsku crnu komediju The Phoenician Scheme, Ari Aster okuplja zvjezdanu ekipu u SF filmu Eddington, a Richard Linklater koketira s francuskim novim valom u Nouvelle Vague. Tu su još i Kelly Reichardt, Joachim Trier, Jafar Panahi i deseci drugih velikana – i to sve u istom festivalskom izdanju!
U takvom okruženju, Scarlett i Harris imaju priliku pokazati da su više od poznatih lica s plakata – da su i autori koji imaju što za reći.
Hoće li publika i kritika prihvatiti njihove filmove jednako toplo kao što ih prihvaća na crvenom tepihu, doznat ćemo u svibnju, no već sada znamo da ovogodišnji Cannes donosi filmske poslastice koje nećemo tako lako zaboraviti.