‘Crni telefon 2’: Freddy Krueger nove generacije

Crni telefon 2 vizualno i tematski snažno evocira horore osamdesetih. Ovaj nastavak je ambiciozniji i bogatiji od originala, s izraženijim nadnaravnim elementima i snolikom logikom koja pojačava osjećaj nelagode. Lik Grabitelja, mogao bi postati ono što je Freddy Krueger bio osamdesetih. U svakom slučaju – ovo je ambiciozan horor vrijedan gledanja.

Crni telefon 2 (Black Phone 2, 2025.) nastavak je uspješnog horora iz 2021. godine koji je nastao prema kratkoj priči Joea Hilla.Iza tog imenakrije se Joseph Hillström King, sin Stephena Kinga jednog od najpoznatijih i najčitanijih pisaca današnjice, kojeg s pravom nazivamo i “institucijom suvremene američke ali i svjetske književnosti”. On piše pod pseudonimom kako bi izgradio vlastitu karijeru neovisno o ocu, želeći da ga čitatelji prepoznaju po talentu, a ne prezimenu. Danas je uspješan autor s brojnim nagrađivanim djelima i adaptacijama.

Glumačka postava iz originalnog filma

Originalni film režirao je Scott Derrickson, koji se vraća i u nastavku, sa scenaristom C. Robertom Cargillom. Autorski dvojac zadržava kreativnu kontrolu, čime se osigurava kontinuitet vizije i stila. Prvi film bio je financijski iznimno uspješan, s budžetom od oko 18 milijuna dolara i globalnom zaradom od preko 160 milijuna. Kritika ga je dočekala s pohvalama, a publika ga je brzo prihvatila kao jedan od najdojmljivijih horora pandemijskog razdoblja.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Na Rotten Tomatoesu je ostvario visoku ocjenu, dok su komentari na društvenim mrežama dodatno potaknuli njegovu popularnost. Uspjeh originala otvorio je vrata nastavku koji je najavljen ubrzo nakon premijere. Ideja za drugi dio potekla je izravno od Joea Hilla, koji je autorima ponudio koncept još prije izlaska prvog filma. Produkcija je završena početkom ove godine a film je već prikazan na Fantastic Festu, gdje je izazvao znatiželju među ljubiteljima žanra.

          U nastavku se vraćaju svi glumci iz originalnog filma, uključujući Ethana Hawkea kao Grabitelja, Masona Thamesa kao Finneyja, Madeleine McGraw kao Gwen te Jeremyja Daviesa u ulozi njihova oca Terrencea. Miguel Mora također se pojavljuje, ali u novoj ulozi, kao Ernesto, mlađi brat jedne od Grabberovih prijašnjih žrtava. Njima su se pridružili Arianna Rivas (Mustang), Demián Bichir (Armando), Anna Lore (Hope), Graham Abbey (Kenneth) i Maev Beaty (Barbara).

          Radnja je smještena u 1982. godinu, a Finney i Gwen sada su srednjoškolci koji pokušavaju ostaviti iza sebe traumatična iskustva iz prošlosti. Dok se sedamnaestogodišnji Finn i dalje nosi s posljedicama zatočeništva, njegova tvrdoglava sestra Gwen, sada petnaestogodišnjakinja, počinje u snovima primati pozive s crnog telefona i viđenja trojice dječaka koje netko prati u zimskom kampu Alpine Lake.

          Još jeziviji Grabitelj

          Odlučna da razotkrije misterij i okonča patnju koju dijeli s bratom, Gwen nagovara Finna da zajedno posjete kamp usred zimske oluje. Tamo otkriva potresnu povezanost između Grabitelja i vlastite obiteljske prošlosti. Zajedno, Gwen i Finn moraju se suočiti s ubojicom koji je postao moćniji u smrti i značajniji za njih nego što su mogli zamisliti.

          Crni telefon 2 vizualno i tematski snažno evocira horore osamdesetih, s posebnim naglaskom na atmosferu koja podsjeća na uspješnicu redatelja Wesa Cravena Strava u Ulici brijestova (A Nightmare on Elm Street, 1984.). Redatelj Scott Derrickson koristi zrnate Super 8 i modificirane Super 16 sekvence kako bi stvorio sablasnu teksturu, pretvarajući likove u siluete i prizore u fragmente noćnih mora. Film se ne oslanja na nostalgiju kao trik, već koristi estetiku tog razdoblja za gradnju nelagode i emocionalne dubine.

          Crni telefon 2 - u kinima
          Mason Thomas i Ethan Hawke u filmu “Crni telefon 2” (Foto: Universal Pictures)

          Ovaj nastavak je ambiciozniji i bogatiji od originala, s izraženijim nadnaravnim elementima i snolikom logikom koja pojačava osjećaj nelagode. Gwenine vizije prikazane su kroz uznemirujuće, gotovo bolesno zrnate kadrove koji podsjećaju na zabranjene snimke, što dodatno pojačava element strave (horora) u filmu. Snježni ambijent kampa Alpine Lake daje filmu hladnu, izoliranu atmosferu, rijetko korištenu u suvremenom hororu, ali ovdje izuzetno učinkovitu.

          Posebno valja istaći da Grabitelj u izgleda još jezivije, s grotesknom maskom koja ga pretvara u sablasnu figuru bez lica. Poprimio je i gotovo mitske dimenzije, više nije samo čovjek s maskom, već prijetnja koja nadilazi smrt. Usporedba s legendarnim horor likom Freddyjem Kruegerom iz Cravenove Strave u ulici brijestova je ovdje sasvim opravdana. I to ne samo zbog toga što on ulazi u snove, već i zbog načina na koji njegova prisutnost ostavlja stvarne posljedice u budnom svijetu.

          Nadmašuje original

          Ethan Hawke ga utjelovljuje na doista jeziv način, pretvarajući ga u figuru koja ne prijeti riječima, nego samom pojavom. Maska koju nosi ne skriva samo lice, već briše čovjeka, pretvarajući ga u sablasnu siluetu. Grabitelj u ovom filmu nije kopija, već nešto što je “najbliže Freddyju Kruegeru dok se ne snimi novi nastavak Strave u Ulici brijestova“. Njegova snaga nije u brutalnosti, već u sposobnosti da se vrati kao istinska noćna mora koja zna gdje i kako napasti.

          Film se ne boji usporiti ritam, dajući prostor likovima da se nose s traumom, što mu daje dodatnu emocionalnu težinu. Iako je radnja složenija, mora se priznati da film uspješno proširuje mitologiju bez gubitka fokusa. Nećemo pogriješiti ako kažemo da je to jedan od rijetkih filmova koji uspijeva nadmašiti original. Njegova estetika i postavka Grabitelja, kao lika koji se vraća iz mrtvih prijeteći kroz snove, dodatno učvršćuje (pozitivnu) vezu s klasicima žanra.

          Crni telefon 2 - Black Phone 2
          Kadar iz filma “Crni telefon 2” (Foto: Universal Pictures)

          Tematski, Crni telefon 2 istražuje prirodu zla, tragove traume, odanost među braćom i sestrama te mogućnost transcendentne vjere. Film sugerira da zlo, jednom oslobođeno, ne ostaje vezano za tijelo. Ono se širi snovima, sjećanjima i obiteljskim nasljeđem. Gwenine vizije i sposobnost crnog telefona da dopre kroz vrijeme ukazuju na to da prošlost nikada nije završena. Da bi se iscijelilo, potrebno je suočiti se ne samo s čudovištem, već i s vlastitom poviješću.

          Vjera i molitva utkane su u taj proces, prikazane kao mogući alati otpora, jednako snažni kao strah. Ipak, spoj horora i religioznosti nije uvijek besprijekoran jer povremeno djeluje kao dodatak, a ne organski dio cjeline. Film je najsnažniji kada se odrekne objašnjavanja i moraliziranja, a prepusti vizualima, atmosferi i osjetilnoj nelagodi.

          Film sadrži i nekolicinu iznimno dojmljivih scena – kuhinjski prizor, napad u telefonskoj govornici s rotirajućom kamerom, te završne sekvence na ledu koje prizivaju bajkovitu jezu i klasične slasher obračune – potvrđuju njegovu spremnost da pomakne granice. Možemo reći da je ovo bogato protkani horor koji se usuđuje kombinirati duhovno i nadnaravno, vizualno i emocionalno, bez straha od žanrovskih granica. To je bio i svojevrsni rizik ali onaj za kojim se isplatilo posegnuti.

          Nije prazna kopija

          Crni telefon 2 nije samo nastavak, to je proširenje svijeta, produbljenje rana i potvrda da horor može biti i intiman i uznemirujući. Redatelj Scott Derrickson i scenaristi C. Robert Cargill nisu posegnuli za sigurnim formulama, već su riskirali i upravo u toj hrabrosti leži snaga filma. Ponavljamo, riječ je o rijetkom primjeru nastavka koji nadmašuje original, ne samo u vizualnom smislu, već i u emocionalnoj rezonanci.

          Ethan Hawke kao Grabitelj definitivno se svrstao među najupečatljivije negativce suvremenog horora – sablastan, tih i zastrašujuće prisutan. Za novu generaciju tinejdžera, Grabitelj bi mogao postati ono što je Freddy Krueger bio osamdesetih – simbol noćne more koja ne prestaje kad se probudiš. Tim više što mnogi od njih možda nikada nisu ni čuli za Kruegera, ali Grabitelja će zasigurno zapamtiti.

          Film se ne boji usporiti, dati prostor tišini, snovima i boli, čime stvara atmosferu koja se ne zaboravlja. Iako nije bez mana, njegova ambicija i posvećenost tonu čine ga vrijednim svakog gledanja. Crni telefon 2 nije samo horor, to je priča o traumi, vjeri i snazi preživjelih. U vremenu kada nastavci često djeluju kao prazne kopije, ovaj film pokazuje da se i u žanru može stvarati s integritetom. Za svakog ljubitelja horora, ovo je film koji se ne propušta.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.