Dva najočekivanija hita godine podignuli su box office rezultate iz višetjedne stagnacije i učinili ovaj vikend najuspješnijim u 2023. godini.
Nema ništa ljepše pri izvještajima nego kad se rezultati box officea ispisuju s plusevima, a ne minusima. Ovaj vikend je upravo takav s 693.205 € box office zarade što ga čini najuspješnijim vikendom u 2023. godini, i bolji je za nevjerojatnih 224,8% od vikenda ranije. Broj gledatelja u kinima ovog vikenda je bio 114.880, što je za 236% veća posjećenost nego što je to bilo prošlog vikenda.
Barbenheimer ludilo
Ovaj vikend je uistinu bio povijesni za svjetsku kino industriju jer dva najiščekivanija hit filma godine visokoprofiliranih redatelja izašli su na isti dan. Dok se ispočetka činilo da će neki od dva filma morati pomaknuti datum izlaska jer praksa nikako nije da izlaze na isti datum i ‘otimaju’ termine, kino dvorane, ekskluzivne formate filma i publiku onom drugome i obrnuto – to se nije dogodilo.
Baš zbog toga, internet je učinio svoje i dva naslova, Oppenheimer Christophera Nolana i Barbie Grete Gerwig koji ne mogu različitiji ciljanom publikom, temom i tonom filma učinio još većim kino hitovima nego su im studiji predviđali. Kroz prvotnu online zafrkanciju, kombinacija ta dva filma stvorila je Barbenheimer, internet fenomen izlaska dva ogromna kino hita potpuno različite ciljane publike na isti dan. Malo-pomalo, Barbenheimer je osvojio cijeli svijet i studiji su tako dobili najbolji mogući marketing – onaj besplatni.
Najveći svjetski lanac kino dvorana AMC je početkom srpnja objavio kako je prodaja kino ulaznica za double feature projekcije Oppenheimera i Barbie na isti dan kupilo preko 40 tisuća gledatelja, a tjedan ranije 20 tisuća. Tom Cruise i mnogi drugi pridružili su se fenomenu Barbenheimera, tako da je interes za jedan film privukao i za onaj drugi, te su svi profitirali, od onih uključenih u film, kinoprikazivača do publike – jer oba filma su odlična u svojem žanru što potvrđuju publika i kritike.
Iako su izašli na isti dan, između ta dva filma nema pobjednika i gubitnika, jer oba su pobjednici kako god se okrene. Konačan rezultat box officea za oba filma u svijetu je nadišao prvotne prognoze i Barbenheimer je stvorio povijesni event u kino dvoranama s preko pola milijarde dolara zarade i nije isključeno da je nehotice stvoren novi poslovni model. Nema dvojbe da glavešine (vjerojatno različitih) studija već u ovom trenutku planiraju kako će izbaciti svoja dva potpuno različita filma na isti datum i ponoviti event kao što je Barbenheimer. Sretno im bilo, jer ako budu upola ovakve kvalitete i uspiju dobiti hype kakav treba, publika i kina će biti i više nego zadovoljna.
Najuspješniji filmovi vikenda
Najbolje otvaranje filma u Hrvatskoj ne samo ovog vikenda, već i 2023. godine pripalo je fantasy komediji Barbie koju je pogledalo 66.418 gledatelja i time je ostvarila zaradu od 390.831 €. Barbie bi definitivno bio hit, ali Barbenheimer event je tu brojku sigurno još više podigao. Osim što je film stvarno dobar, Greta Gerwig je s Barbie imala povijesno najuspješnije otvaranje filma kojeg je snimila redateljica. Možda uspije nadmašiti sama sebe u sigurnom nastavku filma, ili tko zna – u filmu o Kenu?
Oppenheimer je drugi najgledaniji film vikenda s 31.609 gledatelja i 206.916 € box office zarade, a ista stvar je i u ostatku svijeta. No za razliku od SAD-a i ostalih tržišta, Oppenheimer je najbolje otvaranje filma Christophera Nolana u Hrvatskoj nadmašivši čak i sve dijelove Batman trilogije Vitez tame, što su jedini njegovi filmovi koje na svjetskoj razini ova epska biografska drama nije uspjela prestići ali im je došla veoma blizu. Hrvatska publika govori ipak drukčije. Izvršni direktor IMAX-a je čak komentirao kako je Nolan s Oppenheimerom pomaknuo granice u tehnologiji snimanja te da je publika pohrlila u kina gledati film u IMAX-u, i to u najvećem broju od njihovog osnutka prije više od 50 godina.
Tom Cruise i Disney
Treće mjesto box officea zauzeo je posljednji nastavak Tom Cruiseove franšize, Nemoguća misija: Odmazda – Prvi dio (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) s 4.591 gledatelja i 32.769 € box office zarade. Za ovako veliki blockbuster i jedan od najboljih akcijskih filmova snimljenih u posljednjih nekoliko godina, ova brojka se čini možda mala, no većina publike ovog vikenda je otišla gledati nove naslove što brojke i pokazuju. Budući da novi nastavak Nemoguće misije ima odlične recenzije od publike i kritike, njegov istinski potencijal će se pokazati u nadolazećim tjednima.
Indiana Jones i artefakt sudbine (Indiana Jones and the Dial of Destiny) i dalje privlači filmske avanturiste, a ovog vikenda bilo ih je 2.252, što je Disneyevom Indyju donijelo zaradu od 14.620 €, te je zauzeo četvrto mjesto.
Disneyev i Pixarov Elementi (Elemental) osigurao si je peto mjesto s 2.942 gledatelja i zaradom od 14.455 € s kojom je skoro premašio Indianu Jonesa, no bez uspjeha.
Ostali filmovi na box officeu
Horor triler Paučina (Cobweb) o dječaku koji otkriva strašnu obiteljsku tajnu nakon što počinje čuti zvukove koji dolaze iz zidova, svog prvog vikenda u kinima je na 6. mjestu gledanosti.
Francuski triler Zvijeri (As bestas) govori o bračnom paru koji se odseli na selo, no tražeći novu životnu idilu u prirodi pronađu netrpeljivost i s lokalcima koje se pretvori u nasilje. Zvijeri su ovog vikenda na 7. mjestu gledanosti.
The Flash, najbrži junak DC-a još je ubrzao korak i ovog vikenda se podignuo za jedno mjesto na ljestvici, te je na 8. mjestu. Nikica: Kako je sve počelo (Le petit Nicolas: Qu’est-ce qu’on attend pour être heureux?) je očito još brži, te se naspram prošlog vikenda podignuo za 3 mjesta i trenutno je 9. najuspješniji film vikenda.
Najsretniji čovjek na svijetu (Najsrekjniot chovek na svetot) možda u filmu nije tako sretan kako nastoji sve uvjeriti, no sve gledatelje je sigurno usrećio time što im je pružen dobar film kojeg su pogledali ovog vikenda i omogućili mu da bude na 10. mjestu.
Izvor: Box Office HR