Avanturistički Fountain of Youth novi je hibridni naslov dobro nam poznatog Guya Ritchieja – no ovaj put odrađen je po šabloni i lišen redateljskog potpisa. Ne, ovo nije povratak pustolovinama u stilu Indiana Jonesa, već tek raskošna i dopadljiva epizoda kojoj nedostaje više originalnosti. U glavnim ulogama su solidni John Krasinski i oskarovka Natalie Portman.
Ako volite filmove poput Nacionalnog blaga (National Treasure), Indiana Jonesa (Indiana Jones) ili ekranizacije romana Dana Browna u kojima se otkrivaju drevne zagonetke i tajne, onda je Fountain of Youth (2025.) pravi izbor za vas. Ova pustolovna priča spaja mit, povijest i obiteljsku dinamiku te se bavi potragom za legendarnim izvorom mladosti.
Ponovno streaming naslov
Redatelj filma dobro je znani Guy Ritchie, koji u posljednje vrijeme balansira između velikog platna i online publike. Tako su, primjerice, njegova posljednja dva filma The Covenant (2023.) i The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024.) doživjela kino premijeru a zatim su brzinom svjetlosti postali dio sadržaja streaming platformi. Isti slučaj ponavlja i ovim svojim najnovijim filmom. U Europi je dostupan putem platforme Apple TV ali ne i u Hrvatskoj. No, to ne znači da neće jednog dana osvanuti na nekoj nama dostupnoj platformi.
Scenarij filma napisao je scenarist i producent James Vanderbilt, koji u svojoj filmografiji ima naslove Zodiac (2007.; scenarist/producent), Čudesni Spider – Man (The Amazing Spider-Man, 2012.; koscenarist), Vrisak (Scream, 2022.; koscenarist/producent), Vrisak VI (Scream VI, 2023.; koscenarist/producent) i dr.. Kao i u većini svojih dosadašnjih filmova, Vanderbilt je i jedan od mnogobrojnih producenata ovog filma (kao i Guy Ritchie).
Glavni protagonist filma je nekada ugledni arheolog Luke Purdue (John Krasinski). On na Tajlandu krade vrijednu sliku od lokalnih kriminalaca, što pokreće niz događaja koji će ga natjerati da se ponovno poveže sa svojom otuđenom sestrom Charlotte (Natalie Portman). Ona je kustosica muzeja u Londonu. I nju vara te krade sliku iz muzeja ali ju i vraća. No, ona zbog toga gubi posao a Interpol traga za njezinim bratom.
Charlotte dolazi do njega i on ju uvjerava da iza slika koje je ukrao stoji mnogo veća priča: trag do mitskog Izvora mladosti. Tragovi se skrivaju u povijesnim artefaktima i zaboravljenim slikama, uključujući Rembrandtovu izgubljenu Glavu Krista, koja je završila na potopljenom brodu Lusitania. Charlotte se više silom nego voljom, pridružuje bratovoj potrazi.
Njegovu potragu financira milijarder Owen Carver (Domhnall Gleeson), koji to čini jer umire od karcinoma i vjeruje da mu samo Izvor može spasiti život. U toj potrazi pokušava ih spriječiti Esma (Eiza González), pripadnica reda čuvara tajne Izvora mladosti. Lukeova potraga postaje osobna – za iskupljnje, pomirenje i novu svrhu…
Solidni par Krasinski-Portman
Za ovaj najnoviji Richiejev film možemo reći da uspijeva probuditi nostalgiju za avanturističkim filmovima osamdesetih. Glavni fokus filma je da zabavi i u tome uspijeva. Ritam filma je vrlo brzo ali se bez nekih većih napora prati. Njegova radnja je kristalno jasna, gledatelja ne odvodi u neka teška razmišljanja od kojih bi odustao od gledanja. Produkcijski je na visokoj razini a pogotovo je impresivna sama završnica filma koja se dešava u egipatskoj piramidi.

John Krasinski, kojeg ponajviše pamtimo kao redatelja i glavnog glumca prva dva nastavka filma Mjesto tišine (A Quiet Place) i oskarovka Natalie Portman (Crni labud/Black Swan, 2010.) djeluju i više nego dobro. Uspijevaju donijeti zabavan i uvjerljiv prikaz brata i sestre s dovoljno humora ali i emocija. Bitno je istaknuti da su uspješno izbjegli i klišeje.
No, to ne znači da je film ne sadrži klišeje i da je lišen predvidljivih elemenata. Štoviše, upravo je manjak originalnosti jedna od njegovih najuočljivijih slabosti. Iako film budi već spomenutu nostalgiju, teško je ne primijetiti da se previše oslanja na već viđene žanrovske obrasce. Predvidljivost je konstantna, a akcijske scene, iako česte, ostaju u okvirima prosječnog – korektne, ali bez istinske napetosti ili iznenađenja. U tom smislu, one djeluju više kao obavezan žanrovski dekor nego organski dio priče.
Scenaristički se Vanderbilt nije previše zamarao karakterizacijom sporednih likova. Oni su obrađeni tek toliko koliko je potrebno za radnju filma. U vezi toga velika je šteta što je time zahvaćen i lik koji tumači Eiza González (The Ministry of Ungentlemanly Warfare, 2024., Godzilla vs. Kong, 2021.). Njezin lik ima potencijal i donosi neko osvježenje u film a dojam je da je premalo iskorišten.
Raskošna i dopadljiva epizoda
Nije nešto važno ali spomenimo da se u filmu pojavljuje, na svega nekoliko minuta i Stanley Tucci (Konklava/Conclave, 2024.). Koji su razlozi da se pojavi u ovom filmu, to samo on zna. Uloga koju tumači nije pretjerano zahtjevna i mogao ju je bez problema odglumiti i neki drugi glumac. Njome nije unio nikakvo poboljšanje filmu. No, vjerojatno je tu zbog marketinga jer se pojavljuje u traileru, u kojem mu se i ime ispisuje.
Guyu Richieju mora se prigovoriti na cjelokupnu režiju filma. Ali ne s neke zanatske strane, već zbog toga što je film režirao kao po nekoj šabloni. Ovaj film definitivno je lišen njegovog redateljskog potpisa. U njegovom opusu on djeluje kao jedan solidno odrađeni posao, bez previše muke i truda. Bilo kako bilo, redateljsko ime poput njega može si dopustiti ovakav luksuz. Tim više što je ovo “hibridni” filmski naslov (iako bi neke njegove scene bile bolje gledati na velikom platnu nego na TV ekranu).
Sagledavajući sve u cjelini, njegov film Fountain of Youth može se ocijeniti kao solidna ali ne i nezaboravna avantura. Obećavajući od početka do kraja, ali nije u potpunosti iskoristio sve svoje mogućnosti (odnosno, nije se previše već u samom scenariju na tome radilo). Samim tim, ovo nije nikakav povratak avanturističkom žanru tipa Indiana Jones. Ovo je tek jedna njegova raskošna i dopadljiva epizoda.