Novom ulogom u Lopovu s krova, Kirsten Dunst nastavlja niz snažnih, slojevitih likova po kojima je poznata. Kroz više od pedeset filmova, od djetinjeg debija do zrelih art-dramâ, dokazala je da istinska gluma ne treba spektakl – nego iskrenost.
U Lopovu s krova (Roofman, 2025.), Kirsten Dunst iznova pokazuje da vrlo lako od lika obične žene u scenarija, na velikom platnu utjelovi osjećajan lik, pun nesigurnosti, ali i topline, koji film čini uvjerljivim. Naime, u kriminalističkoj drami Dereka Cianfrancea, snimljenoj prema istinitoj priči o Jeffreyju Manchesteru, Dunst tumači zaposlenicu trgovine igračaka koja nesvjesno ulazi u vezu s bjeguncem (Channing Tatum) i polako otkriva njegovu tajnu. Film je svjetsku premijeru imao na TIFF-u, u rujnu ove godine, a trenutačno se prikazuje u kinima. Uz Tatuma i Dunst, glumačku postavu čine i Ben Mendelsohn, LaKeith Stanfield, Juno Temple, Peter Dinklage te Uzo Aduba. Kritičari ističu toplinu i humanistički ton u ovoj “nevjerojatnoj, ali istinitoj” priči, dakle, upravo ono u čemu se ova 43-godišnjica glumica odavno dobro snalazi.
Tijekom tri desetljeća rada, Kirsten Dunst nanizala je gotovo 60 filmskih naslova, nerijetko onih u kojima se vješto spaja komercijalni i art-film.- Dobitnica je Zlatne palme za glavnu ulogu u filmu Melankolija (Melancholia, 2011.), a za Oscara je nominirana zahvaljujući ulozi u filmu The Power of the Dog (2021.).
U nastavku podsjećamo na neke od njezinih najznačajnijih filmova…

Intervju s vampirom (Interview with the Vampire, 1994.)
U dok od tek 12 godina, Kirsten Dunst privukla je pozornost cijelog filmskog svijeta ulogom djevojčice vampirice Claudije u Intervju s vampirom, redatelja Neila Jordana. Film je snimljenom prema romanu Anne Rice, a glumila je uz Brada Pitta i Toma Cruisea. Ta joj je uloga donijela nominaciju za Zlatni globus i otvorila vrata ozbiljnoj filmskoj karijeri. Kritičari su tada isticali koliko vješto prelazi iz dječje ranjivosti u hladnu proračunatost besmrtnog bića. Upravo je taj kontrast njezinu ulogu učinio jednom od najupečatljivijih u filmu.
Samoubojstvo nevinih (The Virgin Suicides, 1999.)
Adaptacija Eugenidesovog romana u dugometražnom debiju Sofije Coppole označila je početak važnog kreativnog partnerstva. Kao Lux Lisbon, Kirsten Dunst utjelovljuje privlačnost mladenačke pobune i nježnost skrivenu iza tišine američkog predgrađa. Coppola i Dunst poslije su imale još nekoliko suradnji. Premijera Samoubojstva nevinihu Cannesu i kultni status potvrdili su film kao prijelomnicu njezina prijelaza iz dječje u odraslu glumu.


Punom snagom, cure (Bring It On, 2000.)
Teen-komedija o navijačicama Punom snagom, cure, redatelja Peytona Reeda, koja je u svjetskim kinima zaradila više od 90 milijuna dolara, pokazala je Dunstinu sposobnost da s jednakom uvjerljivošću kao u ozbiljnim dramama nosi i vedrije, zabavnije uloge. Kao kapetanica Torrance Shipman spojila je energiju, humor i dozu autoironije, a s Gabrielle Union i Elizom Dushku stvorila film koji je obilježio duh i estetiku ranih 2000-ih.
Osmijeh Mona Lise (Mona Lisa Smile, 2003.)
Zvjezdanu glumačku postavu ove drame čine Julia Roberts, Julia Stiles, Maggie Gyllenhaal i Kirsten Dunst, koja je, u režiji Mikea Newella, tumačila Betty Warren – ambicioznu studenticu i “čuvaricu tradicije” koja postupno počinje preispitivati vlastita pravila i uvjerenja. Smješten na Wellesley College početkom ’50-ih godine 20. stoljeća, film je, unatoč podijeljenim kritikama, ostvario odličan uspjeh u kinima, a Dunstin lik izdvojio se kao jedan od emocionalno najsloženijih i najzrelije odigranih u njezinoj dotadašnjoj karijeri.


Vječni sjaj nepobjedivog uma (Eternal Sunshine of the Spotless Mind, 2004.)
Autorski tandem Michel Gondry – Charlie Kaufman dao je Kirsten Dunst ulogu Mary Svevo, recepcionarke u klinici za brisanje sjećanja, koja iz pozadine mijenja smjer i smisao cijele priče.. Uz Jima Carreyja i Kate Winslet, film je pobio niz pohvala kritike te osvojio Oscara u kategoriji originalnog scenarija (Charlie Kaufman). Film je još jednom pokazao da je Dunstin odlična i u suptilnim, ali presudnim sporednim ulogama.
Marie Antoinette (2006.)
Na premijeri u Cannesu, film Marie Antoinette dočekan je zvižducima, no vrijeme se pokazalo saveznikom i redateljice i glumice. Sofija Coppola svjesno je ispričala povijest na moderan način, s naglaskom na osjećaje i perspektivu mlade žene, a Dunst je kraljicu Francuske prikazala ljudski, bez karikature, istodobno noseći raskoš i samoću svoje sudbine. Ono što je isprva izazvalo podijeljene reakcije, s vremenom je prepoznato kao drsko osobna i vizualno raskošna interpretacija jedne od najpoznatijih povijesnih figura.


Melankolija (Melancholia, 2011.)
Najvažnije priznanje u karijeri donijela joj je uloga u ovom filmu: stiglo je upravo ovdje: nagrada za najbolju glumicu u Cannesu za ulogu Justine, žene paralizirane depresijom dok se svijet sprema na kozmički kraj. U von Trierovoj apokalipsi, Dunst vodi gledatelja kroz unutarnju oluju svoje junakinje, glumeći precizno i suzdržano, bez viška gesta. Tom je izvedbom još jednom potvrdila status jedne od najistančanijih američkih glumica.
Spider-Man (2002.)
Rekordi su padali već prvog vikenda – Spider-Man je iznosom od 114,8 milijuna dolara postao prvi film u povijesti koji je premašio stotinu milijuna prvog vikenda prikazivanja, a ukupno je zaradio više od 820 milijuna diljem svijeta. Kao Mary Jane Watson u trilogiji Sama Raimija, Kirsten Dunst je bila emocionalno središte priče, dajući ovoj priči o popularnom superjunaku toplinu i dozu humora. Upravo joj je ta uloga, uz partnerstvo s Tobeyjem Maguireom i Willemom Dafoeom, otvorila prostor da kasnije hrabrije zakorači u art-film.


The Power of the Dog (2021.)
S 12 nominacija za nagradu Oscar, film Jane Campion bio je jedan od ključnih naslova godine u kojoj je izdan. Kirsten Dunst je za ulogu Rose Gordon dobila prvu nominaciju za za ovu prestižnu filmsku nagradu, a Oscara. Uz kolege Jesseja Plemonsa i Benedicta Cumberbatcha, gradi lik krhke žene koja se tiho slama, bez velikih ispada, ali s jakom emocijom.
Građanski rat: Svakom carstvu dođe kraj (Civil War, 2024.)
Dotad najskuplji projekt studija A24, s budžetom od 50 milijuna dolara, Građanski rat: Svakom carstvu dođe krajje već tijekom prvog vikenda prikazivanja u kinima postao njihov komercijalni rekorder. U distopijskom ratnom filmu Alexa Garlanda, Kirsten Dunst tumači ratnu fotoreporterku koja vidi više nego što bi htjela; ulogu koja traži punu posvećenost, snagu i osjećajnu točnost. Film je u konačnici zaradio više od 127 milijuna dolara širom svijeta i potvrdio Kirsten Dunst kao glumicu koja s godinama bira sve hrabrije i zahtjevnije projekte.
