Trećina radnika filmske i TV produkcije smatra kako će AI koristiti industriji

Trećina smatra da umjetna inteligencija koristi industriji filma, no 42 % ispitanika zabrinuti su njenim dolaskom i smatraju da će naštetiti ljudima koji rade na tom području.

Jedna od najaktualnijih tema današnjice je ona o umjetnoj inteligenciji a nesumnjivo će biti još i više u godinama koje dolaze.

Mada još uvijek prevladava većina onih koji strahuju od proširenja AI tehnologije koja bi im mogla negativno utjecati na posao i kvalitetu profesionalnog života, prema najnovijem istraživanju nije puno manje onih koji imaju suprotno mišljenje.

Što filmska industrija misli o umjetnoj inteligenciji?

U novoj anketi NRG-a (National Research Group) koju je podijelio IndieWire, 42 % profesionalaca koji rade u filmskoj i televizijskoj industriji vjeruje da će umjetna inteligencija u konačnici biti štetna za njihovu profesiju, dok 32 % njih vjeruje da će koristiti ljudima koji djeluju na tom području. Preostala četvrtina ispitanika ne znaju što bi to moglo značiti za njih, nisu bili sigurni na utjecaj AI-a ili su jednostavno ravnodušni prema svemu.

Ispitano je preko 1.500 sudionika u dobi od 18 do 64, ali anketa nije ograničena isključivo na one koji rade unutar Hollywooda, već na sve koje NRG smatra “kreativnim profesionalcima koji su zaposleni s punim ili skraćenim radnim vremenom na poslu koji zahtijeva visoke stupnjeve kreativnosti i autonomije“.

Koje skupine su najmanje ili najviše zadovoljne dolaskom AI tehnologije?

Grupa ispitanika iz filmske i TV industrije očekivano je na strani koja ne vjeruje implementaciji umjetne inteligencije bez posljedica, dok su po tom pitanju osim njih najviše zabrinuti radnici iz sektora grafičkog dizajna/ilustratori (42 %), glazbene industrije (45 %), novinarstva (48 %), i literature/kreativnog pisanja (49 %).
S druge strane osobe koje se bave razvojem softwarea, web dizajnom ili rade u gejming industriji najviše su naklonjene korištenju AI-a, te smatraju kako bi im pomogla u njihovom poslu, što potvrđuje 47 % ispitanika.

Kreator
U filmu ‘Kreator’ vodi se bitka između umjetne inteligencije i čovječanstva (Foto: Twentieth Century Studios)

Dosta industrija je podijeljeno oko toga koliko će umjetna inteligencija imati utjecaja na njihove poslove u budućnosti, ali opći konsenzus je da vlasništvo nad intelektualnim vlasništvom (IP) bude jedna od primarnih briga. 85 % ispitanih u ciljanim profesijama izjasnilo se da će to morati biti zakoni i propisi o zaštiti intelektualnog vlasništva i autorskih prava, što je bio i jedan od glavnih razloga prošlogodišnjih štrajkova u Hollywoodu.

Trebaju li umjetnici navesti korištenje AI-a za pomoć u stvaranju sadržaja?

S tolikim, čak i opravdanim skepticizmom oko korištenja AI-a na filmu i televiziji, ljudi još glasnije reagiraju kad studiji i filmaši prešute korištenja istoga. Najnoviji primjer snažne reakcije je novi horor Late Night with the Devil gdje je u filmu korišteno nekoliko statičnih slika stvorenih AI tehnologijom. Tvorci filma tu činjenicu nisu podijelili s publikom prije izlaska filma već se to saznalo naknadno i društvene mreže su veoma glasno kritizirale takvu stvar te se pozivalo na bojkot filma.
Late Night with the Devil je imao svoj grafički tim i ekipu produkcijskog dizajna koji su za stvaranje par slika koje se na kratko pojavljuju u filmu koristili umjetnu inteligenciju te nakon toga dodatno sami radili na stvorenom. Po tom pitanju, 76 % ispitanih slaže se da umjetnici i kreativci trebaju podijeliti kad su koristili AI da im pomogne stvoriti nešto.

Ako će ljudi obučavati umjetnu inteligenciju što se i kako treba stvarati da bi se uspjelo dobiti što se traži od nje, oni bi trebali biti i plaćeni za takav posao. 80 % ispitanih se slaže da umjetnici zaslužuju neki oblik financijske naknade kad se njihov rad koristi za obuku. Tako je barem za sada, jer i taj aspekt bi se mogao promijeniti agresivnijim pristupom korporacija smanjenja troškova i traženja načina da se AI sam obučava. Nadamo se samo da budućnost neće donijeti nove štrajkove, već samo bogatije sadržaje.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.