Trećina smatra da umjetna inteligencija koristi industriji filma, no 42 % ispitanika zabrinuti su njenim dolaskom i smatraju da će naštetiti ljudima koji rade na tom području.
Jedna od najaktualnijih tema današnjice je ona o umjetnoj inteligenciji a nesumnjivo će biti još i više u godinama koje dolaze.
Mada još uvijek prevladava većina onih koji strahuju od proširenja AI tehnologije koja bi im mogla negativno utjecati na posao i kvalitetu profesionalnog života, prema najnovijem istraživanju nije puno manje onih koji imaju suprotno mišljenje.
Što filmska industrija misli o umjetnoj inteligenciji?
U novoj anketi NRG-a (National Research Group) koju je podijelio IndieWire, 42 % profesionalaca koji rade u filmskoj i televizijskoj industriji vjeruje da će umjetna inteligencija u konačnici biti štetna za njihovu profesiju, dok 32 % njih vjeruje da će koristiti ljudima koji djeluju na tom području. Preostala četvrtina ispitanika ne znaju što bi to moglo značiti za njih, nisu bili sigurni na utjecaj AI-a ili su jednostavno ravnodušni prema svemu.
Ispitano je preko 1.500 sudionika u dobi od 18 do 64, ali anketa nije ograničena isključivo na one koji rade unutar Hollywooda, već na sve koje NRG smatra “kreativnim profesionalcima koji su zaposleni s punim ili skraćenim radnim vremenom na poslu koji zahtijeva visoke stupnjeve kreativnosti i autonomije“.
Koje skupine su najmanje ili najviše zadovoljne dolaskom AI tehnologije?
Grupa ispitanika iz filmske i TV industrije očekivano je na strani koja ne vjeruje implementaciji umjetne inteligencije bez posljedica, dok su po tom pitanju osim njih najviše zabrinuti radnici iz sektora grafičkog dizajna/ilustratori (42 %), glazbene industrije (45 %), novinarstva (48 %), i literature/kreativnog pisanja (49 %).
S druge strane osobe koje se bave razvojem softwarea, web dizajnom ili rade u gejming industriji najviše su naklonjene korištenju AI-a, te smatraju kako bi im pomogla u njihovom poslu, što potvrđuje 47 % ispitanika.
Dosta industrija je podijeljeno oko toga koliko će umjetna inteligencija imati utjecaja na njihove poslove u budućnosti, ali opći konsenzus je da vlasništvo nad intelektualnim vlasništvom (IP) bude jedna od primarnih briga. 85 % ispitanih u ciljanim profesijama izjasnilo se da će to morati biti zakoni i propisi o zaštiti intelektualnog vlasništva i autorskih prava, što je bio i jedan od glavnih razloga prošlogodišnjih štrajkova u Hollywoodu.
Trebaju li umjetnici navesti korištenje AI-a za pomoć u stvaranju sadržaja?
S tolikim, čak i opravdanim skepticizmom oko korištenja AI-a na filmu i televiziji, ljudi još glasnije reagiraju kad studiji i filmaši prešute korištenja istoga. Najnoviji primjer snažne reakcije je novi horor Late Night with the Devil gdje je u filmu korišteno nekoliko statičnih slika stvorenih AI tehnologijom. Tvorci filma tu činjenicu nisu podijelili s publikom prije izlaska filma već se to saznalo naknadno i društvene mreže su veoma glasno kritizirale takvu stvar te se pozivalo na bojkot filma.
Late Night with the Devil je imao svoj grafički tim i ekipu produkcijskog dizajna koji su za stvaranje par slika koje se na kratko pojavljuju u filmu koristili umjetnu inteligenciju te nakon toga dodatno sami radili na stvorenom. Po tom pitanju, 76 % ispitanih slaže se da umjetnici i kreativci trebaju podijeliti kad su koristili AI da im pomogne stvoriti nešto.
Ako će ljudi obučavati umjetnu inteligenciju što se i kako treba stvarati da bi se uspjelo dobiti što se traži od nje, oni bi trebali biti i plaćeni za takav posao. 80 % ispitanih se slaže da umjetnici zaslužuju neki oblik financijske naknade kad se njihov rad koristi za obuku. Tako je barem za sada, jer i taj aspekt bi se mogao promijeniti agresivnijim pristupom korporacija smanjenja troškova i traženja načina da se AI sam obučava. Nadamo se samo da budućnost neće donijeti nove štrajkove, već samo bogatije sadržaje.