Wim Wenders na čelu žirija Berlinalea

Proslavljeni njemački redatelj Wim Wenders ove će veljače predvodit će međunarodni žiri 76. izdanja Berlinskoga filmskog festivala.

Proslavljeni njemački redatelj Wim Wenders ove će veljače predvodit će međunarodni žiri 76. izdanja Berlinskoga filmskog festivala.

Berlinski međunarodni filmski festival, poznatiji kao Berlinale, jedan je od najvažnijih filmskih festivala u Europi, ali i u svijetu. Održava se svake veljače, a ove godine riječ je o 76. izdanju festivala koje će se održati u Berlinu od 12. do 22. veljače 2026. godine. Glavnu nagradu festivala, Zlatnog medvjeda, dodjeljuje međunarodni žiri, a filmska zajednica uvijek s nestrpljenjem iščekuje kome će pripasti čast voditi žiri i tako usmjeriti ostale članove u donošenju odluka o dobitnicima.

Pozicija predsjednika žirija na ovakvom festivalu uloga je koja dolazi s velikom količinom odgovornosti, a na nadolazećem izdanju Berlinalea ta će funkcija pripasti njemačkom redatelju Wimu Wendersu, autoru filmova Pariz, Texas (1984), Nebo nad Berlinom (1987), Savršeni dani (2023), Do kraja svijeta (1991), Pina (2011) i mnogih drugih.

Od europske kinematografije do svjetskog uspjeha

Wim Wenders rođen je 1945. godine u Düsseldorfu te se smatra jednim od ključnih predstavnika novog njemačkog filma. Riječ je o pokretu koji je začet 60-ih godina prošlog stoljeća u Saveznoj Republici Njemačkoj te je trajao i kroz 70-e godine, a filmovi tog pokreta najčešće su bili vrlo ambiciozni te su se bavili prvo društveno-kritičkim, a kasnije psihološko-analitičkim temama. Uz Wendersa, najistaknutija imena novog njemačkog filma bili su Alexander Kluge, R. W. Fassbinder, Margarethe von Trotta, Werner Herzog i Volker Schlöndorff. Schlöndorf.

Wenders je svoj prvi dugometražni film snimio 1970. godine, a vrlo brzo su uslijedili i filmovi Alice u gradovima (1974), Pogrešan pokret (1975) i Kraljevi ceste (1976). Međutim, međunarodnu slavu ovaj je njemački redatelj postigao filmom Paris, Texas (1984), koji je ovjekovječen i Zlatnom palmom na filmskom festivalu u Cannesu. Wenders je za ovu psihološku egzistencijalnu romantičnu dramu nagrađen brojnim nagradama, a zadobio je i nominaciju za Zlatni globus. Po mnogima je riječ o Wendersonovom najboljem filmu; riječ je o suvremenoj inačici starih vesterna, pa je tako Wenders uspio spojiti američki film s europskom estetikom.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Nakon što ga je Pariz, Texas lansirao u zvijezde, Wenders je 1987. godine ponovno oduševio svjetsku publiku i kritiku filmom Nebo nad Berlinom i pričom o anđelu koji odlučuje postati čovjekom. Film je nagrađen nagradom za najbolju režiju u Cannesu, a 1993. godine Wenders je snimio i nastavak pod nazivom Tako blizu, tako daleko.

          Wenders se tijekom karijere dokazao i u sferi dokumentarnog filma, pa je tako kroz film Buena Vista Social Club (1999) uperio reflektor na kubansku glazbu i kulturu, dok je film Pina napravio u čast koreografkinji Pini Bausch.

          Osim što se svojim bogatim i raznolikim opusom dokazao na području režije, Wenders se također istaknuo i svojim fotografskim radom, ali i pedagoškim, s obzirom da je radio i kao profesor na važnim umjetničkim i filmskim institucijama. Jedan je i od osnivajućih članova Europske filmske akademije te je bio i njezin dugogodišnji predsjednik. S obzirom na sav rad u industriji, pozicija Wim Wendersa na čelu žirija Berlinalea itekako je zaslužena.

          Prethodni predsjednici žirija

          Posljednjih godina žiri Berlinalea predvodili su istaknuti članovi filmske industrije, pa je tako ove godine tu čast imao američki redatelj Todd Haynes, redatelj filmova Carol (2015), Proljeće, jesen (2023), Daleko od raja (2002) i Na sigurnome (1995). Prethodnih godina žiri su predvodile i glumice Lupita Nyong’o, Kristen Stewart i Juliette Binoche, glumac Jeremy Irons te redatelj M. Night Shyamalan.

          Kroz povijest festivala ovu su funkciju obnašali zaista najcjenjeniji članovi industrije, a postavljanje Wima Wendersa na ovu poziciju označava povratak filmske legende u centar europske filmske festivalske scene. Ostaje vidjeti kako će žiri pod Wandersovim vodstvom procijeniti filmove nadolazećeg festivala.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.