Scarlett Johansson uskoro gledamo u Jurski svijet: Preporod, a tim povodom otkriva kako je sama kontaktirala Stevena Spielberga, što ju je privuklo liku Zore Bennett, kako se pripremala za boravak u džungli i zašto vjeruje da novi nastavak donosi duh originalnog Jurskog parka.
Prošlo je gotovo desetljeće otkako je svijet posljednji put zagrmio pod nogama dinosaura u Jurassic World trilogiji, a punih 31 godinu od kada je Steven Spielberg redefinirao filmsku avanturu s originalnim Jurskim parkom. Sada, 2025., u kina stiže Jurski svijet: Preporod (Jurassic World: Rebirth), potpuno nova priča koja se vraća korijenima franšize. Film režira Gareth Edwards, prema scenariju Davida Koeppa, autora originalnog Jurskog parka. Pred nama je akcijska avantura sa Scarlett Johansson u ulozi Zore Bennett, bivše operativke na životnoj prekretnici kojoj je povjerena misija na otoku prepunom izopćenih i genetski modificiranih dinosaura. Uz nju su na ekranu i Mahershala Ali, Jonathan Bailey, Rupert Friend, Luna Blaise, Audrina Miranda i drugi. U velikom intervjuu, glumica otkriva kako je još kao djevojčica sanjala ulogu u ovom kultnom serijalu, zašto se sama javila Spielbergu, kakva je bila suradnja s redateljem Garethom Edwardsom – i zašto ovo nije još jedan tipičan nastavak.
Kako ste saznali za Jurski svijet: Preporod?
Scarlett Johansson: Zapravo, već 15 godina pomno pratim franšizu. Čim bih čula da se priprema novi nastavak, odmah bih nazvala svoj tim i rekla im da sam slobodna za Jurski svijet. Odrasla sam uz te filmove. Jedno od mojih prvih sjećanja iz kina je odlazak na projekciju originalnog filma Jurski park. Imala sam tad možda deset ili jedanaest godina i potpuno me oborio s nogu. Zvučna kulisa bila je fenomenalna, vizualni efekti tada neviđeni, a dinosauri jednostavno nevjerojatni. Sve je izgledalo toliko stvarno, a taj doživljaj, unatoč vremenu, ne blijedi.
Zato sam bila oduševljena kad sam čula da se radi novi film, pogotovo stoga što se radi o svježem pristupu, svojevrsnom ponovnom otvaranju tog svijeta. Osjetila sam da bi se možda napokon mogla pojaviti uloga koja bi mi odgovarala. A kad sam doznala da uloga stvarno postoji, bila sam presretna!
Jeste li kontaktirali Stevena Spielberga?
Scarlett Johansson: Jesam! Spielberg ima ured u New Yorku i iako nikad prije nisam bila tamo, znala sam da će tih dana biti u gradu. Upoznali smo se nekoliko puta ranije, preko zajedničkih prijatelja, ali nikad nismo vodili pravi, profesionalni razgovor. Uglavnom, odlučila sam mu se javiti i pitala sam ga bi li mogli popiti kavu, čisto neformalno, što nikad nismo napravili. Naravno, u nadala sam se da će se spontano pojaviti i tema Jurskog svijeta.
Na kraju se naš razgovor protegnuo na nekoliko sati. Pričali smo o svemu, a u jednom trenutku je rekao: “Čekaj malo, mislim da bismo zapravo trebali pričati o Jurskom svijetu.” Rekla sam da mogu umrijeti u prvih pet minuta filma, ali da silno želim glumiti u njemu. Objasnila sam da mi je to sam još iz djetinjstva, doslovno sam mu rekla: “Dat ću sve od sebe, zgazit ću tu ulogu ako mi je daš. Nemam pojma koja je priča, ne znam ni koje su uloge slobodne, znam samo da je David Koepp napisao scenarij – i ja sam sto posto za.” Izgledalo mi je da ga je to iznenadilo, a dalje smo razgovarali o tom projektu, u kojoj je fazi. Uglavnom, nakon razgovora učinilo mi se da postoji šansa da ispunim svoj san!
Kakva je bila Vaša reakcija kad ste pročitali scenarij?
Scarlett Johansson: Ono što me odmah privuklo u scenariju Davida Koeppa bila je složenost i uvjerljivost Zorinog lika. Nije ona tu samo da bi bila dio avanture, nego svjesno bira tu misiju, i to sve mijenja. Zora je “popravljačica”. Pomalo i plaćenica. Iza sebe ima dugu, zapetljanu karijeru specijalne operativke, i kad je upoznajemo, nalazi se u prijelomnom trenutku života. Time se bavi već gotovo 20 godina i upravo sada dolazi do točke kad mora odlučiti kako dalje. Ova joj se prilika pojavljuje u trenutku kad pokušava shvatiti što dalje sa sobom. Emocionalno je na kraju puta, i upravo zato ova misija za nju ima osobnu težinu. Nije tu da samo reagira na akciju, ona je pokreće. Upravo zbog toga mi se činila višedimenzionalnom i stvarnom. David i ja smo puno razgovarali o tome što to Zori nedostaje u životu, čega se odrekla zbog drugih i je li konačno spremna napraviti nešto samo za sebe.

O čemu je zapravo riječ u filmu?
Scarlett Johansson: Jurski svijet: Preporod prati skupinu ljudi okupljenu s ciljem prikupljanja uzoraka DNK – podataka i bioloških primjeraka. Dio su organizirane, profesionalne operacije.
Ali naravno, riječ je o dinosaurima, a dinosauri baš i ne igraju po pravilima. I stvari vrlo brzo izmaknu kontroli. Rekla bih ovako: na početku ih gledamo kako trče prema dinosaurima…, a onda vrlo brzo bježe od njih. U blizini se zatekne i jedna obitelj koja nenamjerno upada u kaos, pa se cijela priča pretvara u veliko, dramatično preplitanje sudbina.
Koja je stvarna misija vašeg tima u filmu?
Scarlett Johansson: Naš je tim zadužen za prikupljanje uzoraka DNK najvećih dinosaura, iz tri kategorije: kopna, mora i zraka. Misiju naručuje farmaceutska kompanija koja tvrdi da razvija lijek za poboljšanje zdravlja srca. To je službena verzija…, a sve ostalo? Potpuni kaos.
Kako je bilo raditi s Garethom Edwardsom?
Scarlett Johansson: Gareth ima nevjerojatnu vizualnu intuiciju. Doslovno može vidjeti cijeli film u svojoj glavi. Uhvatili biste ga kako stoji i zamišljeno gleda, kao da mu se film u stvarnom vremenu odvija pred očima.
Osim toga, sam je upravljao steadicamom, što je bilo ludo. Kreativan je, organiziran, otvoren za suradnju i pritom potpuno neopterećen egom, što sve čini lakšim. S njim možete razgovarati o tome što prethodi nekoj sceni, kako bi se trebala razvijati, i imate osjećaj da vas vodi kroz film koji se upravo stvara.
Takva vizualna jasnoća rijetko se viđa. Radila sam s vrlo malo redatelja koji imaju tu sposobnost, a Garethov je stil u potpunosti njegov: originalan, autentičan, nimalo kopiran. A k tome je i duhovit, što suradnju s njim čini još boljom.
Kakav je odnos Zore s Kincaidom i Loomisom?
Scarlett Johansson: Zora i Kincaid imaju zajedničku prošlost. Bili su zajedno u rovovima – doslovno. Proživjeli su i pobjede i poraze, osjećali nostalgiju za domom i vjerojatno s vremenom stvorili neku svoju “odabranu obitelj”. Takvo zajedničko iskustvo ih jako povezuje u ovoj priči. Osjeća se da su prošli kroz puno toga i da znaju kako zajedno preživjeti u kaosu.
S Loomisom je priča drukčija. Zoru on zaintrigira. Pun je entuzijazma i strasti, a kako ga bolje upoznaje, uviđa da je i nevjerojatno etičan, što nije očekivala. U jednom ga trenutku nazove “ovisnikom o adrenalinu” jer shvaća da je u njemu više pustolova nego što pokazuje. Mislim da joj se svidi odmah na početku, a s vremenom sve više.
Recite nam nešto o prvoj velikoj sceni napada dinosaura, onoj na vodi…
Scarlett Johansson: U početku sve ide uglavnom prema planu, osim što putem pokupimo četveročlanu obitelj koja je doživjela brodolom. To je mala digresija. Nazvala bih to više smetnjom nego stvarnim problemom. A onda naš brod postaje ručak za divovskog morskog dinosaura. Završimo nasukani – doslovno se zabijemo u kopno – i tu priča eksplodira. Akcija od tog trenutka ne staje. Srećom, Zora je kakva jest pa je već unaprijed osigurala plan evakuacije za slučaj nužde.
Što je novo u ovom Jurskom svijetu, po čemu se razlikuje od prethodnih?
Scarlett Johansson: Jurski svijet se tijekom godina jako proširio – od onog prvog parka narastao je u nešto golemo. Ali Preporod se stvarno vraća osnovama. Ima onu napetu atmosferu trilera kakvu je imao prvi film. Dakle, imate skupinu ljudi na otoku, odsječeni su od svijeta. Što sad? Kako preživjeti? U tom je smislu film vrlo intiman. Sve je ogoljeno do srži onoga što je prvi film učinilo tako uzbudljivim: napetost, osjećaj strahopoštovanja i stvarna opasnost od suočavanja s tim stvorenjima licem u lice.
Jesu li Vam prijašnja iskustva u akcijskim filmovima pomogla u pripremama za ovaj film?
Scarlett Johansson: Kroz godine sam prošla puno različitih treninga – vojnih, rukovanja oružjem, kaskaderskih vježbi – jednostavno zato što sam dugo radila na velikim akcijskim filmovima. Kao mlada glumica nisam zamišljala da će to biti dio posla, ali stvarno dobro dođe.
Kad jednom prođete tu koreografiju, razvije se neka vrsta prešutnog jezika. Naš kaskaderski tim radio je s nekim ljudima s kojima sam već prije surađivala, pa smo se brzo razumjeli. To je olakšalo pripreme i omogućilo mi da se više posvetim fizičkom aspektu i razradi lika.
Za ovaj film sam prvi put naučila spustiti se po užetu – abseiling. Ne bih rekla da sam profesionalka, ali naučila sam se nositi s opremom i osjećala se sigurno. Velik dio toga vježbali smo u Tajlandu, što je jako pomoglo, pogotovo jer su se prave scene snimale u džungli ili mangrovima, često do pojasa u vodi.

Kako je bilo snimati u Tajlandu?
Scarlett Johansson: Ljudi su mi oduševljeno govorili: “O, ideš u Bangkok”, a ja bih odgovarala: “Ne, ne, ovo je Jurski svijet. Mi smo usred džungle.” A džungla baš i nije najgostoljubivije mjesto.
Povlačili smo kablove kroz mangrove, vukli opremu uz blatne obale i kampirali na izoliranim otocima. Svaki dan donosio je novi izazov – močvare, oštra trava visine do glave, ronilačka odijela u vodi do struka… Ali na ekranu izgleda nevjerojatno. To jednostavno ne možete lažirati. Teksture, svjetlo, sirovost…, sve se vidi i osjeti. Upravo zato je producent Frank Marshall inzistirao na snimanju na stvarnim lokacijama. Time film dobiva nešto sasvim drukčije od svega što smo dosad vidjeli u ovom serijalu.
Što nam možete reći o dinosaurima?
Scarlett Johansson: Dinosauri u Jurskom svijetu: Preporod ne nalikuju nijednima koje ste dosad vidjeli! Toliko me ljudi pitalo protiv kojih se borimo, a ja uvijek kažem: “Morat ćete pričekati i vidjeti” jer želim da ostane iznenađenje. To su apsolutne noćne more, u najboljem mogućem smislu. Ekipa je stvarno pomaknula granice, ne samo u tome kako izgledaju, nego i kako se kreću, kako reagiraju.
Mnogi od njih su genetski “dorađeni”, što im daje neku jezivu nepredvidivost. Napetost se počinje graditi čim sletimo na otok: sve djeluje nekako čudno, ali ne znate zašto… dok ne postane prekasno.

Kakva je bila dinamika među glumcima na setu?
Scarlett Johansson: Ova glumačka ekipa je zaista nevjerojatna! Od prvog do zadnjeg, svaki je glumac pristupio poslu s potpunom predanošću. Jonathan, Mahershala, Rupert, Bechir – svi su iznimno prizemljeni i posvećeni glumi. A obiteljska ekipa? Manuel, David, Luna i mala Audrina? Oni rade izvanredan posao! Audrina je toliko hrabra, živahna i postojana, donosi nevjerojatnu energiju na set. Razgovarala sam s Lunom neki dan – imala je nekoliko emocionalno zahtjevnih dana – i rekla sam joj: “Naša grupa vojnih operativaca djeluje proaktivno na jedan poseban način, ali vaša obitelj stalno reagira na opasnost”. A to je jako teško. Emocionalno iscrpljuje biti cijeli dan u takvom stanju. No oni to rade izvrsno, i upravo to omogućuje publici da doista osjeti što je u igri.
Kakvi su Vam dojmovi o radu umjetničkog odjela ovog projekta?
Scarlett Johansson: Mislim, koliko je samo cool raditi u art departmentu na filmu Jurski svijet! Da nisam glumica, to bi bio posao koji bih htjela raditi jer ti ljudi stvaraju toliko genijalnih stvari. Doslovno su posvuda oko nas. Setovi su prekrasni, ali i nevjerojatno detaljni. Imaju teksturu, slojevitost, čim uđeš, osjetiš da si u stvarnom prostoru.
Ono što mi se posebno svidjelo jest to što, iako je film smješten u sadašnjost, ne izgleda pretjerano uglađeno ni digitalno. Ima neki analogni štih, što je bila Garethova namjera. Sjećam se kad sam bila na setu broda, unutrašnjosti, i pomislila: “Čekaj – koja je ovo godina?!” Imali smo starinski radio i mikrovalnu pećnicu, i pomislila sam: “Pa ja ovo nemam ni u vlastitoj kuhinji!” Taj ručno rađeni, prizemljeni ugođaj dao je cijelom filmu posebnu atmosferu i mislim da ga upravo to izdvaja od drugih.
Kako ste Vi i tim osmislili Zorin izgled?
Scarlett Johansson: Kiersten i Charlie, koji su radili moju frizuru i šminku, stvarno su najdivniji tim. Radili su zajedno puno puta i imaju onaj svoj “kratki jezik” koji sve ubrzava i olakšava.
Na filmu ovakvog tipa, posebno akcijskom, izgled je sasvim druga priča. Ne radi se o glamuru – nema maskare i ruža za usne. Riječ je o raspadanju lika: o prljavštini, ranama, krvi i znoju. Dosljednost u tome – tekstura kože, slojevi nečistoće – daje filmu osjećaj stvarnosti. Dolazila bih na set svako jutro svježe otuširana, a onda bi me kroz cijeli proces pretvorili u osobu koja izgleda kao da preživljava u džungli već danima.

Što vas je najviše iznenadilo kod filma Jurski svijet: Preporod?
Scarlett Johansson: Nisam očekivala da će film djelovati tako ogoljeno, ali u najboljem mogućem smislu. Stvarno se vraća na ono što je činilo original posebnim. Ne bih to nužno nazvala “osnovama”, ali nosi onaj naboj trilera o preživljavanju.
Kako je cijeli svijet franšize s godinama postajao sve veći, nisam očekivala nešto ovako intimno i svedeno. No upravo to mu daje toliku hitnost. Film jednostavno juri punom snagom. Ulog je osoban i velik, i zato je uzbudljiv na sasvim drukčiji način. I iskreno, osjetila sam koliko je David Koepp uživao dok ga je pisao. Čitala sam scenarij s osmijehom na licu. Bilo je tako promišljeno, maštovito i sjajno napisano. Čak sam mu rekla: “Vidi se da si se zabavljao pišući ovo.” U svojoj srži, Jurassic mora biti zabavan. Ta lakoća je velik dio onoga što ga čini uspješnim. Da, ima napetosti, ali mora imati i dozu veselja.
Koji su dinosauri meta vašeg tima?
Scarlett Johansson: Lovimo trojicu: Mosasaurusa, Titanosaurusa i Quetzalcoatlusa.
Zadnji je prava jezična zavrzlama. Ne mogu ga izgovoriti brzo tri puta ni da mi život ovisi o tome. Jonathan Bailey ga je morao reći s američkim naglaskom, i u jednom je trenutku jednostavno rekao “pretzelsaurus”. I iskreno… opravdano.