Novi film redatelja Garetha Evansa, Podzemlje, nije baš za pohvalu. Slabašna i klišeizirana priča te brutalne akcijske scene, s brdom ispaljenih metaka, njegova su glavna odlika. Film produkcijski izgleda jako dobro te ima solidnu fotografiju. Glavnu ulogu u filmu tumači Tom Hardy a tu su još i Forest Whitaker, Timothy Olyphant te Luis Guzman.
Redatelja poznavatelji akcijskog žanra pamte po filmovima Racija: Iskupljenje (Serbuan maut, 2011; engleski naslov: The Raid: Redemption) i Racija 2 (Serbuan maut 2: Berandal, 2014.; engleski naslov: The Raid 2). Oba filma snimio je u Indoneziji, bili su a u glavnoj ulozi akcijska zvijezda Iko Uwais. Oba filma vrlo su žestoka a mnogi ih drže za jedne od najboljih filmova akcijskog žanra.
Ne pretjerano originalno
Godine 2018. snimio je solidni horor Apostle (2011.) a nakon njega slijedila je hvaljena TV serija Bande Londona (Gangs of London, 2020. – 2025.), čiji je kreator s Mattom Flanneryjem (inače, snimateljem svih njegovih filmova). Na streaming platformi Netflix nedavno se pojavio njegov najnoviji film Podzemlje (Havoc, 2025), koji je istočasno postao jedan od najgledanijih. Po nekim podacima budžet filma iznosio je 90 milijuna dolara. Dio tog novca svakako je potrošen i na glumačku ekipu koju predvodi Tom Hardy (filmski serijal Venom, Bajkeri/The Bikeriders, 2024.) a slijede ga oskarovac Forest Whitaker (Posljednji škotski kralj/The Last King of Scotland, 2006.) Timothy Olyphant (Amsterdam, 2022.), Luis Guzman (Policajac s Beverly Hillsa 4/everly Hills Cop: Axel F, 2024.) i dr..
Priča filma odigrava se u vrijeme Božića a glavni protagonist je detektiv Walker (Tom Hardy). On je rastavljen, ima malodobnu kćer, korumpiran je (ali ne previše) i prilično frustriran. Nakon što posjeti mjesto zločina jednog krvavog narko obračuna, u kojem je poginuo mladi nasljednik prijestolja kineske kriminalne organizacije, sastaje se s korumpiranim političarem Lawrenceom Beaumontom (Forest Whitaker).
Walker ga upoznaje je da je njegov sina Charlie (Justin Cornwell), upleten u spomenuti krvavi narko obračun. Beaumont traži od Walkera da pronađe njegovog sina na što ovaj i pristaje. Walker uskoro otkriva da Charlie i njegova djevojka Mia (Quelin Sepulveda) znaju tko stoji iz navedenog zločina. Odgovorni za njega, ali i pripadnici kineske zločinačke Trijade, također kreću u potragu za Charlijem i Miom.
Za ovaj Evansov film mora se reći da je puno lošiji od već spomenuta dva nastavka pod nazivnikom Racija. Priča koja nam je ponuđena i nije previše originalna. Već smo se nagledali podosta filmova u kojima neki grad grca u korupciji, od političara pa do policije i ostatka uličnog probisvijeta. Uzor za takve filmove svima je (vjerojatno) poznati nam Gotham City. Jedan takav grad prepun je nasilja, i to krvavog.
Nadalje, tu je već milijun puta lik policajca koji je na putu iskupljenja. No, taj put iskupljenja samo je novi put opakog nasilja i krvavih obračuna. Neke emocionalne dubine u svemu tome jednostavno nema. Klišeji i predvidljivost dva su glavna negativna elementa čitavog filma. To sve rezultira gotovo nikakvom karakterizacijom većine likova koje pratimo.
Nesuvislo nasilje
Evans obožava akcijske scene a to je i ovdje pokazao. Dojam je da je on, kao potpisnik scenarija, scenarij pisao na brzaka, ne zamarajući se previše s pričom koja mu je samo uvertira u akcijske scene. No, tu je napravio loš odmak u odnosu na filmove iz opusa Racija. Naime, za razliku od tih filmova, u Podzemlju se ne oslanja na makljažu borilačkim vještinama i hladnim oružjem. U njemu se sve svodi na ispaljivanje bezbrojnih metaka (CGI odrađuje svoje i prekovremeno).

Sve je, dakako, vrlo brutalno i krvavo, “cijele vojske” se likvidiraju. A u svemu tome redatelj Evans itekako uživa ali nam servira i hrpu scena koje su jednostavno čisto pretjerivanje koje apsolutno ništa pozitivno ne donose filmu. Nekako je dojam da je sve jedan histerični kaos koji baš i nema nekog prevelikog smisla. Zbog takvog nesuvislog nasilja filmu fali pristojna doza napetosti. Ona je tu prisutna u minimalnim količinama koje neće nikoga impresionirati.
Na glumačke izvedbe odrazio se loš scenarij i to zahvaljujući prilično lošim dijalozima. Ne može se reći da se Tom Hardy, Forest Whitaker i Timothy Olyphant ne trude, ali doista je teško s takvim dijalozima biti uvjerljiv i iznadprosječan u izvedbi. Oni (ali i svi ostali koji nisu spomenuti) jednostavno su, kao i čitav film, ostali potpuno neiskorišteni a potencijala za to ima (bez obzira na već nabrojane mane).
Ono pozitivno je da film izgleda produkcijski jako dobro, ima solidnu fotografiju (noćne scene; pogotovo završna pucačina) za koju se za Evansa još jednom pobrinuo Matt Flannery. Oni koji vole brutalnu akciju (i njezino pretjerivanje) bit će sasvim zadovoljni filmom Podzemlje. Oni ostali, nakon odgledanog filma, osjećat će se prilično zbunjeno i iscrpljeno dok pokušavaju pronaći neki zalutali metak iz filma na sebi.