‘Drugi dnevnik Pauline P.’: Povratak najdraže haharice

Drugi dnevnik Pauline P. zabavan je, vizualno razigran i emotivno topao film koji uspijeva zadržati vedrinu čak i kad se dotakne ozbiljnih tema. Novost ovog nastavka je da je uvedena “detektivska linija” koja svjesno koketira s klasicima žanra a tu je i prava slapstick završnica. Mlada Katja Matković još jednom nosi film s lakoćom i šarmom.

Film Dnevnik Pauline P. (2023.) nastao je prema istoimenom romanu Sanje Polak, jednoj od najčitanijih knjiga među osnovnoškolcima u Hrvatskoj. Redatelj Neven Hitrec (Snivaj zlato moje, 2005., Bogorodica, 1999.) uspio je prenijeti duh književnog predloška na veliko platno, zadržavajući iskrenost, humor i toplinu koja je obilježila original.

Najgledaniji film

Za scenarij su se pobrinuli Dora Delbianco (TV serije Ne daj se, Nina, 2007., Bibin svijet, 2010. – 2011.) i Ivan Turković-Krnjak (Bumbarovo ljeto, 2025., Dražen, 2024.). U svojoj priči vješto su balansirali između dječje svakodnevice i univerzalnih poruka o prijateljstvu, obitelji i odrastanju. Vizualno nenametljiv ali emotivno snažan, film se oslanja na jednostavne kadrove i svakodnevne situacije koje djeca proživljavaju, čineći ga pristupačnim i razumljivim i mlađima i odraslima.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Kritike su bile pretežno pozitivne, hvaleći autentičnost likova, prirodnost dijaloga i emocionalnu bliskost koju film gradi s publikom. Glavnu ulogu Pauline tumačila je Katja Matković, uz snažnu podršku glumačke ekipe koju čine Borko Perić, Judita Franković Brdar i drugi. Posebno istaknimo da je mlada Katja, tada jedanaestogodišnjakinja, oduševila je publiku i kritiku svojom prirodnom i emotivno snažnom izvedbom u ulozi naslovne junakinje. Njezina glumačka svježina i iskrenost donijele su filmu autentičnost, a nominacije za Večernjakovu ružu i Zlatni Studio potvrdile su da je riječ o iznimnom talentu.

          No, ono što je najvažnije je da je film doživio izniman uspjeh u kinima – s više od 86 tisuća gledatelja, postao je najgledaniji hrvatski film u posljednjih deset godina. Taj uspjeh svakako je trebalo iskoristiti pa nam se Paulina P. vraća s novim avanturama u filmu Drugi dnevnik Pauline P. Međunarodnu premijeru film je imao u studenom 2025. u Ljubljani, gdje je prikazan u sklopu dječjeg filmskog festivala, uz solidan prijem publike.

          Staro je pravilo da se pobjednička ekipa ne mijenja, pa se primijenila i na taj film. Neven Hitrec ponovno je preuzeo režiju a za scenarij se pobrinuo Ivan Turković-Krnjak (ovog puta samostalno). Većina glumačke postave iz prvog filma, čime se zadržava kontinuitet i emocionalna povezanost s publikom. Katja Matković ponovno tumači Paulinu, uz Juditu Franković Brdar i Igora Kovača kao roditelje, Kseniju Marinković kao baku Ljerku i Vinka Kraljevića kao djeda a tu su i Borko Perić (učitelj) Iskra Jirsak (učiteljica), Aria Dunda (Ana), Ramona Ivanda (Nikolina), Jakov Švarc (Ratko), Tom Rushaidat (Luka) i dr.. Uz njih, pojavljuju se i nova bitna lica poput Ane Topolko (Marta) i Anja Šovagović-Despot (profesorica Mirčetić).

          Detektivska linija

          U ovom nastavku naša junakinja Paulina sada ima jedanaest godina i kreće u peti razred. Za to razdoblje njenog života otac joj kaže da joj je to “najbolji dio života”. Njoj to, dakako, ne izgleda tako jer susreće se s novim izazovima. Tako je tu stroga profesorica geografije Mirković, ali i Marta iz 5.D razreda, njezina prva školska bully.

          Katja Matković u filmu “Drugi dnevnik Pauline P.” (Foto: Jaka produkcija)

          U obiteljskom okruženju suočava se s ozbiljnim životnim trenutkom: saznanjem da njezina voljena baka boluje od neizlječive bolesti (Alzheimerova bolest). No, Paulina je i ovdje ostala vjerna svom najomiljenijem hobiju – mašti. Tako piše krimi romane o inspektoru Papu, pokušava biti on a i za vrijeme školskih satova mašta joj radi sto na sat. Sve to razotkrit će joj da život nije samo niz pobjeda – nego i lekcija o hrabrosti, prijateljstvu i odrastanju.

          Za film Drugi dnevnik Pauline P. možemo reći da autorski dvojac Hitrec i Turković-Krnjak nastavlja gdje je stao. Oni ne traže novu formu, već produbljuju već izgrađeni svijet Pauline. Film je prožet vedrinom, šarenilom (toplim bojama) i (dječjim) humorom koji ne pokušava biti pametniji od publike, već joj se približava. Od prvih kadrova do završne špice, Paulina nas uvlači u svoj svijet, onaj gdje se mašta i stvarnost ne sukobljavaju, nego se dodiruju i stapaju.

          Novost ovog nastavka je da je uvedena “detektivska linija” koja svjesno koketira s klasicima žanra – od Agathe Christie do Arthura Conana Doylea – ali to čini na vlastiti, razigran način. Paulinin alter ego, Inspektor Pap, koristi “ozbiljne” metode velikih istražitelja poput praćenja, prisluškivanja i dedukcije, no sve je to filtrirano kroz prizmu dječje igre, mašte i humora. Umjesto parodije ili imitacije, film nudi vlastitu verziju detektivske avanture – onu koja ne traži zločin, nego istinu o prijateljstvu, hrabrosti i odrastanju ali i samu istinu (otkrivanje bakine bolesti).

          Dobroćudna haharica

          Bavljenje ozbiljnim temama poput vršnjačkog nasilja i bakine bolesti prikazano je iz dječje perspektive — znatiželjne, neopterećene i prožete iskrenim humorom. Kao i u prvom filmu, problemi se ne analiziraju dubinski, već se dodiruju s mjerom koja odgovara dječjoj publici. Drugi dnevnik Pauline P. obraća se prvenstveno djeci, jasno poručujući da život donosi i teške trenutke, ali da se s njima treba nositi hrabro – uz pomoć mašte, igre i one male doze ozbiljnosti koja pokreće kotačić odrastanja.

          Drugi dnevnik Pauline P
          Ksenija Marinković i Katja Matković u filmu “Drugi dnevnik Pauline P.” (Foto: Jaka produkcija)

          Mlada Katja Matković još jednom nosi film s lakoćom i šarmom — ovoga puta kao brbljiva, svojeglava i dobroćudna haharica koja se ne predaje tako lako. Njezina izvedba je razigrana i doista ju je užitak gledati. U njoj leži neosporan glumački talent koji ne traži potvrdu, već je sam po sebi očit. Ostatak mlađe glumačke ekipe također je izvrstan, a posebno se ističe Jakov Švarc u ulozi štrebera Ratka (njegova “ozbiljnost” u sceni s Martom i sjekirom u dvorištu, uz komično križanje, jedan je od vrhunaca filma).

          Odrasla postava ostaje na poznatoj frekvenciji iz prvog dijela – nisu pretjerano ozbiljni, ali nisu ni karikature. Njihova prisutnost je funkcionalna i topla, a u nastavku se ipak osjeća nešto više ozbiljnosti – posebno u trenucima kada se izgovaraju rečenice koje nose težinu, poput one o “najljepšem dobu života”. Ta suptilna promjena ne narušava ton filma, već ga obogaćuje nijansom zrelosti koja ne guši dječju perspektivu, nego joj daje dublji odjek.

          Lepršavi i topli film o odrastanju

          Drugi dnevnik Pauline P. zabavan je, vizualno razigran i emotivno topao film koji uspijeva zadržati vedrinu čak i kad se dotakne ozbiljnih tema. Atmosfera je pozitivna, šarena i prožeta humorom, a sve to dolazi u paketu koji je prilagođen dječjoj publici – bez pretencioznosti, ali s jasnim porukama. Film zaslužuje pohvalu zbog svoje stilizacije: stripovske sekvence, elementi borilačkih filmova i prava slapstick završnica čine ga dinamičnim i vizualno privlačnim.

          Mlađa publika će uživati u tim razigranim trenucima, dok će odrasli prepoznati suptilne slojeve koji se provlače ispod površine. Možda mu se može prigovoriti neujednačenom ritmu i ponešto fragmentiranoj radnji, no to su primjedbe koje djeca neće ni primijetiti. Film ne pokušava biti više nego što jest i upravo zato djeluje iskreno i uvjerljivo.

          Riječ je o lepršavom, duhovitom i toplom filmu o odrastanju, prijateljstvu i hrabrosti. Glumačka ekipa, osobito mlađa postava na čelu s Katjom Matković, nosi film s lakoćom i šarmom, a redatelj Neven Hitrec jasno zna kome se obraća i ne pokušava “pametovati” izvan tog okvira. Dojam je da bi i ova nova avantura Pauline P. mogla biti uspješna na kino blagajnama.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.