Bridget Jones: Luda za njim četvrti je film svima nam drage naslovne junakinje. Ovaj film redatelja Michaela Morrias novi je iskreni pokušaj da ju još jednom zavolite. Ova nova Bridget je zakoračila u novu fazu svog života ali je jednako privlačna. I ovoga puta tumači ju simpatična Renée Zellweger a ljubavne jade joj donose Chiwetel Ejiofor i Leo Woodall.
Britanska spisateljica Helen Fielding objavila je 1996. godine roman Dnevnik Bridget Jones (Bridget Jones’ Diary) koji je brzo postao međunarodni bestseler. Tri godine kasnije objavila je jednako uspješni nastavak Bridget Jones: Na rubu razuma (Bridget Jones: The Edge of Reason). Uspjeh tih romana privukao i filmske producente koji su u njemu vidjeli također potencijalni hit.
Sumnja u Renée Zellweger
Tako je 2001. godine snimljen istoimeni film po prvom romanu autorice Fielding. Bio je apsolutni hit koji je snimljen s budžetom od oko 25 milijuna dolara a donio je zaradu od 334 milijuna. Godine 2004. uslijedio je i i nastavak koji je također bio vrlo uspješan – budžet od oko 40 milijuna dolara donio je zaradu od preko 265 milijuna. Spisateljica Helen Fielding ponovno se vratila svojoj junakinji 2013. godine romanima Bridget Jones – Luda za njim (Bridget Jones: Mad About the Boy) te Drugo stanje Bridget Jones (Bridget Jones’s Baby) iz 2016. godine, koji je uspješno ekraniziran iste godine (budžet od 35 milijuna dolara i zarada od gotovo 212 milijuna).
Dakako, ekraniziran je i roman Bridget Jones: Luda za njim i on je upravo stigao u naša kina. Zvijezda svih filmova o Bridget Jones je dvostruka oskarovka Renée Zellweger (Judy, 2019., Studengora/Cold Mountain, 2003.). Tu treba reći da je britanska publika prije prvog filma bila vrlo skeptična prema njoj. I to zato što je ona rođena u Teksasu. No, čitava stvar se smirila nakon gledanja filma i spoznaje da je ona savršeno ovladala britanskim engleskim naglaskom.
U ovom najnovijem nastavku Bridget Jones (Renée Zellweger) je majka 10-godišnjeg Billyja (Casper Knopf) i 6-godišnje Mabel (Mila Jankovich). Još uvijek tuguje zbog Marka (Colin Firth), koji je izgubio život na tragičan način. Na nagovor prijatelja ona, iako nevoljko, počinje okretati novu stranicu u životu. Vraća se poslu TV producentice, bavi se aplikacijama za spojeve i općenito osjeća da je njezin prethodni život stvar prošlosti. Jer ona je predana majka, vodi borbene razgovore s Billyjevim učiteljem prirodnih znanosti g. Wallikerom (Chiwetel Ejiofor), koji ne nudi mnogo utjehe o životu poslije Markove smrti.
Drugačija Bridget Jones
Uskoro joj je život mijenja kada upozna 29-godišnjeg Roxstera (Leo Woodall), nakon nespretne avanture penjanja na stablo u parku. Bridget se s njime upušta u vezu, unatoč razlici u godinama i na zadovoljstvo njezinih prijatelja i kolega. No, može li to uspjeti na duge staze? Pogotovo kada ju u prikrajku možda čeka i prava ljubav…

Od zadnje ekranizacije Bridget Jones prošlo je devet godine. No, ovaj nastavak je puno više od puke nostalgije koja bi se eventualno mogla očekivati. On je, jednostavno, novi iskreni pokušaj da ju još jednom zavolite (ili se zaljubite) u Bridget. Njegova privlačnost temelji se na tome da je glavna junakinja zakoračila u novu fazu svog života nakon tragičnog gubitka Marka (udovica i samohrana majka) a tu su i njezine godine (kao dodatni element svemu). Tu se krije i jedna osobna zanimljivost vezana za autoricu Fielding.
Taj segment priče temelji se na njezinoj vlastitoj tragediji iz stvarnog života u kojoj je izgubila svog supruga Kevina Currana (preminuo nakon teške bolesti), inače jednog od scenarista i producenata popularnog animiranog TV serijala Simpsoni (The Simpsons, 1998.-2015.). Film tako istražuje tugu i sjećanje ali i ono “međuvrijeme” a to sve zajedno itekako nose jednu emocionalnu težinu. I to je onaj glavni element zašto je ova Bridget Jones drugačija od one koju smo upoznali 2001. godine.
Oproštaj
Ono što krasi i ovaj film je humor koji je i jedan od zaštitnih znakova čitavog serijala. U tom pogledu ostaje veliki plus što je Helen Fielding je, kao i na prethodnim filmovima, sudjelovala i kao scenarist. U tom poslu društvo su joj pravili Dan Mazer (Drugo stanje Bridget Jones (Bridget Jones’s Baby, 2016.) i Abi Morgan (hvaljena TV serija Raskid/Split, 2018.-2024.).
U prilog tomu ide što su svi glavni likovi napisani veoma dobro i da svaki od njih nosi određeni šarm. Renée Zellweger tu je i dalje prvo ime i tako će uvijek biti. Uz nju, ponajviše smijeha u film unose Hugh Grant, koji ponavlja svoju ulogu ženskaroša Daniela Cleavera i oskarovka Emma Thompson (Howard’s End, 1996.) u ulozi Bridgetine ginekologinje. Nisu loši ni Chiwetel Ejiofor (Venom 3: Posljednji ples, 2024., 12 godina ropstva/12 Years a Slave, 2013.) te Leo Woodall (TV serija Bijeli lotos/The White Lotus, 2022.), koji imaju nekoliko iznimno smiješnih scena i dijaloga.
Redatelj filma je Michael Morris (Za Leslie/To Leslie, 2022.) i može se reći da je svoj posao doradio sasvim solidno. Glavne stavke prijašnjih filmova serijala – dirljiv i zabavan – uspio je uhvatiti pa čak u neku ruku i nadograditi. Na kraju krajeva, ovaj film trebamo gledati i kao (vjerojatni) oproštaj od drage nam Bridget Jones, koja je do kraja ostala vjerna sebi.