Dodjela Oscara kojom su nagrađeni najbolji filmovi i filmski djelatnici u 2024., oborila je rekorde gledanosti, no nisu svi oduševljeni. Primjerice, Cate Blanchett smatra da bi dodjele filmskih nagrada trebale biti bez televizijskih prijenosa!
Ovogodišnja dodjela Oscara potvrdila je još jednom – riječ je o televizijskom događaju koji se, čak i ako vam se baš jako spava, ne propušta. Kako bi rekli u Hollywoodu, brojevi govore sami za sebe: gotovo 20 milijuna (američkih) gledatelja (19,69 milijuna, da budemo točni) gledalo je prijenos 97. dodjele, što je najviša gledanost ove svečanosti u zadnjih pet godina, ali i najgledaniji zabavni televizijski program u udarnom terminu u sezoni 2024./2025. Rekordi su zabilježeni i na društvenim mrežama – Oscari su izazvali više od 104 milijuna reakcija, što je više nego što je bilo na Emmyjima pa čak i na Super Bowlu.
A koliko je sve to važno, potvrđuje i činjenica da već sada znamo tko će nas nasmijavati sljedeće godine. Naime, nedavno je objavljeno da će Conan O’Brien voditi i 98. svečanu dodjelu Oscara 2026., jer, kako kaže, želi “napokon čuti kraj govora Adriena Brodyja”. Budući da se uvodi nova natjecateljska kategorija – za najbolju glumačku postavu – sljedeće godine biti dodijeljeno još više pozlaćenih kipića nego do sada. U doba kada svi želimo biti u centru pažnje, Oscari definitivno znaju kako je privući – glamuroznim haljinama, dramatičnim govorima, neočekivanim gafovima i, naravno, sjajnim filmovima. Međutim, dok jedni jedva čekaju blještavilo reflektora, drugi bi ipak radije malo privatnosti. Cate Blanchett, primjerice, smatra da bi dodjela Oscara trebala biti bez televizijskog prijenosa. Dvostruka oskarovka svoje je mišljenje s javnošću podijelila u podcastu “Las Culturistas With Matt Rogers and Bowen Yang”, istaknuvši da bi se ceremonija dodjele Oscara trebala vratiti u vrijeme kad nije bila televizijski prenošena.
Stalno pred kamerama
Razgovor je započeo Blanchettinom opaskom da danas postoji vrlo malo mjesta gdje možete imati privatnost, bez mobilnih telefona i rizika od snimanja.
“To sam voljela krajem ’80-ih godina 20. stoljeća – odlaziti na plesne zabave tijekom Mardi Grasa u Sydneyju. Ljudi su jednostavno bili tamo, prisutni, zajedno su uživali u trenutku. Nitko nije snimao, nitko nije obraćao pažnju na to što drugi rade”, prisjetila se.

Voditelji Matt Rogers i Bowen Yang zatim su komentirali kako je privatnost danas još teže ostvariti u eri TikToka, posebno zbog viralnih trendova u kojima čitači s usana analiziraju razgovore slavnih osoba na televizijskim prijenosima.
“Sada se čini da je jaz između idealne zabave i današnjih događaja sve veći, posebno zbog stvari poput čitanja s usana i stalnog fotografiranja”, rekao je Yang, na što je Blanchett zbunjeno upitala: “Čitači s usana?”
Hollywoodu vratiti staru slavu
Voditelji su joj objasnili trend da korisnici TikToka pokušavaju odgonetnuti što slavne osobe govore jedna drugoj tijekom ceremonija. “Izgleda kao da točno znaju što govore, što djeluje pomalo čudno”, objasnio je Rogers, a Yang je dodao da taj trend događaje u Hollywoodu čini “opasnijima”, s čime se složila i zvijezda filma Operacija: Black Bag (Black Bag, 2025.).
“Znam da zvuči bogohulno, ali mislim da bismo se trebali vratiti u vrijeme kada dodjele nagrada nisu bile televizijski prenošene. Vratimo se tome i organizirajmo zabavu na kojoj se ljudi mogu potpuno opustiti. Filmska industrija trenutačno prolazi kroz turbulentno razdoblje – što može biti uzbudljivo, ali i deprimirajuće. Upravo zbog toga trebamo se okupiti i proslaviti ono što radimo, bez potrebe da to bude javno događanje”, smatra Cate Blanchett te zaključila:
“Moda je sjajna i sve ostalo zbog čega volimo Oscare, ali saznat ćemo na kraju tko je osvojio nagrade, a tko nije. Bilo bi prekrasno kada bi se to događalo iza zatvorenih vrata – tada bi to bila potpuno drugačija večer”, rekla je Cate Blanchett koja dobro zna što znači biti u centru pažnje na Oscarima. Naime, prestižnu nagradu dobila je kao najbolja sporedna glumica u filmu Avijatičar (Aviator, 2004.), redatelja Martina Scorsesea, te kao najbolja glumica u filmu te kao glavna glumica u filmu Jasmine French (Blue Jasmine, 2013.), Woodyja Allena.
Hoće li Akademija poslušati Cate ili će Oscari i dalje biti spektakl za mase? Realno, teško da će Hollywood odustati od reflektora i kamera jer kome bi onda Conan ispričao svoje fore?