Triler Zamka svojom radnjom smješten je u automobil. Riječ je o solidnom ostvarenju koje nudi sasvim pristojnu i napetu zabavu. Film je režirao David Yarovesky a odlične uloge pružili su Anthony Hopkins i Bill Skarsgård, na kojem leži 90% filma. Jedan od producenata filma je i dobro znani američki filmaš Sam Raimi.
Argentinski redatelj Mariano Cohn 2019. godine snimio je film 4×4. Tijekom prvog vikenda prikazivanja u Argentini, zauzeo je 4. mjesto po broju prodanih kino ulaznica i time ostvario najbolji vikend za neki tamošnji domaći film te godine. Argentinski kritičari su ga isto tako dobro prihvatili, dobio je 46 pozitivne recenzije od njih 63. Sve u svemu, da se zaključiti da je riječ o sasvim solidnom ostvarenju.
Treći remake
Njegova zanimljivost leži u činjenici da je doživio čak tri remakea i to u tri različite države. Dodatna zanimljivost je da su prva dva snimljena 2022. godine. Tako je u veljači svoju premijeru imao brazilski remake naslovljen A Jaula, kojeg redateljski ga potpisuje João Wainer. U rujnu je slijedio indijski remake Dongalunnaru Jaagratha. Ovaj film debitantsko je redateljsko ostvarenje Satisha Tripura. Film je snimljen na telugu jeziku kojim, nakon hindskog i bengalskog, govori najviše ljudi u Indiji (ovaj film dostupan je na streaming platformi Netflix).
U naša kina nedavno je stigao i treći remake Cohnovog filma, naslovljen Zamka (Locked, 2025.). Film je nastao u američko kanadskoj koprodukciji a jedan od producenata filma je i dobro znani američki filmaš Sam Raimi (trilogija Zla smrt/Evil Dead). Ovaj film režirao je David Yarovesky, koji malo naginje horor žanru a najpoznatiji je po filmu Brightburn (2019.).
Glavni lik filma je Eddie (Bill Skarsgård), sitni lopov kojem treba oko 500 dolara da popravi svoj dostavni kombi. On je otac male Sarah (Ashley Cartwright), praktički nikada ne stiže po nju da ju pokupi iz škole a kasni i s plaćanjem alimentacije. Suočen s neuspjehom na svakom koraku, Eddie odlučuje vratiti se životu kriminala, tražeći i najmanju priliku za to u svojoj okolini.
Prilika za to ukaže mu se u obliku SUV-a parkiranog na gotovo praznom parkiralištu. Na iznenađenje Eddieja, automobil je otključan i on u njega ulazi ne bi li našao nešto vrijedno što mu može donijeti novac. No, vrata automobila se zaključavaju i on ostane zaključan u njemu. Unutar automobila nema signala za mobitel, zvučno je izoliran, prozori se ne mogu razbiti a vrata otvoriti. Eddie je upao u zamku.
Jezoviti Hopkins
Ubrzo ga kontaktira William (Anthony Hopkins), vlasnik automobila, koji je teško bolestan ali traži osvetu nad kriminalcima jer mu je jedan zločin puno toga oteo iz života. William odlučuje sve svoje frustracije iskaliti na Eddieju jer “društveni sistem” ne funkcionira. On je sudac, porota i krvnik a Eddie je neobrazovani ološ koji treba biti kažnjen. Da je obrazovan nikada ne bi ušao u automobil marke Dolus (latinski: prijevara, obmana), koji ima znak božice pravde kao oznaku marke automobila.

Radnja filma smještena je unutar automobila, u mali ali dovoljno zastrašujući i klaustrofobični prostor. Glavna orijentacija filma je svojevrsna igra mačke i miša, pokušaj bijega u strogo kontroliranim uvjetima. Napetost u filmu gradi se spretno, sve se temelji na svojevrsnoj borbi umova, kroz duge razgovore. Teme su svakojake od klasnih razlika i nepravdi pa do individualne odgovornosti i ulozi države (i pravnog poretka u cjelini).
Dakako, sve to palo bi u vodu da u filmu nema glumačke veličine, dvostrukog oskarovca sir Anthony Hopkinsa. U filmu se pojavljuje tek u završnici a do tada čujemo samo njegov glas. No, i to je dovoljno da jako dobro uočimo sve što njegov lik nosi. Njegova psihopatska crta jasno je naglašena, vrlo je uvjerljiv i izaziva pravu jezu. Dakako, ova uloga za njega nije bila neki veliki glumački izazov.
‘Do or Die’ koncept
Bill Skarsgård (Nosferatu, 2024.) vrlo je dobar u ulozi Eddieja. Svom liku dao je solidnu dozu uvjerljive drskosti i bahatosti ali i ranjivosti. Ono što treba naglasiti da mu je dao i jednu dozu vrlo uvjerljive antipatičnosti, zbog koje možda nekima i neće biti odveć simpatičan. I, to nije zamjerka, već velika pohvala. Ovaj film njegov je svojevrsni one-man show, 90 posto filma leži na njemu. Dovoljno izazovno za njega da nam još jednom pokaže da može puno toga i u “normalnim” ulogama.
Redatelj Yarovesky ne dopušta gledateljima da skrenu pažnju. Sama priča ima snažan element filmova tipa Slagalica strave (Saw, 2004.), složena je po poznatom konceptu ‘Do or Die’ (učini ili umri). U takvom konceptu, Yarovesky pokazuje da se sasvim pristojno snalazi. Treba istaći da film nema nekih prevelikih oscilacija u ritmu filma. Kad se Dolus stavi u pogon dinamika filma dobiva malo dodatnog adrenalina, što samo dodatno pokazuje redateljsku vještinu.
Film ima ponešto mana a jedna od njih je da između redaka provlači temu i poruku da svatko od nas treba preispitivati vlastite odluke. Ipak, ona nije dovoljno snažna i teško da će se tko njome baviti nakon završetka filma. Za to je zaslužan njegov kraj koji se nekako ne uklapa u cijeli film (nećemo spojlati). Sve u svemu, iako triler Zamka zasigurno ne pripada u red vrhunskih filmova ovog žanra, riječ je o solidnom ostvarenju koje nudi sasvim pristojnu i napetu zabavu.