‘Uhvaćen’: Aronofsky u svom najzabavnijem izdanju

Za najnoviji film američkog redatelja Darrena Aronofskog može se reći da je “najnormalniji” u njegovoj dosadašnjoj karijeri. Bliži mainstreamu nego bilo koji njegov prethodni rad. Riječ je o vrlo zabavnom filmu s dinamičnim ritmom i neočekivanom dozom humora. Austin Butler je u glavnoj ulozi a nezaboravni nastup pružili su Liev Schreiber i Vincent D’Onofrio.

Uhvaćen (Caught Stealing, 2025.) najnoviji je film američkog redatelja Darrena Aronofskog, poznatog po svom originalnom, često mračnom i emocionalno intenzivnom filmskom rukopisu. Njegova filmografija uključuje kultne naslove poput Pi (1998.), Rekvijem za snove (Requiem for a Dream, 2000.), Hrvač (The Wrestler, 2008.), Crni labud (Black Swan, 2010.), Majka (Mother!, 2017.) i Kit (The Whale, 2022.).

Redatelj koji nije za svakoga

Za Crnog labuda je bio nominiran za Oscara za najbolju režiju, dok je Kit donio Oscara za najboljeg glumca Brendanu Fraseru. U tom njegovom opusu posebno se ističe Hrvač, koji je osvojio Zlatnog lava na Venecijanskom filmskom festivalu, a Mickey Rourke je za svoju ulogu dobio Zlatni globus, BAFTA-u i nominaciju za Oscara.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Aronofskyjevi filmovi ne slijede konvencionalne narativne strukture. Često su emocionalno i vizualno intenzivni, teški za gledanje, ali teško zaboravljivi. Njegov stil uranja duboko u podsvijest i ne pušta lako, što ih čini izazovnima za širu publiku. Umjesto jednostavne zabave, nude složeno iskustvo koje zahtijeva strpljenje, emocionalnu angažiranost i spremnost na suočavanje s nelagodom. Zbog toga, Aronofsky nije redatelj koji će odgovarati svakom gledatelju. No, onima koji ga prihvate, pruža nešto što rijetko tko nudi.

          Za razliku od njegovih prethodnih filmova, Uhvaćen se može nazvati njegovim “najnormalnijim” u dosadašnjoj karijeri. Snimljen je prema scenariju Charlieja Hustona (TV serije Powers, 2015. – 2026., Gotham, 2017. – 2018.), koji je ujedno autor istoimenog romana. Ovaj roman objavljen je 2004. godine i prvi jedio trilogije o glavnom junaku Hanku Thompsonu.

          Radnja filma vodi nas u 1998. godinu, u njujorški Lower East Side. Glavni protagonist, Hank Thompson (Austin Butler), nekadašnja bejzbol nada, danas je konobar s problemima u ponašanju i sklonosti alkoholu. Živi okružen ekscentričnim susjedima, a emocionalnu stabilnost pronalazi u vezi s Yvonne (Zoë Kravitz), medicinskom djelatnicom hitne službe.

          Kada ga susjed Russ (Matt Smith), britanski punker, zamoli da mu pričuva mačku Bud dok hitno putuje u London, Hank ne sluti da će ta usluga pokrenuti lanac nasilnih događaja. Ubrzo ga napadaju ruski mafijaši koji traže Russa i ono što je navodno ukrao. Hank se nađe u središtu sukoba između ruskih i židovskih gangstera Lipa i Shmullyja Druckera (Liev Schreiber i Vincent D’Onofrio), detektivke Elise Roman (Regina King) i gangstera Colorada (Bad Bunny).

          Iznenađujuće svjež spoj žanrova

          Ključ koji je Hank pronašao u mačjem pijesku postaje središnji predmet potrage, a on, iako izgubljen, počinje pokazivati neočekivanu snalažljivost. Dok pokušava preživjeti vraća mu se i njegova prošlost (nesreća, gubitak karijere, krivnja). Dok vodi borbu za izlaz iz kaosa i dok se svijet oko njega ruši, on traži ono što je davno izgubio – kontrolu nad vlastitim životom…

          Matt Smith i Austin Butler u filmu “Uhvaćen” (Foto: Columbia Pictures)

          Kao što je već rečeno, ovaj Aronofskyjev film je “najnormalniji” u njegovoj dosadašnjoj karijeri. Nema dubokih psiholoških poniranja, nema alegorijskih slojeva, nema egzistencijalne tjeskobe. Umjesto toga, gledamo krimi-komediju s jasnom radnjom, prepoznatljivim likovima i zabavnim zapletom. Bliži mainstreamu nego bilo koji njegov prethodni rad.

          Ovo je definitivno njegov najzabavniji film dosad, s dinamičnim ritmom i neočekivanom dozom humora. Zbog ekscentričnih likova i nasilja koje je istovremeno brutalno i stilizirano te brze montaže izgleda kao filmovi Guya Ritchieja i Quentina Tarantina. On je (pomalo) iznenađujuće svjež spoj žanrova, kombinirajući crnu komediju, kriminalistički triler i akcijski kaos u jedinstvenu cjelinu.

          Scenarij Charlieja Hustona je čvrsto strukturiran, s jasnim motivima i neočekivanim obratima koji ne djeluju forsirano. Film se ne oslanja na simboliku ni filozofske slojeve, već nudi čistu, ali inteligentnu zabavu. Dijalozi su britki, a radnja se odvija u gotovo realnom vremenu, stvarajući napetost i kaotičnu dinamiku.

          Doza nerealnosti

           Aronofsky koristi vizualni stil koji je energičan i ritmičan. Treba pohvaliti i montažu Andrewa Weisbluma – kojem je ovo šesta suradnja s ovim redateljem – koja odlično pulsira u skladu s emocionalnim ritmom protagonista, stvarajući osjećaj hitnosti bez gubitka kontrole. Tu treba još posebno izdvojiti i soudtrack – na kojem su, među ostalima, Idles, Spin Doctors, Scorpions, Semisonic, Madonna, Meredith Brooks, David Bowie i Brian Eno i dr. – ne služe samo kao nostalgija, već aktivno oblikuju atmosferu.

          Zoë Kravitz i Austin Butler u filmu “Uhvaćen” (Foto: Columbia Pictures)

          Od prigovora koji se mogu uputiti je to da film povremeno gubi tonalnu ravnotežu, prelazeći iz crne komedije u brutalni triler bez jasnog prijelaza. Iako smo dijaloge već pohvalili, moramo reći da neki od njih djeluju previše samosvjesno, kao da žele podsjetiti na Tarantinov stil, ali bez pravog poentiranja.

          Uvjerljivost zapleta je isto malo upitna jer se scenarij oslanja na niz slučajnosti koje, koliko god bile zabavne, na kraju ostavljaju dojam nerealnosti. Za one koji od Aronofskog očekuju introspektivnu težinu, ovaj film bi mogao djelovati površno jer zabava, iako učinkovita, dolazi nauštrb slojevitosti koja je njegov zaštitni znak.

          Austin Butler (Bajkeri / The Bikeriders, 2023.), kao glavni protagonist Hank Thompson, nosi film s tihom karizmom i suzdržanom energijom. Njegova izvedba balansira između ranjivosti i instinktivne snalažljivosti, čineći lik uvjerljivim unatoč vidljivoj scenarističkoj skromnosti. Iako Hank nije duboko razrađen lik, Butler uspijeva unijeti nijanse koje ga čine više od pukog žanrovskog protagonista.

          Za Zoë Kravitz (The Batman, 2022.) može se reći da  donosi emocionalnu toplinu i stabilnost, a njezina kemija s Butlerom daje filmu jedinu pravu intimnu dimenziju. Liev Schreiber (TV serija i film Ray Donovan) i Vincent D’Onofrio (Neoprostivo / The Unforgivable, 2021.) kao židovski gangsteri briljiraju u ulogama koje spajaju ortodoksnu tradiciju s brutalnim kriminalnim instinktima. Matt Smith (TV serija Zmajeva kuća / House of the Dragon, 2022.- 2024.) kao unosi kaotičnu energiju i britanski punk šarm.  I na kraju, mačak Bud, odnosno Tonic, ne samo da krade scene, već postaje simbol reda u svijetu koji se raspada.

          Pametna zabava s karakterom

          Uhvaćen je film koji uspijeva spojiti žanrovsku razigranost s autorskom preciznošću. Redatelj Darren Aronofsky je ovdje odlučio stati korak unatrag od svojih uobičajenih tematskih dubina i ponuditi nešto što je istovremeno pristupačno i stilski prepoznatljivo. Vizualna energija, brza montaža i glazbeni izbori koje nudi stvaraju svijet koji je živ, neuredan i neodoljivo zabavan.

          Iako stil povremeno luta između žanrova, film ostaje dosljedan u svojoj namjeri i nikada ne gubi fokus na ono što želi biti – pametna zabava s karakterom. Scenarij je čvrst, dijalozi britki, a struktura dovoljno elastična da izdrži sve žanrovske skokove. Aronofsky pokazuje da zna režirati akciju, komediju i kriminalistički zaplet bez gubitka kontrole.

          Nema filozofskih slojeva, ali ima puls koji tjera naprijed. Nema alegorija, ali ima likove koji ostaju u pamćenju. Ovo je film koji neće i nema namjeru promijeniti nečiji pogled na svijet. No, jedan je od onih koji će ga na dva sata izvući iz njega. Možemo samo još dodati da je Uhvaćen dokaz da redatelj poznat po tjeskobi i introspekciji može snimiti film koji je istovremeno vrhunski zabavan, pametan i autorski dosljedan.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.