Slavni američki redatelj Richard Linklater u Cannesu je predstavio svoj novi film Nouvelle Vague, nostalgičnu posvetu jednom od najznačajnijih filmova svih vremena – Godardovom klasiku Do posljednjeg daha.
“Ako ovo radite dovoljno dugo, uvijek sam misilo da ćete doći u trenutak kada ćete snimiti film o snimanju filma. Ovo je moj”, kazao je američki redatelj Richard Linklater na press konferenciji kojom je predstavio svoj posljednji film Nouvelle Vague na 78. Međunarodnom filmskom festivalu u Cannesu.
Produktivni redatelj, koji iza sebe ima niz raznoilikih filmova od komedije Munjeni i zbunjeni preko romantične komedije Prije zore i drame Odrastanje do akcijske komedije Hit Man, za svoj je gušt snimio dirljivu posvetu francuskom Novom valu.
Kako će Francuzi reagirati na film o sebi?
Učinio je to s filmom koji pokazuje kako je Jean-Luc Godard snimio kultnu dramu Do posljednjeg daha. Premijerno prikazan 1960., film o sitnom kriminalcu (Jean-Paul Belmondo) koji u Parizu susreće američku studenticu (Jean Seberg) doista je unio svježi dah u svjetsku kinematografiju, a i dan danas se smatra jednim od najvažnijih ostvarenja sedme umjetnosti. Richard Linklater temi je pristupio s velikim strahopoštovanjem, pa je film Nouvelle Vague snimljen na francuskom i u 4:3 formatu. Guillaume Marbeck glumi Godarda, Zoey Deutch je Jean Seberg, a Aubry Dullin Jean-Paul Belmondo.
“Prije deset godina, kada smo počeli razmišljati o ovom filmu, mislio sam da će Francuzi mrziti što ga snima američki redatelj. Da nikada nećemo smjeti prikazati film u Francuskoj. Prikazat ćemo ga svugdje po svijetu, ali ne i u Francuskoj”, rekao je Linklater, koji je, ispostavilo se, bio potpuno pogrešan u svojoj procjeni. Ne samo da je film pozvan u Francusku, već je nakon premijere dobio 10-minutne ovacije.
Filmski povratak u prošlost
Govoreći o Godardovom remek-djelu, Richard Linklater naglasio je da za njega film predstavlja “slobodu i samu srž osobnoga filma”. Ujedno je i dodao da se snimajući film osjećao opet kao 28-godišnjak te je morao opet ući u mentalitet debitanta.
“Za mene je snimanje ovog filma bilo poput putovanja u prošlost”, kazao je Linklater.
Naravno, u Cannesu je bilo nemoguće izbjeći priču o trgovinskim ratovima, koji bi zahvaljujući američkom predsjedniku Donaldu Trumpu mogao zahvatiti i svjetsku filmsku industriju.
“Doista se divim francuskoj filmskoj industriji. Načinu na koji su filmaši ovdje fokusirani na održivost industrije. Doista se trude da ostane u zdravom stanju, brinu se o njoj. A naša država, SAD, bi mogla preuzeti malo tog odnosa prema filmu”, kazao je Richar Linklater u Cannesu.