Generacija Z želi manje seksa na filmu i TV-u, rezultati su studije

Prema istraživanju UCLA-e, mlade generacije žele manje seksa na filmu i TV-u, a više platonskih veza i prijateljstava.

Nakon što na društvenim mrežama osvanu kritike Generacije Z o količini seksa na filmu ili seriji, ovaj puta će ih podržati i studija koja dolazi s UCLA-e (University of California).

Mlade generacije žele više prijateljstva na filmu, a manje seksa

Iz Centra za učenjake i pripovjedače (Center for Scholars and Storytellers) dolazi istraživanje objavljeno od strane UCLA-e čiji je rezultat taj da američka publika u dobi od 10 do 24 godina (klasificirana kao Generacija Z) želi vidjeti manje seksa na velikim i malim ekranima, a više platonskih prijateljstava.

Studija Teens and Screens održana je ovog kolovoza i ispitano je 1.500 adolescenata. Ispitanicima u dobi od 10 do 12 godina nisu postavljena nikakva pitanja o seksu i romantici, a za pitanja postavljena onima u dobi od 13 do 15 godina korišten je jednostavniji jezik i više definicija kako bi ih se bolje usmjerilo na njihove odgovore.

51% ispitanika izrazilo je želju za više sadržaja usredotočenog na prijateljstva i platonske veze, dok je 47,5% izjavilo da seks nije potreban za radnju u većini TV serija i filmova. 44,3% je reklo da se romantika pretjerano koristi u medijima, a 39% njih želi vidjeti više romantičnih i/ili aseksualnih likova na ekranima.

Pedeset nijansi sive
Pedeset nijansi sive (Foto: Universal)

Starije generacije ne slušaju želje mlađih

Jedne od najpoznatijih TV serija u posljednjih par godina usmjerenih na mlađu publiku su Euforija (Euphoria, 2019.) i Idol (The Idol, 2023.), no obiluju scenama seksa, pogotovo Idol gdje glavnu ulogu tumači Lily-Rose Depp. Dvadesetogodišnja američka pjevačica i glumica Olivia Rodrigo koja spada u Generaciju Z osvrnula se na tu seriju rekavši kako ju nije pogledala.

Nemam želju. Sjećam se da sam izašla s filma ‘Barbie’ i rekla: ‘Vau, prošlo je toliko vremena otkako sam pogledala film koji je usredotočen na ženu na način koji nije seksualan ili o njezinoj boli ili njezinim traumama.’” Obje navedene serije bave se baš tim stvarima, samo što jednoj od njih to bolje uspijeva.

Kako stoji u izvješću, projekti odraslih generacija najčešće prenose vlastito viđenje stvari bez da slušaju mlađe generacije koji su u ovom slučaju trenutno najveći konzumenti sadržaja. “Vrijednosti i želje generacije Z dosežu dubine van onoga što je društvo obično istraživalo. Kao što je pokazano u ovom izvješću, umorili su se od stereotipnog, heteronormativnog pripovijedanja koje valorizira romantične i/ili seksualne odnose – posebno one koji su toksični – i traže više prikaza prijateljstva, što je ključni aspekt adolescencije i društvenog blagostanja.”

Idol (Foto: HBO)

Mišljenja ispitanika

Mladi ispitanici dali su svoj komentar o nekim klišejima koje se često mogu pronaći na velikim i malim ekranima.

Glavni stereotip kojeg uvijek vidim je osoba koja dolazi ni iz čega, zaljubljuje se i dobiva ono što je oduvijek željela. Osjećam da ponekad to govori mlađim generacijama da sve što im treba je bolja polovica kako bi bili sretni…” – Djevojka, 23 godine.

Ne sviđa mi se što svaki put kad su muški i ženski lik zajedno na ekranu, studiji osjećaju potrebu da ih natjeraju da se zaljube. U američkoj kinematografiji potpuno nedostaju platonski odnosi.” – Mladić, 17 godina.

Tip je kreten prema ženi, ali ona bi se na kraju zaljubila u njega.” – Djevojka, 23 godine.

Zanimljivo je čuti što kažu oni kojima je najčešće usmjeren filmski i TV sadržaj, a s nekima od njih bi se mogle složiti i starije generacije. Da li bi na ovu temu europski pripadnici istih godina imali isti komentar, možda saznamo u skorije vrijeme budući da ovo istraživanje poprima priličan odjek u medijima.

Euforija
Euforija (Foto: HBO)

Traženje uzora u umjetnosti koja se konzumira

Osnivačica i direktorica CSS-a te koautorica studije, Yalda T. Uhls, objasnila je rezultate istraživanja: “Iako je istina da adolescenti žele manje seksa na televiziji i u filmovima, ono što istraživanje zapravo govori jest da žele više i drugačije vrste odnosa koji se odražavaju u medijima koje gledaju. Znamo da mladi ljudi pate od epidemije usamljenosti i da traže uzore u umjetnosti koju konzumiraju. Dok neki pripovjedači koriste seks i romantiku kao prečac za povezivanje likova, važno je da Hollywood prepozna da adolescenti žele priče koje odražavaju čitav spektar odnosa.”

Hoće li prema tim riječima Hollywood nastaviti u istom smjeru ili poslušati što najmlađi imaju za reći, ostaje da vidimo tijekom idućih nekoliko godina.

O autoru

O autoru