F1 Film donosi spoj adrenalinske vožnje i emocionalne priče u režiji Josepha Kosinskog i prema scenariju Eherna Krugera. Ovaj vizualno impresivan i tehnički precizan film otkriva nam slojeve svijeta Formule 1. Brad Pitt predvodi glumačku postavu u priči o iskupljenju i mentorstvu, uz Javiera Bardema, Damsona Idrisa i Kerry Condon.
Producent Jerry Bruckheimer, majstor spektakla s pedigreom franšiza Top Gun i Pirati s Kariba (Pirates of the Caribbean), ponovno je otvorio vrata velikog platna za redatelja Josepha Kosinskog, osiguravši mu kreativnu slobodu i produkcijsku infrastrukturu kakvu rijetko tko ima. A on se, nakon velikog hita Top Gun: Maverick (2022.), na kreativnom polju ponovno udružio, sa scenaristom Ehrenom Krugerom.
Kamera koja je “u utrci”
Rezultat svega je film F1 Film (F1: The Movie, 2025.) koji je odnedavno u našim kinima. Kosinski je još jednom je dokazao kako zna pretvoriti brzinu u emociju, a tehniku u spektakl. Njegova sposobnost da balansira između studijskih očekivanja i autorske vizije omogućila je da F1 Film postane ne samo tehnički podvig, već i emocionalno vođena priča o iskupljenju i drugoj šansi.
A što se tehnike tiče, ovdje je stvorio svijet u kojem kamera ne promatra utrku – ona je u utrci. Već i ptice na grani znaju da je ovaj film sniman tijekom stvarnih Grand Prix vikenda, s kamerama montiranim na bolide i glumcima koji doista voze. Možemo reći da ovo njegovo ostvarenje na neki način briše granicu između fikcije i dokumenta.
Scenarist Ehren Kruger crpio je inspiraciju iz stvarnih F1 rivalstava, poput napetih odnosa između elegancije Ayrtona Senne i preciznosti Alaina Prosta. U suradnji s bivšim F1 prvakom Lewisom Hamiltonom, koji je bio ključan u oblikovanju autentičnosti i koji je jedan od producenata filma, Kruger je želio prikazati što utrkivanje znači onima koji ga žive – i to ne samo kroz brzinu, već kroz pritisak, ego i naslijeđe.
Glavni protagonist filma je Sonny Hayes (Brad Pitt), nekadašnja F1 zvijezda iz 90-ih, koji živi u sjeni vlastite prošlosti – povučen, nomadski, s ožiljcima od nesreće koja mu je prekinula F1 karijeru. No kad njegov bivši timski kolega Ruben Cervantes (Javier Bardem), sada vlasnik posrnulog tima APXGP, zatraži pomoć, Sonny se vraća u svijet Formule 1.
Cilj njegovog povratka je da se spasi Cervantesov tim od gašenja i mentorirati mladog i talentiranog, ali i pomalo arogantnog, vozača Joshue Pearcea (Damson Idris). Njihov odnos isprva je pun tenzija, sudara ega i različitih filozofija vožnje, stari instinkt protiv nove tehnologije. No, kroz niz utrka, nesreća i moralnih dilema, njih dvojica počinju učiti jedan od drugoga.
Duboki uvid u svakodnevicu Formule 1
Sonny koristi “stare trikove” kako bi timu donio prve bodove, dok Joshua uči važnost timskog duha. U pozadini, tehnička direktorica Kate McKenna (Kerry Condon) balansira između inovacija i optužbi za ilegalne nadogradnje. Film kulminira u dramatičnoj završnici u Abu Dhabiju, gdje se odlučuje ne samo sudbina tima, već i osobna iskupljenja.

Za F1 Film definitivno se mora reći da je efektan. No, ne zaustavlja se samo na atraktivnim kadrovima bolida i adrenalinskim utrkama, već uranja duboko u kompleksnu svakodnevicu profesionalne Formule 1. Od užurbanih koraka mehaničara u paddocku, do napetih razgovora iza zatvorenih vrata timskih direktora, on prikazuje višeslojnost ovog sporta u kojem se sve odlučuje milisekundama. Prisutna su i realistična prikazivanja timskih politika, strateških savezništava i tenzija koje oblikuju sezonu prije nego što vozači izađu na stazu.
U tom kontekstu, F1 Film ne koristi detalje kao rekvizite, već kao nositelje autentičnosti, stvarajući svijet koji vjerodostojno reflektira dinamiku stvarnog paddocka. Vještim balansiranjem između sportskog spektakla i zakulisne dramaturgije, film postiže dubinu a da ne gubi na svom ritmu. Sve što se odvija izvan bolida jednako je napeto kao i ono na stazi, jer ovdje se utrka vodi i riječima, ne samo “nogom na gasu”. U tim nekim detaljima film ima veliki prizvuk dokumentarca (i to vrlo atraktivnog).
Svemu dodajmo da scenarij vješto koristi kontrast između generacija. Film slijedi dobro poznatu formulu sportskog filma, s odnosom iskusnog veterana i mladog talenta u središtu radnje, što ga čini lako prepoznatljivim gledateljima. Možemo reći da je autorski dvojac filma u tom pogledu posegnuo za uspješnom formulom iz Top Gun: Mavericka, prenoseći dinamiku mentora i štićenika u svijet Formule 1. Borbeni avioni zamijenjeni su bolidima, a pilotska kabina kokpitom na kotačima. No, na to se može (i treba) gledati kao na određeni autorski manjak kreativnosti i originalnosti.
Idris i Condon bez dublje razrade
Također, valja napomenuti da film postaje pomalo predvidljiv kako se utrke nižu, ali to ne narušava ukupni doživljaj. Unatoč tome, ne gubi na svojoj napetosti ni zabavnosti. Zasluge za to leže u precizno postavljenim dijalozima koji podupiru razvoj priče, kao i u jasno definiranim motivacijama likova. Takav pristup omogućuje gledatelju emocionalnu povezanost bez viška digresija ili nepotrebno naglašenih obrata.
Iskusni i karizmatični, dvostruki oskarovac, Brad Pitt (Bilo jednom… u Hollywoodu/Once Upon a Time… in Hollywood, 2019.) kao Sonny Hayes donosi ulogu s kontroliranom lakoćom, spajajući filmsku zrelost s autentičnim šarmom, bez potrebe za velikim gestama ili emocionalnim ispadima. Njegova izvedba ne preuzima fokus s priče, nego je pažljivo podržava. U stilu s filmom možemo reći da ostavlja dojam vozača koji razumije kako tempo dolazi iznutra, a ne iz buke oko njega.

Tu je i oskarovac Javier Bardem (Nema zemlje za starce/No Country for Old Men, 2007.) kao Rubén Cervantes donosi ulogu timskog vođe s kombinacijom autoriteta i suzdržane unutarnje napetosti. Njegova prisutnost je nenametljiva, ali postojana a lik dobiva dubinu zahvaljujući Bardemovoj sposobnosti da emocije prenese s mjerom i glumačkom finoćom, bez potrebe za naglašenim gestama.
Damson Idris (S druge strane ograde/Outside the Wire, 2021.) u ulozi mladog vozača Joshue Pearcea donosi energičan nastup, ali dojam je da njegov lik ostaje površno razrađen. Iako je prisutan i uvjerljiv u pojedinim trenucima, karakter se kreće između samouvjerenog talenta i predvidljivo buntovnog arhetipa, bez dublje razrade. Moramo spomenuti i Kerry Condon (Duhovi otoka/ The Banshees of Inisherin, 2022.) kao Kate McKenna unosi autentičnost i prisutnost, no scenarij njezinu ulogu uglavnom podređuje ljubavnoj komponenti, umjesto da istakne njezinu profesionalnu poziciju i stručnost u kontekstu F1 tima.
F1 Film je ostvarenje koje pronalazi ravnotežu između adrenalina i emocionalne strane priče, nudeći publici više od pukog spektakla na četiri kotača. Umjesto da se zadovolji površinskim sjajem sporta, film ulazi dublje u mehaniku karaktera i odnosa, tražeći ljudsku dimenziju unutar svijeta gdje je brzina sve. Njegova snaga ne leži samo u visokoj produkciji, već u načinu na koji koristi svaki kadar kako bi podcrtao osobnu borbu, ne samo borbu za pobjedu.
Bez žanrovskog pomaka ali…
Likovi, iako ponekad oblikovani unutar poznatih narativnih okvira, nose dovoljno života i kontrasta da zadrže pažnju publike do posljednje utrke. Glazba i montaža igraju važnu ulogu u tempu priče, dok kamera, gotovo poput sudionika utrke, stvara osjećaj uronjenosti koji ne jenjava, već gledatelja neprimjetno uvlači u središte zbivanja.
Redateljska ruka Josepha Kosinskog ostaje nenametljiva, ali sigurna, dopuštajući emocijama da prodišu. Film uspijeva ostati vjeran F1 duhu, ali bez fetišiziranja samog sporta. Nema pretjerivanja, nema herojskih poza, samo ljudi pod pritiskom, tražeći smisao u svijetu preciznosti. Upravo ta odmjerenost čini ga uvjerljivim i privlačnim.
U vremenu kada su formule uspjeha često unaprijed zadane, F1 Film dokazuje da ih je još uvijek moguće voziti sa stilom. Ne donosi velike žanrovske pomake, ali podsjeća da nije nužno sve podrediti spektaklu i buci. Ponekad je dovoljno da priča ostane dosljedna sebi – pa i uz već viđene scenarističke obrasce – i ritmu koji joj prirodno pripada. A upravo se u toj odmjerenosti krije njezina najveća vrijednost.