‘Zločesti dečki: Sve ili ništa’: Stariji, mudriji ali i malo dosadniji dečki

Akcijski blockbuster Zločesti dečki: Sve ili ništa četvrti je nastavak uspješnog serijala. Film nudi nekolicinu izvrsnih kreativnih i surovih akcijskih scena. Najveća mana filma je gotovo bezidejna priča puna klišeja s primjesama bedastoća. No, zato su tu Will Smith i Martin Lawrence koji i dalje bacaju solidnu dozu dobrih fora. Svemu treba pridodati i nekoliko jakih šamara koje je Lawrence udijelio Smithu… Chris Rock zacijelo uživa u tim prizorima!

Serijal Zločesti dečki započeo je davne 1995. godine. Producent filma, svemoćni Jerry Bruckheimer, bio je prezadovoljan jer ne na uloženih 19 milijuna dolara ostvario prihod na kino blagajnama od preko 141 milijun dolara. Velik dio zasluga za to idu i redatelju filma Michaelu Bayu (filmski serijal Transformeri/Transformers).

No, oni najzaslužniji svakao su Will Smith i Martin Lawrence koji su se prihvatili glavnih uloga, detektiva Mikea Lowreya i Marcusa Burnetta, i raspametili gledatelje širom svijeta. Uspjeh ovog filma omogućio je i njegov nastavak koji smo gledali 2003. godine, čiju redateljsku palicu je ponovno preuzeo Michael Bay. Kao producent, Jerry Bruckheimer, je odriješio kesu pa je tako budžet filma iznosio 130 milijuna dolara. Zarada je opet bila solidna – preko 273 milijuna.

Zadovoljni Bruckheimer

Nakon toga slijedila je duga pauza za Zločeste dečke pa su u kino dvoranama osvanuli tek 2020. godine, početkom godine koju je obilježila pandemija koronavirusa. Ovoga puta režija je prepuštena belgijskom redateljskom paru Adilu El Arbiju i Bilallu Fallahiju. Ovoga puta Bruckheimer nije bio tako darežljiv pa je za snimanje filma dao 90 milijuna dolara. Dakako, i nakon ovog trećeg nastavka je zadovoljno trljao ruke jer je film ostvario zaradu od skoro 426 milijuna dolara.

I, tako smo došli do današnjeg dana, nešto malo više od četiri godine, kada je u kina stigao novi, četvrti nastavak pod naslovom Zločesti dečki: Sve ili ništa (Bad Boys: Ride or Die, 2024.). Glumački i redateljski par je ostao isti a tu je, dakako, i Jerry Bruckheimer. Po podacima koji su pristigli o filmu, budžet ovog filma iznosio je oko 100 milijuna dolara. Po viđenom, čini se da financijski uspjeh neće izostati ni ovoga puta.

Priča filma se, u najkraćim crtama, bavi korupcijom u samom vrhu policije Miamija. Istraga te korupcije postane nezgodna za detektive Mikea Lowreya i Marcusa Burnetta jer je kao glavni krivac za sve optužen njihov pokojni šef Conrad Howard (Joe Pantoliano). No, uskoro otkrivaju da je sve namještaljka a obojica postaju mete. Stvar se dalje komplicira jer im Lowreyev sin Armando (Jacob Scipio), koji je ubio Howarda, može pomoći u identifikaciji onoga tko stoji iza čitave ove zavrzlame. Njegov transport helikopterom u Miami pokaže se kao zamka za svu trojicu.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Ipak, oni preživljavaju ali sada postaju i bjegunci pred policijom. Burnett je u cijeloj situaciji najsmireniji jer je nedugo prije navedenih događaju iskusio povratak iz mrtvih (nakon srčanog zastoja). Od tog trenutka nastupa poput kakvog mesije, predviđajući događaje i sipajući životne mudrosti o prošlim,  sadašnjim i budućim životima.

          Nekreativni scenaristički trojac

          Također, za njima je raspisana i ‘ulična tjeralica’ na njihove glave s nagradom od 5 milijuna dolara. Bivši vojni rendžer Banker (Eric Dane), koji svoji iza svega, odlučan je da se do kraja obračuna sa svom trojicom. Na meti njegovog napada nađu se i obitelji obojice detektiva. Zvono za konačni obračun sve je glasnije…

          Problem filma Zločesti dečki: Sve ili ništa je njegova priča za koju se scenaristički trojac, inače vrlo kreativan po njihovim dosadašnjim radovima, Chris Bremner (treći nastavak Zločesti dečki zauvijek/Bad Boys for Life, 2020.), Will Beall (Aquaman, 2018.) i George Gallo (svi filmovi serijala Zločesti dečki)nisu pretjerano potrudili. Doduše, u glavnim segmentima filma drže se postavljenih pravila ranijih filmova. No, u ovu priču ubacili su element ‘nadnaravnog (Burnettov povratak iz mrtvih) koji je totalno promašen i nikako ne bi smio element koji se prilično puta ponavlja u filmu. Tim više što je to iskorišteno u samom početku filma kao neka vrst proročanstva te u samoj završnici filma (kao tzv. déjà vu za mjesto odigravanja).

          Početni, ‘proročanski’ dio dodatno se naglašavao kadriranjem na oblake da se sve to i emotivno pojača (‘dolazi oluja’) pa i na kraju kada se sve razbistri. Dosta, to sve je prilično nepotrebno jer blockbuster ovog tipa ne bi se scenaristički trebao spuštati na tako niske grane. Doduše, taj element poslužio je i kao temelj nekim forama u filmu, koje i nisu baš 100% uspjele (najbolja je s ‘bijelim krokodilom’ koji napadne Burnetta ali samo zato što iza nje slijedi ‘rasistička’ karakterizacija na račun spomenutog grabežljivca).

          Šamari i spas za Will Smitha

          Dodatna scenaristička bezidejnost vidljiva je u mnoštvu klišeja kojima je film ispunjen. Tako ćete, primjerice, vrlo lako prepoznati elemente filmova Bjegunac (The Fugitive, 1993.), 96 sati: U bijegu (Taken 3, 2014.) pa ponešto i filma Ratnici podzemlja (The Warriors, 1979.).  Također, neke dublje karakterizacije likova, osim glavnih likova, tu nema. Sve već viđeno milijun puta u različitim ali i znatno lošijim filmovima.

          Martin Lawrence i Will Smith u filmu ‘Zločesti dečki: Sve ili ništa’ (Foto: Sony Pictures)

          Vezano za ovaj film, Will Smith zaslužuje posebno pokoju riječ. Naime, ovo je zapravo, njegov povratnički film nakon šamaranja Chris Rocka na dodijeli Oscara. Nakon toga, otkazani su mu neki filmovi u kojima je trebao nastupiti. No, ovaj nije pa je tako Sony, nekoliko mjeseci nakon spomenutog incidenta, ravnodušno objavio da će Smith glumiti u filmu i da sve ide po planu.

          Scenaristički trojac, bezidejan u ideji priče, pokazao je ipak duhovitu kreativnost povezavši Smithov lik s opisanom situacijom s Oscara. Naime, Lawrence je tijekom filma Smitha nekoliko puta išamarao. Najdojmljivija je scena u završnici filma gdje je ovaj ‘popio’ nekoliko šamarčina i životnu prodiku (ne sumnjamo da Chris Rock u njima uživa). Scena za pamćenje jer šalje itekako jasnu pokajničku Smithovu poruku. Na kraju krajeva, ovaj film može se nazvati i njegovim povratničkim.

          Kao i prethodni filmovi serijala, i ovaj sadrži podosta akcije. A, ta akcija je i ovoga puta vrhunska i ostavlja bez daha. Redateljski par Arabi i Fallah superiorno se poigrao tim dijelom filma. Vole svoje kamere i kadrove, nisu statični već vrlo ‘živi’. Kao dodatnu atraktivnost ubacili su efektni element snimaka ‘iz prvog lica’ tijekom obračuna, pa imate osjećaj da se o svojevrsnoj video igri (gameri bi rekli ‘pucačina iz prvog lica’).  

          Općenito gledajući, njihovoj režiji filma nema se što prigovoriti. Vidljivo je da su Will Smith i Martin Lawrence imali veliku slobodu u svemu što rade. Ipak,vidljivo je da su malčice usporili što se tiče fizičke akcije, ali zato im jezik i dalje radi brzo na sveopću radost. Talent bacanja fora (makar i na neke priglupe stvari) nisu izgubili. I po tom pitanju su vječni.

          Zločesti dečki: Sve ili ništa nedvojbeno je (scenaristički) lošiji od svojih prethodnika. No, i kao takav pruža odličnu zabavu što je odlično, jer su njegovi ‘glavni dečki’ stariji i mudriji (a u ovom dijelu i malčice dosadniji). Kao takvi imaju veliku šansu da postanu prvi pravi ovogodišnji blockbuster. A hoće li se nakon svega umiroviti, ostaje da vidimo.

          O autoru

          O autoru