Guillermo del Toro predstavio je novu ekranizaciju klasika Mary Shelley, u kojoj Jacob Elordi utjelovljuje Čudovište, a Oscar Isaac Viktora Frankensteina. Nakon svjetske premijere u Veneciji, film od 17. listopada počinje se prikazivati u američkim kinima, dok globalno stiže na Netflix 7. studenoga.
Kako se bliži američka premijera filma Frankenstein (2025.), meksičkog redatelja i scenarista Guillerma del Tora, na vidjelo izlazi sve više zanimljivih detalja vezanih uz njegovu produkciju. Naime, Del Toro donosi novu, emocionalno snažnu interpretaciju Shelleyina klasika, u kojoj australski glumac Jacob Elordi tumači Frankensteinovo čudovište, a Oscar Isaac Viktora Frankensteina. Uz njih glume Mia Goth i Christoph Waltz, a glumačku ekipu čine i Felix Kammerer, David Bradley, Lars Mikkelsen, Christian Convery te Charles Dance. Film je prvo, krajem kolovoza, prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu, 17. listopada u SAD-u počinje ograničena kino-distribucija, 7. studenoga 2025. postat će dostupan široj publici jer će biti objavljen na Netflixu.
Pola dana na šminkanju
Jacob Elordi je na crvenom tepihu u Muzeju filmske umjetnosti i znanosti u Los Angelesu opisao zahtjevan desetosatni proces šminkanja i nanošenja proteza, koji je trajao gotovo polovinu svakoga dana snimanja. Istaknuo je da mu je upravo taj proces bio “nevjerojatno oslobađajući”, jer mu je omogućio da po strani ostavi vlastiti identitet i u potpunosti se pretvori u nešto drugo. Voditelj prostetičke šminke Mike Hill dodao je da su pritom svjesno izbjegavali prijašnje filmske verzije Čudovišta te su se radije vraćali samom romanu i pokušali stvoriti što prirodniji, ljudskiji izgled lika – čak i do toga da mu kosu oboje u smeđu, a ne u uobičajenu crnu, kako bi djelovao prirodnije i ljudskije.
Sam Guillermo Del Toro naglašava da mu je cilj bio ispričati slojevitu, empatičnu priču, bližu melankoličnoj drami nego čistom hororu, pri čemu je naglasak stavljen na čovječnosti Čudovišta. Netflix je potvrdio strategiju kombiniranog prikazivanja – prvo u kinima, a potom na streaming servisu – a redatelj je publici poručio da želi da ih “čudovišta” prate i tješe, baš kao što su i njega pratila kroz život.
Ambiciozan projekt
Produkcijski gledano, riječ je o ambicioznom projektu s budžetom od oko 120 milijuna dolara i vrhunskim kreativnim timom. Direktor fotografije je Dan Laustsen, scenografkinja Tamara Deverell, kostimografkinja Kate Hawley, dok je za glazbu zadužen Alexandre Desplat. Snimanje je započelo u Torontu, a nastavilo se u Edinburghu i na engleskim povijesnim lokacijama poput Burghley Housea, čime se dodatno naglasila autentična atmosfera razdoblja u kojem se radnja odvija.

Posebnu je pozornost izazvala i promjena uloge Čudovišta. Naime, Jacob Elordi preuzeo ju je nakon što je Andrew Garfield odustao zbog preklapanja rasporeda i posljedica štrajkova u Hollywoodu. Već prvi službeni materijali i trailer pokazali su raskošnu scenografiju, dojmljive period-kostime te vjernu “ručnu” izradu lika, bez oslanjanja na pretjerani CGI, što je u skladu s Hillovom i del Torovom filozofijom “prizemljene” fantastike.
Očekivano, uoči američke premijere, interes publike i medija neprestano raste. Razlozi su brojni: zvjezdana glumačka postava, raskošna produkcija i obećanje da će del Torov Frankenstein ponuditi vizualno impresivnu, ali emotivno intimnu priču o stvoritelju i stvorenome, koja progovara o usamljenosti, čežnji i odgovornosti.