Najnoviji nastavak franšize Goli pištolj je tzv. legacy sequel i definitivno jedna od najsmješnijih komedija ove godine. Njegova sposobnost da izazove iskren, gromoglasan smijeh čini ga rijetkom poslasticom. U ovom ostvarenju redatelja Akive Schaffera glavne uloge tumače Liam Neeson i Pamela Anderson, koji uspješno spajaju parodiju, romantiku i apsurd.
Filmska franšiza Goli pištolj (Naked Gun) započela je 2. prosinca 1988. godine s filmom Goli pištolj (The Naked Gun: From the Files of Police Squad!) koji je režirao David Zucker. On je nastao kao proširenje kratkotrajne, ali kultne TV serije Police Squad! koju su osmislili komičarski trio David Zucker, Jim Abrahams i Jerry Zucker (koje su neformalno, među fanovima, kritičarima i filmašima nazivali ZAZ).
Legacy sequel
Glavnu ulogu tumačio je Leslie Nielsen, čiji je lik detektiva Franka Drebina postao sinonim za parodijski humor. Njegov ozbiljan izraz lica u kombinaciji s apsurdnim situacijama stvorio je jedinstvenu komičnu dinamiku. Prvi film je ostvario veliki uspjeh, zaradivši 78,8 milijuna dolara samo u SAD-u (snimljen je s budžetom od 14,5 milijuna). Zahvaljujući tom uspjehu i popularnosti, uslijedila su dva nastavka, Goli pištolj 2 (The Naked Gun 2½: The Smell of Fear, 1991.) i Goli pištolj 3 (Naked Gun 33⅓: The Final Insult, 1994.). Sva tri filma zajedno učvrstila su franšizu kao nezaobilaznu u svijetu slapstick komedije.
Ovaj serijal dobio novi život zahvaljujući filmu Goli pištolj (The Naked Gun, 2025.), koji nedavno stigao u naša kina. Ovaj film je tzv. “legacy sequel“, nastavak s novom generacijom. Režirao ga je Akiva Schaffer koji je pionir digitalnih skečeva i jedan od ključnih scenarista kultne emisije Saturday Night Live (SNL), gdje je redefinirao komični format za internetsku publiku.
Kao član kreativnog trija The Lonely Island, zaslužan je za neke od najpoznatijih viralnih hitova u povijesti SNL-a, uključujući Lazy Sunday, Dick in a Box i I’m on a Boat. Njegov rad spaja apsurd, glazbu i satiru na način koji je oblikovao novu generaciju komedije. Što se tiče filma, najpoznatiji je po komedija Susjedi treće vrste (The Watch, 2012.), Vrući Rod (Hot Rod, 2007.).
Uz Schaffera, scenarij za novi Goli pištolj potpisuju Dan Gregor i Doug Mand. Za svu trojicu možemo reći da su poznati po spoju apsurdnog humora, pop-kulturnih referenci i pametne parodije. Nakon uspješne suradnje na filmu Chip ‘n Dale: Rescue Rangers (2022.), koji je rađen i prikazan za Disney +, ponovno su udružili snage na ovom filmu.
Nakon što nespretno, ali uspješno spriječi pljačku banke i otkrije da prometna nesreća nije bila samoubojstvo kako se isprva mislilo, detektiv Frank Drebin Jr. (Liam Neeson) uvučen je u suludi plan ekscentričnog tehnološkog milijardera Richarda Canea (Danny Huston). Cane namjerava “počistiti” svijet od prosječnih ljudi i stvoriti novu civilizaciju.
Kombinacija apsurda, ritma i besramne kreativnosti
To namjerava učiniti s pomoću uređaja P.L.O.T. tijekom novogodišnje noći, kada namjerava poslati signal i pretvoriti čovječanstvo u divljake. Beth Davenport (Pamela Anderson), sestra poginulog u nesreći i Frankova i potencijalna ljubav želi osvetu, želi osvetu. Njih dvoje zajedno pokušavaju zaustaviti Caneov plan prije nego što svijet izgubi razum. Naravno, ništa ne ide glatko jer se uređaj aktivira i nastaje kaos a milijarderi bježe prema tajnom bunkeru. No, Frank herojski spašava čitavu stvar, na način koji je toliko glup da zapravo funkcionira (jer i logika je samo još jedna žrtva komedije).

Ovo je definitivno jedna od najsmješnijih komedija ove godine. Ovo Schafferovo ostvarenje je film koji ne traži od gledatelja da razmišlja, već da se smije. Gegovi dolaze u nevjerojatnom ritmu, često neočekivani i besramno glupi, ali upravo zato su neodoljivi. Parodija je precizna, cilja moderne klišeje iz akcijskih i SF filmova, ali ih izvrće s takvom lakoćom da djeluju svježe. Vizualni humor je razrađen do detalja, od pozadinskih gegova do apsurdnih rekvizita koji se pojavljuju kad ih najmanje očekuješ.
U tom vizualnom humoru svakako treba istaći uključujući scene simuliranog seksa koje su originalne. Osim vizualnog, one su nadopunjene banalnim dijalozima što dodatno pojačava njihovu ludost pa izazivaju salve smijeha. Tim scenama treba dodati i potragu za uređajem P.L.O.T. i njegovo aktiviranje tijekom novogodišnjeg odbrojavanja. One pružaju savršenu kulisu za kaotične, ali briljantno režirane sekvence. Te scene zasigurno ulaze među one po kojima će se film pamtiti. Njihova kombinacija apsurda, ritma i besramne kreativnosti savršeno utjelovljuje duh franšize.
Razigrani nasljednik
Tempo filma je brz, ali nikad naporan. Svaka scena ima barem jedan vizualni ili verbalni geg koji pogodi metu. Film se igra s očekivanjima publike, često ih izvrće u zadnji tren, što stvara efekt iznenađenja i dodatne komične vrijednosti. Sve u svemu, ovo je komedija koja zna da je glupava pa upravo zato djeluje pametno. Njezin cilj je da nasmije i u tome u potpunosti uspijeva.

Ono što treba posebno pohvaliti je da film uspješno balansira između nostalgije i svježine, ne oslanjajući se isključivo na formule iz prošlosti, već ih reinterpretira kroz duh današnjeg vremena. Umjesto pukog ponavljanja, donosi novu energiju i humor koji odgovara suvremenoj publici, a pritom zadržava prepoznatljive elemente koji su ga učinili kultnim. Upravo ta kombinacija poznatog i novog daje filmu osobnost i čini ga relevantnim i zabavnim i za staru i za novu generaciju gledatelja.
Što se tiče mana, film u svojoj završnici ima lagani pad u tempu, s radnjom koja se prema kraju razvodnjava i gubi dio početne energije. Ipak, završni segment, uključujući odjavnu špicu, uspijeva vratiti dio izgubljenog ritma kroz neočekivane vizualne dosjetke i glazbene intervencije. Film ostaje zabavan i duhovit, ali ne doseže razinu apsurdnog delirija koju je postavio original. Prvi film je ostavio neizbrisiv trag kao komedija koja je pomicala granice žanra, dok ovaj više djeluje kao njegov razigrani nasljednik. Unatoč tome, uspijeva zadržati vlastiti identitet i pružiti gledateljima dovoljno razloga za smijeh i zadovoljstvo.
Komedija koja nudi čisto zadovoljstvo
Liam Neeson u ulozi Franka Drebina Jr. pokazuje iznenađujuću komičnu lakoću, uspješno parodirajući vlastiti akcijski imidž dok vodi radnju s dozom šarma i samoironije. Pamela Anderson donosi svježinu i toplinu u lik Beth, balansirajući između glamura i apsurda, a njezina energija dodatno je naglašena spontanim humorom. Treba pohvaliti njihovu međusobnu kemiju koja je gotovo “neodoljiva”, s jasno vidljivom glumačkom igrom koja uspješno spaja parodiju, romantiku i apsurd. Zajedno stvaraju uvjerljiv i zabavan duo koji nosi komični ton filma od početka do kraja , ističući da upravo ta dinamika donosi iznenađujuću svježinu i šarm filmu.
Ovaj film vraća tip komedije koji je gotovo iščezao – besramno glup, ali precizno izveden. Njegova sposobnost da izazove iskren, gromoglasan smijeh čini ga rijetkom poslasticom. Vizualni gegovi, apsurdne situacije i dijalozi koji prkose logici stvaraju atmosferu u kojoj je sve moguće i sve je smiješno. Svaka scena nosi potencijal za iznenađenje, bilo kroz rekvizit, reakciju ili potpuno neočekivan obrat.
Ovo je film koji ne pokušava biti pametan i upravo u tome leži njegova snaga. U vremenu kada humor često igra na sigurno, on podsjeća koliko je oslobađajuće kad se sve uzme potpuno neozbiljno. Svaka scena nosi potencijal za iznenađenje, bilo kroz rekvizit, reakciju ili potpuno neočekivan obrat. Ako ste željni komedije koja ne traži analizu, već nudi čisto zadovoljstvo, Goli pištolj je pun pogodak – i možda upravo ono što vam treba da se izliječite od ozbiljnosti svakodnevice. Na kraju krajeva, na premijeri filma u New Yorku, Liam Neeson je dao vrlo jednostavan razlog zašto vjeruje da publici treba ovaj film: “Zato što smo svi sjebani. I treba nam malo smijeha.” I, znamo to svi – potpuno je u pravu!