Wes Anderson, vizualni perfekcionist i oskarovac poznat po simetriji, pastelnim tonovima i ekscentričnim likovima, u Cannesu je predstavio svoj 13. film – The Phoenician Scheme – u kojem nastavlja suradnje sa omiljenim mu glumcima, ali i započinje nove.
Jedan od najprepoznatljivijih američkih redatelja i scenarista današnjice, Wes Anderson, u Cannesu je premijerno prikazao svoj novi film – The Phoenician Scheme. Riječ je o njegovom 13. dugometražnom filmu, koji potpisuje u suradnji s čestim koscenaristom Romanom Coppolom i britanskim komičarem Richardom Ayoadeom, koji se i pojavljuje u jednoj od uloga.
Film je prikazan u glavnoj konkurenciji prestižnog festivala, a nakon projekcije uslijedio je solidan šestominutni pljesak. Publika i kritika složili su se da bi Anderson ovim filmom mogao ponovno osvojiti one gledatelje kojima je u posljednjim naslovima možda nedostajalo prepoznatljivog “andersonovskog stila”.
Naime, 56-godišnji oskarovac, poznat je po svojim izrazito stiliziranim filmovima – simetričnim kadrovima, pastelnoj paleti boja, ekscentričnim likovima i “suhim” humorom. Njegova filmska poetika prepoznatljiva je na prvi pogled, a najviše je pohvala stekao za film Hotel Grand Budapest (The Grand Budapest Hotel, 2014.), koji je nagrađen četirima Oscarima (za najbolju kostimografiju, originalnu glazbu, produkcijski dizajn, šminku i frizuru), a sam Anderson Oscara je dobio kao producent za kratki film Čudesna priča o Henryju Sugaru (The Wonderful Story of Henry Sugar, 2023.).
Novi njegov film predstavlja spoj špijunskog trilera i obiteljske drame, a radnja se odvija 1950. te prati Zsa-Zsa Kordu (Benicio del Toro), bogatog industrijalca koji, nakon što preživi niz pokušaja atentata i suoči se s urušavanjem svog poslovnog carstva, odlučuje, za svoju nasljednicu, imenovati otuđenu kćer, redovnicu Liesl (Mia Threapleton). Oni, s njezinim učiteljem Bjørnom (Michael Cera), kreću na putovanje puno izazova kako bi osigurali opstanak obiteljskog posla…
Budući da su filmovi Wesa Andersona poznati po nizu holivudskih zvijezdi u glumačkoj ekipi od kojih većina predstavlja njegove dugogodišnje suradnike, zanimljivo je da je glavne uloge povjerio osobama s kojima nije prethodno surađivao. Doduše, Benicio del Toro je imao manju ulogu u njegovom filmu Francuska depeša (The French Dispatch, 2021.), dok je 24-godišnjoj Miji Threapleton, kćerki glumice Kate Winslet, ovo debi u Andersonovom filmu. Poput nje, ni Michael Cera te Benedict Cumberbatch i Riz Ahmed nisu do sada surađivali sa slavnim redateljem.
Za razliku od njih, glumačku postavu čine i “Andersonovi glumci“, poput Billa Murrayja (kojem u je ovo deseta suradnja), Willema Dafoea (peta suradnja), Jeffreyja Wrighta (četvrta suradnja), Ruperta Frienda (treća suradnja), Toma Hanksa i Scarlett Johansson (druga suradnja)…
Na press konferenciji nakon premijere, Anderson se u svom stilu dotaknuo i politike, komentirajući prijetnju bivšeg američkog predsjednika Donalda Trumpa o mogućim carinama na filmove.
“Nisam stručnjak za ekonomiju, ali carina od 100 posto?! Zvuči kao da on uzima sav novac, a što mi dobivamo? Mogu li filmovi uopće ostati zaglavljeni na carini? Mislim da se to tako ne isporučuje. Morao ih znati više detalja prije nego što dam službeni komentar”, rekao je redatelj.
The Phoenician Scheme u hrvatskim kinima se počinje prikazivati 5. lipnja.