‘Odjeljak 234’: Skladišni rat Dona Johnsona

Triler Odjeljak 234 je streaming naslov redatelja Andyja Tennanta. Riječ je niskobudžetnom filmu s malim brojem likova i koji je svojom radnjom smješten u jedan prostor. Iako se ne radi o spektakularnom trileru koji će obogatiti žanr, nudi veliku dozu napetosti te iznenađujući kraj. U glavnim ulogama su odlična Isabella Fuhrman i karizmatični veteran Don Johnson.

Američki redatelj Andy Tennant ponajviše je poznat po filmovima koji imaju žanrovsku odrednicu “romantični” (dodajmo i “slatkastim”). Među njegove najznačajnije naslove svakako treba uvrstiti Brak na brzaka (Fools Rush In, 1997.), Jednom zauvijek (Ever After: A Cinderella Story, 1998.), Anna i kralj (Anna and the King, 1999.), Hitch – doktor za ljubav (Hitch, 2005.),  Šminkerica sa sela (Sweet Home Alabama, 2002.), Nije zlato sve što sja (Fool’s Gold, 2008.) te Lovac na glave (The Bounty Hunter, 2010.).

Tennantov žanrovski iskorak

Njegov posljednji film iz prošle godine, Odjeljak 234 (Unit 234, 2024.), žanrovski odskače od svega što je do sada radio. Riječ je streaming naslovu, dostupnim na platformi Max, kojim je zakoračio u malo mračniji (i ne tako “slatkasti”) žanr – triler. Scenarij filma potpisuje Derek Steiner, kojem je ovo debitantski scenaristički rad.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Radnja filma prati Laurie Saltair (Isabelle Fuhrman) koja nije planirala raditi te noći—trebala je otputovati kako bi provela vikend sa svojim dečkom Jordanom (Anirudh Pisharody). No, njezina kolegica u posljednjem trenutku otkazuje svoju noćnu smjenu, ostavljajući Laurie bez izbora.

          Tijekom noći u ured joj ulazi Jules (Don Johnson), koji se lažno predstavlja u namjeri da uđe u odjeljak broj 234. Naime, u taj odjeljak Benjamin Salgado (Rosemberg Salgado) spremio je bolnički krevet a zatim pokušao ucijeniti Julesa prilikom njihovog susreta. Zbog toga su ga njegovi ljudi likvidirali. Laurie potjera Julesa iz ureda te odlučuje provjeriti što je u navedenom odjeljku.

          Kada otvori vrata, pronalazi nesvjesnog muškarca, Claytona (Jack Huston), vezanog za bolnički krevet. Ozlijeđen je a dodatno je jasno vidljivo da je prošao operaciju bubrega. U prostor skladišta vraća se Jules sa svojim ljudima, odlučan da se dočepa Claytona. Pred Laurie i Claytonom je krvava noć u kojoj moraju sačuvati svoje glave i tijekom koje ona otkriva istinu koja mijenja njezin pogled na čitavu situaciju.

          Gluma kao adut filma

          Ovo ostvarenje redatelja Tennanta je niskobudžetni film s malim brojem likova i koji je svojom radnjom smješten u jedan prostor. No, privlači pozornost na sebe zbog nekoliko stvari. Prije svega, Tennantu se mora priznati da znalački održava napetost (i neizvjesnost) i ritam. A taj ritam je brz i ne dopušta gledatelju previše odmora, a scenaristički priča ne skreće u neke nepotrebne i zamarajuće stvari. Posebno treba istaknuti da je ovo “normalnog” trajanja (oko 86 minuta) i to je u ovom slučaju vrlo pozitivno.

          Glumačke izvedbe Isabelle Fuhrman (Igre gladi/The Hunger Games, 2012., Horizont: Američka saga – Prvo poglavlje Horizon: An American – Chapter 1 , 2024., Siroče/Orphan, 2009.) i Dona Johnsona (Nož u leđima/Knives Out, 2019., TV serije Rebel Ridge, 2024.,  Poroci Miamija/Mami Vice, 1984. -1989.) podižu ljestvicu kvalitete ovog filma. Tako Fuhrman daje jednu prilično emotivno uvjerljivu glumačku izvedbu (posebice strah i odlučnost kod svog lika).

          Don Johnson u filmu “Odjeljak 234” (Foto: Type Street Productions)

          Veteran Don Johnson svih ovih godina nije nimalo izgubio na svojoj karizmatičnosti. Njegov lik je “negativac” ali daleko je od “klasičnog” tipa negativca koje obično viđamo u sličnim filmovima. Kod njega nije sve “crno-bijelo”, postoji pozadinska priča koja to razotkriva (no, nećemo spojlati). Njegova prijetnja ne proizlazi iz nasilništva, već iz njegove smirenosti i autoritetu. Koliko god on bio dobar, kritika se mora uputiti scenaristu Steiner jer ostaje jak dojam da lik Johnsona nije u potpunosti iskorišten, da je tu bilo još dosta prostora da ga se kreira još upečatljivije.

          Streaming naslov koji vrijedi pogledati

          Najveća mana filma je to što je ispunjen s dosta klišeja (i žanrovskih pravila) u radnji kako bi se stvorila napetost (npr. onesposobljavanje telefonskih linija, nestanak struje i sl.), hrabra protagonistkinja (u ovom slučaju) koja se suprotstavlja negativcima a i završni obračun koji je neizbježan u ovakvom tipu filmova. Samim tim, film u sebi ima priličnu dozu predvidljivosti.

          Film Odjeljak 234 nije nikakav spektakularni triler koji će obogatiti ovaj žanr. Nedostaje mu originalnosti ali zato redatelj Tennant znalački gradi napetost i gotovo klaustrofobičnu atmosferu pa film poprima i obrise survival naslova. Ono što ga uzdiže iznad sličnih naslova je i njegov neočekivani kraj, koji donosi jedno veliko iznenađenje. U svakom slučaju, ovo je vrlo dobar žanrovski streaming naslov koji vrijedi pogledati.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.