Emma Thompson ljuta na AI: ‘Pišem rukom, a Word navaljuje da prepravi moj rukopis’

Britanska oskarovka Emma Thompson otvoreno proziva AI i brani pisanje rukom, kako je napisala i svoj najpoznatiji scenarij – adaptaciju Jane Austin, Razum i osjećaje.

Britanska glumica i scenaristica Emma Thompson nedavno je u razgovoru sa Stephenom Colbertom izrazila “silnu iritaciju” prema agresivnom prodoru umjetne inteligencije u kreativne procese, objašnjavajući da i dalje piše rukom jer vjeruje u neposrednu vezu između mozga i ruke, a tek potom tekst pretipkava u računalo.

Štoviše, gostujući u emisiji The Late Show with Stephen Colbert, Thompson nije birala riječi kad je govorila o umjetnoj inteligenciji u svom kreativnom procesu.

“Silna iritacija. Ne mogu vam ni opisati! Ja pišem rukom, u bilježnicu, onako starinski, zato što vjerujem da postoji veza između mozga i ruke. Zato me to tako jako pogađa. A kad nešto napišem, prebacim u Wordov dokument. I u posljednje vrijeme Word me stalno pita: ‘Želite li da to prepišem umjesto vas?’ Pa na kraju završim vičući: ‘Ne trebaš mi prepisivati ono što sam upravo napisala, možeš li, molim te, odje…?! Samo odje…!’ Tako sam isfrustrirana!”, rekla je Emma Thompson u televizijskoj emisiji.

I scenaristica i glumica

Voditelj je predložio da računalu pokaže Oscara kojeg je osvojila 1995. za najbolji adaptirani scenarij, a ona mu je na odgovorila:

“Ne mislim da bi mu bilo stalo!”.

Razum i osjećaji (Sense and Sensibility, 1995.), adaptacija romana Jane Austen koju je režirao Ang Lee, najvažniji je scenaristički naslov u Thompsoninoj filmografiji. Film je postigao globalni uspjeh, prikupio sedam nominacija za Oscara, a Thompson je ovjenčana Akademijinim priznanjem za najbolji adaptirani scenarij, čime je postala jedina osoba koja je osvojila Oscara i za glumu i za pisanje. Film je dodatno utjecao na popularni povratak Austen na veliko platno i danas se smatra jednim od najboljih ekranizacija ove autorice.

Osim Razuma i osjećaja, Thompson (su)potpisuje i scenarije za Nanny McPhee – Čudesna dadilja (Nanny McPhee, 2005.) i Nanny McPhee: Povratak čudesne dadilje (Nanny McPhee and the Big Bang, 2010.), kostimiranu dramu Effie Gray (2014.), romantičnu komediju Drugo stanje Bridget Jones (Bridget Jones’s Baby, 2016.) te blagdansku romantičnu priču Last Christmas (2019.). U svim je filmovima i glumila.

Brojna priznanja

Kao glumica, Thompson je dobitnica Oscara za glavnu ulogu u Howards End (1992.), a ista joj je interpretacija donijela i BAFTU; bila je i dvostruko nominirana 1993. (Na kraju dana/The Remains of the Day i U ime oca/In the Name of the Father), a zapažene nagrade i nominacije pratile su je i u kasnijim naslovima poput Kako je spašen gospodin Banks (Saving Mr. Banks, 2013.), Kasno navečer (Late Night, 2019.) i Sretno, Leo Grande (Good Luck to You, Leo Grande, 2022.).

Njezin najnoviji projekt je trilerska serija Down Cemetery Road, čije je prikazivanje započelo 29. listopada na Apple TV+. Riječ je o priči o privatnoj istražiteljici uvučenoj u državnu zavjeru, a u njoj Thompson glumi uz Ruth Wilson. Osim u aktualnoj seriji, 66-godišnja britanska glumica ove se godine pojavila i na velikom platnu, u akcijskom trileru Dead of Winter, redatelja Briana Kirka.

Ove joj je godine uručena i nagrada 78. Locarno Film Festivala –  Leopard Club Award. Priznanje je to koje svake godine dodjeljuje udruga prijatelja festivala i to pojedincima čiji je rad u filmskoj industriji ostavio neizbrisiv trag. 

O autoru

kinofilm
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.