Allison Williams: ‘M3GAN mi je pomogla shvatiti koliko je roditeljstvo teško’

U M3GAN 2.0, nastavku horor hita o ubojitoj lutki vođenoj umjetnom inteligencijom, Allison Williams ponovo glumi briljantnu, ali emocionalno distanciranu znanstvenicu Gemmu. U razgovoru povodom premijere, Williams otkriva zašto je M3GAN nije tek horor, nego metafora roditeljske krivnje, tehno-ovisnosti i svijeta u kojem strojevi sve lakše glume ljude.

Nakon što je zabljesnula u hit-seriji Djevojke (Girls, 2012.- 2017.) i psihološkom hororu Jordana Peelea, Bježi (Get Out, 2017.), Allison Williams smo 2022. gledali u SF hororu M3gan, u ulozi Gemme Forrester – inženjerke robotike, koja nakon smrti sestre, mora preuzeti brigu o svojoj nećakinji Cady. Nespremna za ulogu roditelja-staratelja, ona stvara robota i iako to čini iz dobre namjere, ne zna kako se nositi s roditeljskim izazovima – pa umjesto toga stvara robota. Lik Gemme zapravo predstavlja suvremeni sukob između tehnološkog napretka i ljudske empatije, te profesionalnog uspjeha i osobne odgovornosti, a 37-godišnja američka glumici toj se ulozi vraća u filmu M3gan 2.0, novozelandskog redatelja i scenarista Gerarda Johnstonea, koji se u hrvatskim kinima počinje prikazivati 26. lipnja.

Uoči kinopremijere novog filma, Allison Williams, u intervjuu za The Guardian, otvoreno govori o strahu od AI-ja, iskustvu sa snimanja i vlastitoj ulozi majke.

“Dilema je uvijek ista – okrenuti ju prema zidu ili prema sobi? Oba izbora su pogrešna”, prisjetila se kroz smijeh trenutaka sa seta, kada bi jeziva lutka M3GAN stajala nepomično u kutu, spremna za sljedeću scenu.

Dakle, Allison Williams, u nastavku gledamo kao inženjerku robotike, sada i producenticu filma, koja se nakon tragičnih posljedica vlastitog izuma – robotičke lutke M3GAN – pretvara u oštru kritičarku nekontroliranog razvoja umjetne inteligencije. U razgovoru priznaje da je uz pomoć Sama Altmana, suosnivača OpenAI-ja, imala priliku pomnije se upoznati s AI tehnologije, što joj je uvelike pomoglo u pripremi za ulogu.

“M3GAN i moj mali robotski usisavač kod kuće imaju nešto zajedničko – lako je pridati ljudske osobine bilo čemu što pokazuje ponašanje”, kaže glumica, izražavajući zabrinutost zbog sve lakšeg antropomorfiziranja tehnologije.

Roditeljstvo je, kaže, možda i veća tema filma nego AI. Kao majka trogodišnjaka, Williams ističe koliko je teško odlučivati o tehnologiji koju dajemo djeci.

“Djetetu ne biste dali kokain, zašto biste mu dali pametni telefon?!”, citira rečenicu iz filma, koja ju je osobno pogodila. Ispričala je kako je, koristeći ChatGPT da odgovori sinu na pitanje o raketama, osjetila da ga je “spojila na nešto opasno poput droge” te je brzo maknula mobitel.

“Nisam to mogla logički opravdati. Jednostavno sam to napravila instinktivno.”

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          O tome je pričala i u novopokrenutom podcastu Landlines, koji vodi s prijateljicama – terapeutkinjom Jaymie Oppenheim i odgojiteljicom Hope Kremer – a bavi se majčinstvom, starenjem i svakodnevicom.

          “Krivnja opstaje samo dok se držimo nerealnih standarda”, kaže Williams, kritizirajući savršeno “zapakirane” profile mama influencerica.

          “Ne mogu podnijeti tu glumu savršenstva”, kaže glumica koja se, unatoč slavi, trudi ostati prizemljena.

          “Ne osjećam se kao slavna osoba. Moj posao je javan, ali kad vodim sina u vrtić, osjećam se kao svi drugi”, kaže te dodaje da je posebno zahvalna na vlastitoj obitelji i činjenici da je mogla birati glumu bez straha za egzistenciju.

          “Najveći privilegij bilo je to što sam mogla sanjati, znajući da neću ostati gladna ako ne uspijem”, rekla je Allison Williams osvrćući se na svoje odrastanje u vrlo poznatoj i utjecajnoj obitelji.

          Allison Williams smatra da je roditeljstvo snažnije zastupljena tema u filmu od AI-ja (Foto: Universal Pictures)

          Naime, njezin otac je Brian Williams, dugogodišnji voditelj NBC Nightly News, nekoć jedan od najprepoznatljivijih televizijskih lica u SAD-u, a majka Jane Gillan Stoddard producentica i televizijska novinarka. Obiteljski prijatelji bili su ljudi poput Toma Hanksa i Jona Stewarta, a Allison je priznala kako joj je takvo okruženje omogućilo da karijeru u glumi započne bez straha od financijskog neuspjeha ili socijalne nesigurnosti. Upravo zato danas otvoreno govori o privilegiju koji je imala, ističući koliko je važno biti svjestan vlastite startne pozicije, posebno u industriji koja drugima može biti mnogo manje dostupna.

          M3GAN 2.0 dolazi nakon velikog uspjeha prvog dijela, koji je hororu dodao i dozu humora te postao globalni fenomen. Nastavak obećava više tehnologije, više moralnih dilema – i još jeziviju lutku koja nam ne da mira.

          Kako kaže Allison Williams: “Možda ćemo jednog dana svi biti zamijenjeni. Ali zasad, još uvijek možemo prepoznati kada je nešto istinski ljudsko, a kada jezivo savršena imitacija.”

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.