‘Pingvin Dado i četiri vragolanke’: Sve za jednu, jedna za sve!

Obiteljski film Pingvin Dado i četiri vragolanke je i više nego solidna obiteljska zabava. Riječ je originalnoj ekranizacija unutar svijeta popularne književne serije Dagmar H. Mueller sa simpatičnim pingvinom u prvom planu. Režiju filma potpisuje žanrovski znalac Mike Marzuk, kojije snimio zabavan, razigran i emocionalno pristupačan film koji se lako gleda.

Obiteljski film Pingvin Dado i četiri vragolanke (Die Chaosschwestern und Pinguin Paul, 2024.) nastao je kao originalna ekranizacija unutar svijeta popularne književne serije Dagmar H. Mueller. Redatelj filma je Mike Marzuk i u njega je ušao isprva kao scenarist, ali se tijekom rada toliko povezuje s materijalom da je preuzeo i režiju.

Priča stvorena samo za film

Njegova sklonost obiteljskom žanru potvrđena je kroz serijal Fünf Freunde (2012.-2015.), gdje je već pokazao osjećaj za grupnu dinamiku i dječju energiju. Spomenimo također da smo tijekom ovogodišnjeg ljeta imali prilike vidjeti i njegov hvaljeni film Djevojčica po imenu Willow (Ein Mädchen namens Willow, 2025.; engleski naslov: A Girl Named Willow).

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Njegov najbliži suradnik na scenariju bio je Korbinian Wandinger, koji s Marzukom dijeli dugogodišnje iskustvo u obiteljskom žanru. Wandinger je prethodno radio kao prvi pomoćnik redatelja na nekoliko zajedničkih projekata, uključujući filmove Fünf Freunde i televizijske naslove poput Sarah Kohr (2022.) i Servus, Schwiegersohn! (2019.).

          Njihova suradnja rezultirala je potpunim preoblikovanjem početne verzije priče Naime, njihova priča o pingvinu Dadi nije preuzeta iz knjiga, već je stvorena posebno za kino. Ona je zamišljena kao samostalno, zatvoreno poglavlje koje poštuje duh izvora, ali govori vlastitim jezikom i pretvara ga u novo jedinstveno samostalno filmsko iskustvo.

          A njihova priča jasno daje do znanja da kaos ima četiri imena. Olivija, Tesa, Marina i Kiki. Na prvi pogled, sestre Martinić nemaju baš ništa zajedničko, osim prezimena. I to im sasvim odgovara. Jer budimo iskreni – roditelji znaju biti neugodni, ali još češće vlastita braća i sestre. No, jedan pingvin, Dado, mijenja čitavu priču.

          Snimanje s pravim pingvinom

          Otet je iz zoološkog vrta i spletom okolnosti završava kod sestara. One ubrzo otkrivaju da iza otmice stoji dvojac mađioničara, koji žele pingvina pretvoriti u atrakciju. Sestrama postaje jasno da taj plan moraju osujetiti i vratiti pingvina njegovoj obitelji. I tu se kod njih javlja onaj poznati uzvik: ‘Sve za jednu – i jedna za sve!’.

          Kod ovog filma posebno treba istaći da je sniman s pravim pingvinom, Chesterom, koji je bio iznimno otvoren prema ljudima i uživao je u prisutnosti ekipe a tim je bio doista jedinstven partner pred kamerom. Produkcija se svjesno odlučila za minimalnu animaciju, oslanjajući se na stvarnu prisutnost životinje, čime film dobiva rijetku autentičnost i posebnu privlačnost za publiku svih uzrasta.

          Kadar iz filma ‘Pingvin Dado i četiri vragolanke’ (Foto: Blue Eyes Fiction)

          Za ovaj film možemo reći da donosi vedru, maštovitu i emocionalno pristupačnu priču koja ne pokušava replicirati književni predložak, nego ga pretvara u samostalno filmsko iskustvo. Redatelj Mike Marzuk i scenarist Korbinian Wandinger oblikuju svijet koji ne traži strogu vjerodostojnost, nego ritam, humor i osjećaj. U potpunosti uspijeva biti istovremeno dirljiv i uzbudljiv, bez potrebe za velikim dramama.

          Glavna junakinja Livi povremeno se obraća izravno gledatelju, čime se stvara osjećaj prisnosti i dijaloga. Taj postupak ovdje funkcionira kao most između kaosa i srca. Sestrinska dinamika nosi priču, a humor proizlazi iz karaktera, a ne iz šablona. Njegova posebna vrijednost je da se ne oslanja na spektakl, nego na bliskost. Time se publika se ne osjeća kao promatrač, nego kao saveznik.

          Glumački u prvom planu – pingvin

          Film je razigran, ali ne površan – ne boji se šarenila i pretjerivanja kad ono služi toplini i bliskosti. Dijalozi su jednostavni, ali funkcionalni i ne traže dubinu, nego prepoznavanje. Režiju treba pohvaliti jer je ritmična, a montaža prati unutarnji puls priče a ne samo vanjske događaje. U konačnici, film ne traži savršenstvo ni ozbiljnost, već zajedništvo. I, u tome u potpunosti uspijeva.

          Humor u filmu proizlazi iz karaktera i odnosa među sestrama, ne iz gotovih komičnih šablona. One se ne ponašaju kao karikature, nego kao stvarne djevojčice s manama, energijom i vlastitim ritmom. Smijeh se rađa iz prepoznavanja, iz situacija koje podsjećaju na svakodnevne nesporazume, a ne na namještene gegove. Komični trenuci nisu agresivni, nego razigrani i bliski, s dozom kiča koji ne smeta kad služi toplini. Film je zabavan i maštovit, ali ne traži da se publika smije na silu, nego da se prepozna u kaosu koji je istovremeno i nježan.

          Djevojčice koje glume sestre – Lilit Serger, Momo Beier, Cara Vondey i Rona Regjepi – donose prirodnost i energiju, ali im scenarij ne ostavlja dovoljno prostora za razradu. Njihove izvedbe funkcioniraju unutar ritma priče i sve su za pohvalnu ocjenu. Moramo istaći da se glumačka prisutnost često nalazi u sjeni pingvina Chestera, koji svojom neposrednom simpatičnošću zasjeni i profesionalne glumce. No, na to se ne može promatrati kao na manu filma, već kao očekivana dinamika u obiteljskom žanru u kojem životinja nije dodatak, nego srce priče. Gluma u filmu nije tu da dominira, nego da podrži i taj cilj je u potpunosti ispunjen.

          Lakoća gledanja

          Pingvin Dado i četiri vragolanke više je nego solidan obiteljski film. Zabavan je, razigran i emocionalno pristupačan. Ne traži savršenstvo, nego zajedništvo i u tome uspijeva. Njegova snaga leži u prepoznavanju, ne u spektaklu a gledatelj se ne osjeća kao promatrač, nego kao saveznik. Humor proizlazi iz karaktera i odnosa, a ne iz šablona, što mu daje toplinu i bliskost.

          Glumačka energija djevojčica nosi priču, iako im je scenarij možda trebao ostaviti malo više prostora za razradu. Vizualna razigranost i dramaturška jednostavnost ne smetaju. Naprotiv, omogućuju lakoću gledanja. Ovo ostvarenje redatelja Mikea Marzuka ne glumi život, nego ga poziva da sjedne u prvu red. U konačnici, ovo je priča koja ne želi impresionirati, nego zagrliti – i u tome je njezina vrijednost. Posebno ističemo da se film prikazuje u sinkroniziranoj verziji na hrvatski jezik te će oni (naj)mlađi ali i oni stariji gledatelji u njemu moći u potpunosti uživati.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.