Čini se da animirano-igranog ‘Coyote Vs Acme’ čeka slična sudbina kao i DC-evog ‘Batgirl’ – završiti pod ključem u podrumu studija gdje ga nitko nikad neće moći pogledati.
Studio Warner Bros. nedavno je održao svoje godišnje izvješće o zaradi, i čini se da takve vijesti nisu dobre za Coyote Vs Acme koji se već mjesecima nalazi u limbu, i neizvjesno je hoće li ga gledatelji ikad uspjeti pogledati ili ne.
‘Coyote Vs Acme’ i ‘Salem’s Lot’ vjerojatno nikad neće izaći
Kako prenosi The Hollywood Reporter u svom članku, “kao dio prijavljene zarade, Warner Bros. Discovery navodi otpis sadržaja u vrijednosti od 115 milijuna dolara zbog odustajanja od filmova u trećem kvartalu 2023. kao dio ‘strateškog plana preusmjeravanja povezanog s grupom Warner Bros. Pictures Animation’.”
S obzirom na to da je prijavljeni budžet filma Coyote Vs Acme između 70 i 80 milijuna dolara, očito da neće biti jedini dovršen a otpisani film iz kataloga studija. Najviše se špekulira kako bi uz njega to mogao biti Salem’s Lot, ekranizacija istoimenog romana Stephena Kinga. Oba filma su već snimljena, što znači da samo trebaju izaći, ali studio s njima očito ima druge planove.
Coyote Vs Acme trebao je izaći u srpnju 2023., no on je uklonjen s rasporeda i na njegov planirani datum izlaska izašao je najuspješniji film godine – Barbie. Slična stvar je i s Kingovim vampirskim hororom Salem’s Lot koji je trebao ugledati mrak kino dvorana početkom rujna 2023., da bi ipak bio zamijenjen filmom Časna II. Oba filma su planirana za izlazak u trećem kvartalu 2023. godine (kao što stoji u Warnerovom otpisu sadržaja za navedeni kvartal), stoga se u ovom trenutku samo čeka službena potvrda o njihovom zaključavanju u studijski sef.

O čemu je ‘Coyote Vs Acme’?
Film je zasnovan na Ian Frazierovom magazinskom članku za The New Yorker iz 1990. godine o tome kako kojot Mirko S. Zlikovski tuži tvrtku Acme, budući da su mu svi njihovi proizvodi uzrokovali ozljede.
Sinopsis filma glasi: “Nakon što se svaki proizvod kojeg je napravila Acme Corporation obio Mirku S. Zlikovskom o glavu u njegovom lovu na Pticu trkačicu, odvjetnik zastupa Zlikovskog u njegovoj tužbi protiv Acmea. Sve veće prijateljstvo između Mirka S. Zlikovskog i njegovog odvjetnika motivira njihovu odlučnost da dobiju sudski spor, a koji ih sukobljava sa zastrašujućim šefom bivšeg odvjetničkog ureda kojotovog odvjetnika, a koji sada zastupa Acme.”
Coyote Vs Acme kombinacija je animiranog i igranog filma kojeg je režirao Dave Green, te u njemu glume Will Forte, John Cena, Lana Condor, P.J. Byrne i ostali.
Prodaja filma ostalim studijima kako bi se spasilo snimljeno
Coyote Vs Acme prvotno je trebao biti snimljen za Max streaming servis, no tada je odlučeno da je to ipak materijal za kino dvorane. U studenom 2023., godinu dana nakon što je Coyote Vs Acme završio sa snimanjem, Warner Bros. je objavio odluku o tome kako odustaju od filma i da neće izaći u kina niti na streaming servise.
Nakon takve odluke studija, uslijedila je masovna pobuna filmaša, publike i ljudi koji su radili na projektu. Brzinom Ptice trkačice studio je povukao odluku i dali su redatelju Daveu Greeneu mogućnost prodaje filma ostalim studijima i streaming servisima.
Prema više unutarnjih izvora i ljudima blisko uključenim u situaciju, Warner Bros. je tražio između 70 i 80 milijuna dolara za prodaju filma bez mogućnosti cjenkanja. Drugim riječima, bilo je uzmi ili ostavi, a s time potencijalni kupci navodno nisu bili upoznati. Amazon, Netflix, i Paramount su bili jednih od ponuđača, dok je Paramount želio s filmom ići u kino dvorane umjesto direktno na streaming, ali ih je Warner Bros. navodno sve odbio. Ovakvu vijest je studio opovrgnuo, što stvara još veću dramu oko situacije.
U drugu verziju priče je bilo uključeno dvanaest zainteresiranih studija/streaming servisa, i navodno su oni voljni kupnje dali ponude ispod Warnerove cijene (s kojom su bili upoznati), i to isto tako nije prošlo. No što bi se dogodilo da je netko uspio otkupiti Coyote Vs Acme i da je on postao hit u rukama konkurencije? Vjerojatno ne bi dobro utjecalo na imidž studija koji se sam nije potrudio oko marketinga filma, a tim više što su to Looney Tunes likovi koji su ono što je Mickey Mouse ekipa za Disney.

Unatoč pozitivnim reakcijama publike, predsjednik i izvršni direktori nisu pogledali film
Producent filma Coyote Vs Acme, Chris DeFaria, opisao je poziv kojeg je dobio od jednog izvršnog direktora Warner Bros. Discoveryja: “Oni samo žele ovo ostaviti iza sebe… oni žele zaključiti knjige.”
James Gunn koji je za Warner Bros. Discovery preuzeo DC odjel, nije se izjasnio po pitanju otpisa filma, mada je jedan od scenarista i producenata istoga.
Film je na testnim projekcijama dobio pozitivne reakcije publike i mnogi su ga hvalili kao odličnu zabavu koja je nakon dugo vremena “dobila Looney Tunes glas kakvog svi volimo i kojeg niti jedan njihov dugometražni film nije uspio prenijeti”. Pored pozitivnih reakcija i komentara na film, njegovo zaključavanje u trezor još teže pada ljubiteljima sedme umjetnosti i samih likova. Ekipi koja je radila na filmu između dvije i tri godine još teže, jer njihov višegodišnji rad se neće
Izvršni direktori i predsjednik Warner Bros. Discoveryja David Zaslav nisu niti pogledali završnu verziju filma i ocijenili njegovu kvalitetu, što cjelokupnu situaciju čini još gorom za sve one koji su radili na njemu dvije godine, kao i publiku koja je na film čekala toliko dugo.
Financijsko pitanje kao razlog ‘odricanja’ od filmova
Ovo nije bilo prvi puta da se studio odlučio na takav potez. U ljeto 2022. vijest o otpisu filmova Batgirl i Scoob! Holiday Haunt je došla doista neočekivano, te je za javnost bilo veoma teško pojmiti kako se dovršeni film može tek tako baciti pod ključ da mu se ne da nikakva prilika. Razlog tome je naravno otpis poreza, i to par desetaka milijuna dolara koje se dobiju ako se uloženo prikaže kao neuspješno ulaganje. U slučaju Coyote Vs Acme, to bi iznosilo između 30 i 40 milijuna koje bi porezni obveznici platili studiju, a iako je i dalje to gubitak s obzirom na uloženo, ovo je siguran model da se u slučaju neuspjeha filma gubitci maksimalno umanje.

Znači nije samo stvar u budžetu filma. Ako se odluči izaći s njim u kina ili na streaming, potrebno je uložiti još novca u marketing te popratne aktivnosti, vrijednost filma povećava vrijednost studija a time je i porez veći. Tako da gledano s ekonomske strane to i nije toliko neopravdan potez, pogotovo ako studio zbog prodaje filma drugom studiju/streamer servisu bude obvezan platiti popratne poreze budući da sada taj isti film nije otpisani gubitak.
Veliki gubitak studija
Početkom veljače 2024., Warner Bros. Discovery je prema javnim brojkama u gubitku 45,3 milijarde dolara tako da je studio usmjeren isključivo na smanjenje te brojke, dok kreativni sadržaji očito padaju u drugi plan. Ta brojka će kroz par tjedana vjerojatno bili za koju milijardu manja, ali trenutno su to jedini dostupni podaci.
Kad tvrtka nastoji na bilo koji način umanjiti gubitke u što kraćem razdoblju to znači da se priprema konsolidacija, prodaja u cjelini ili pojedinih odjela. Prema mnogima, David Zaslav nastoji učiniti upravo to – pripremiti Warner Bros. za prodaju ili za eventualno spajanje s nekom drugom tvrtkom ili studijem.
Oni blisko uključeni u film govore kako studio neće službeno obznaniti kako je film uklonjen, zapravo u potpunosti izbrisan iz postojanja, već će samo prikazati brojke o otpisu bez ikakvih naziva što zapravo sačinjava te brojeve.
Loš primjer za ostale studije i upozorenje za kreativce
Što to govori za sve holivudske kreativce koji žele raditi s Warner Bros. Discoveryjem? Da se izlazak njihovog filma u konačnici bude vodio kao gubitak studija. Naravno, to nije pravilo ali nekoliko iznimaka poput Batgirl i Scooba su već ovdje. Otpis filma Batgirl je trebala biti samo nezgodna situacija koja se mogla opravdati nepovoljnim položajem u kojem su se DC filmovi nalazili tada, a ne pretvoriti se u redovnu praksu kao što se to danas čini.

Krajem 2020. godine i tijekom pandemije Warner Bros. je bio prvi studio koji je odlučio sve svoje filmove u 2021. istovremeno pustiti u kino dvorane i na svoj streaming servis HBO Max. Tako nešto je samo godinu dana ranije bilo nezamislivo, a tome su se (opravdano) nastojali oduprijeti svi uključeni u te filmove. Ostali filmski studiji su slijedili Warnerov (negativan) primjer, a završilo je time da je Scarlett Johansson tužila Disney koji je istovremeno u kina i na streaming izbacio njen film Black Widow (2021.).
Christopher Nolan je zbog odluka Warner Bros.-a i njihovom načinu postupanja s filmovima napustio studio nakon što je u istom proveo svoj cijeli kreativni vijek. Veliki filmski studio koji je nekad bio dom nekim od najvećih filmaša koji su imali potpunu kreativnu slobodu poput Stanleya Kubricka, trenutno je u veoma nepovoljnom položaju po pitanju te slobode.
‘Priča o Davidu i Golijatu’
Carsten Kurpanek, montažer filma Coyote vs. Acme, izrazio je svoju frustraciju na Twitteru/X-u, napisavši, “Coyote vs. Acme je o divovskoj korporaciji koja bira dionice umjesto empatije, ne radeći nikakve ‘ilegalne’, već moralno sumnjive stvari za profit. To je priča o Davidu protiv Golijata. Riječ je o ciničnoj i ležernoj okrutnosti kapitalizma i korporativnoj pohlepi. Nije ni čudo što Warner ne želi #releaseCoyoteVsACME.”
Svi se ipak nadaju da je ovo trenutno loša situacija i da se ovako nešto neće nastaviti, pogotovo s omiljenim likovima uz koje su generacije odrastale. Hoće li se ovaj puta Mirko S. Zlikovski uspjeti izvući ili će Acme opet pobijediti, saznat će se uskoro.