Generacija Z želi manje seksa na filmu i TV-u, rezultati su studije

Prema istraživanju UCLA-e, mlade generacije žele manje seksa na filmu i TV-u, a više platonskih veza i prijateljstava.

Nakon što na društvenim mrežama osvanu kritike Generacije Z o količini seksa na filmu ili seriji, ovaj puta će ih podržati i studija koja dolazi s UCLA-e (University of California).

Mlade generacije žele više prijateljstva na filmu, a manje seksa

Iz Centra za učenjake i pripovjedače (Center for Scholars and Storytellers) dolazi istraživanje objavljeno od strane UCLA-e čiji je rezultat taj da američka publika u dobi od 10 do 24 godina (klasificirana kao Generacija Z) želi vidjeti manje seksa na velikim i malim ekranima, a više platonskih prijateljstava.

Studija Teens and Screens održana je ovog kolovoza i ispitano je 1.500 adolescenata. Ispitanicima u dobi od 10 do 12 godina nisu postavljena nikakva pitanja o seksu i romantici, a za pitanja postavljena onima u dobi od 13 do 15 godina korišten je jednostavniji jezik i više definicija kako bi ih se bolje usmjerilo na njihove odgovore.

51% ispitanika izrazilo je želju za više sadržaja usredotočenog na prijateljstva i platonske veze, dok je 47,5% izjavilo da seks nije potreban za radnju u većini TV serija i filmova. 44,3% je reklo da se romantika pretjerano koristi u medijima, a 39% njih želi vidjeti više romantičnih i/ili aseksualnih likova na ekranima.

Pedeset nijansi sive
Pedeset nijansi sive (Foto: Universal)

Starije generacije ne slušaju želje mlađih

Jedne od najpoznatijih TV serija u posljednjih par godina usmjerenih na mlađu publiku su Euforija (Euphoria, 2019.) i Idol (The Idol, 2023.), no obiluju scenama seksa, pogotovo Idol gdje glavnu ulogu tumači Lily-Rose Depp. Dvadesetogodišnja američka pjevačica i glumica Olivia Rodrigo koja spada u Generaciju Z osvrnula se na tu seriju rekavši kako ju nije pogledala.

Nemam želju. Sjećam se da sam izašla s filma ‘Barbie’ i rekla: ‘Vau, prošlo je toliko vremena otkako sam pogledala film koji je usredotočen na ženu na način koji nije seksualan ili o njezinoj boli ili njezinim traumama.’” Obje navedene serije bave se baš tim stvarima, samo što jednoj od njih to bolje uspijeva.

Kako stoji u izvješću, projekti odraslih generacija najčešće prenose vlastito viđenje stvari bez da slušaju mlađe generacije koji su u ovom slučaju trenutno najveći konzumenti sadržaja. “Vrijednosti i želje generacije Z dosežu dubine van onoga što je društvo obično istraživalo. Kao što je pokazano u ovom izvješću, umorili su se od stereotipnog, heteronormativnog pripovijedanja koje valorizira romantične i/ili seksualne odnose – posebno one koji su toksični – i traže više prikaza prijateljstva, što je ključni aspekt adolescencije i društvenog blagostanja.”

Idol (Foto: HBO)

Mišljenja ispitanika

Mladi ispitanici dali su svoj komentar o nekim klišejima koje se često mogu pronaći na velikim i malim ekranima.

Glavni stereotip kojeg uvijek vidim je osoba koja dolazi ni iz čega, zaljubljuje se i dobiva ono što je oduvijek željela. Osjećam da ponekad to govori mlađim generacijama da sve što im treba je bolja polovica kako bi bili sretni…” – Djevojka, 23 godine.

Ne sviđa mi se što svaki put kad su muški i ženski lik zajedno na ekranu, studiji osjećaju potrebu da ih natjeraju da se zaljube. U američkoj kinematografiji potpuno nedostaju platonski odnosi.” – Mladić, 17 godina.

Tip je kreten prema ženi, ali ona bi se na kraju zaljubila u njega.” – Djevojka, 23 godine.

Zanimljivo je čuti što kažu oni kojima je najčešće usmjeren filmski i TV sadržaj, a s nekima od njih bi se mogle složiti i starije generacije. Da li bi na ovu temu europski pripadnici istih godina imali isti komentar, možda saznamo u skorije vrijeme budući da ovo istraživanje poprima priličan odjek u medijima.

Euforija
Euforija (Foto: HBO)

Traženje uzora u umjetnosti koja se konzumira

Osnivačica i direktorica CSS-a te koautorica studije, Yalda T. Uhls, objasnila je rezultate istraživanja: “Iako je istina da adolescenti žele manje seksa na televiziji i u filmovima, ono što istraživanje zapravo govori jest da žele više i drugačije vrste odnosa koji se odražavaju u medijima koje gledaju. Znamo da mladi ljudi pate od epidemije usamljenosti i da traže uzore u umjetnosti koju konzumiraju. Dok neki pripovjedači koriste seks i romantiku kao prečac za povezivanje likova, važno je da Hollywood prepozna da adolescenti žele priče koje odražavaju čitav spektar odnosa.”

Hoće li prema tim riječima Hollywood nastaviti u istom smjeru ili poslušati što najmlađi imaju za reći, ostaje da vidimo tijekom idućih nekoliko godina.

O autoru

kinofilm
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.