Scott Derrickson: “Film je zastrašujući ako vam je stalo do likova”

“Nisam želio odmah krenuti u nastavak, iako je studio to tražio, nego sam htio dopustiti toj djeci da malo odrastu”, govori Scott Derrickson, redatelj filma Crni telefon 2, ali se i osvrće na suradnju s Ethanom Hawkeom te koliko je Wes Craven utjecao na njegov rad.

Američki redatelj Scott Derrickson svojim je filmovima stekao niz obožavatelja. Naravno, u njegovoj filmografiji odmah iskače hit Doktor Strange, no u njemu je dao samo mali začin velikom Marvelovom svemiru.

Svoje prave obožavatelje Derrickson je pronašao u svijetu horora. Od Egzorcizma Emily Rose, s kojim je 2005. pokazao koliko je vješt u baratanju osjećajima i nadrealnim, preko Zle kobi, koja je gledateljima utjerala strah u kosti, pa sve do Crnog telefona, horor hita iz 2021. s Ethanom Hawkeom u ulozi Grabitelja.

Sada je u kina došao Crni telefon 2. Mnogi su podignuli obrve čuvši da Derrickson radi nastavak priče u kojoj je Grabitelj umro te se pitali kako će novi film funkcionirati bez njega. Odgovor je ispao jednostavan – Grabitelj (i Ethan Hawke) vraća se s one strane groba te traži osvetu nad dječakom Finnom prijeteći njegovoj mlađoj sestri, Gwen. O svemu tome Derrickson govori u intervjuu.

Što je za vas značio izniman uspjeh filma Crni telefon?

Scott Derrickson: Oduvijek sam htio nešto takvo doživjeti. Kad sam tek počinjao na filmskoj akademiji, bilo je to upravo u vrijeme kad se pojavio Vrisak. Sjećam se kako je publika, osobito mladi gledatelji, reagirala na taj film, stalno mu se vraćala. Pitao sam se kako je Wesu Cravenu bilo znati da je snimio film koji se tako snažno povezao s mladom generacijom ljubitelja horora. I upravo se to dogodilo s Crnim telefonom. Postoji određeni krug tinejdžera, pa čak i mlađih od njih, za koje je to njihov film. Film koji im pripada. Mislim da sam čak dobio više fanovske umjetnosti na internetu za Crni telefon nego za Doktora Strangea

A što vas je u toj priči navelo da shvatite kako zaslužuje nastavak?

Scott Derrickson: Isprva uopće nisam imao namjeru snimati nastavak. Onda mi je Joe Hill, autor izvorne kratke priče, poslao ideju koja je imala središnji element zbog kojeg mi se um upalio. Ipak, nisam želio odmah krenuti u nastavak, iako je studio to tražio, nego sam htio raditi na drugom filmu i dopustiti toj djeci da malo odrastu. Tako bih mogao snimiti film smješten u srednju školu, budući da je Crni telefon bio u osnovnoškolskoj sredini. Bilo mi je uzbudljivo razviti likove tako da im dopustim da odrastu nekoliko godina i pritom gotovo promijenim žanr, pretvorim priču u film o odrastanju u srednjoj školi. Srećom, i Blumhouse i Universal bili su spremni pričekati.

Ethan Hawke u Crnom telefonu
Ethana Hawkea u ‘Crnom telefonu’ gledamo s maskom (Foto: Universal Pictures)
Dakle, o čemu govori Crni telefon 2?

Scott Derrickson: Radnja se odvija 1982. godine, kad ponovno susrećemo glavne likove iz Crnog telefona i odmah vidimo tko je Finn postao nakon događaja iz prvog filma. Znate, vrlo je lako u horor-nastavku prikazati lika koji je ostao više-manje isti nakon što je porazio negativca, ali ja sam htio biti realan. Ako imaš trinaest godina, a otme te sadistički ubojica djece i drži te zatočenog u podrumu dulje vrijeme, to bi ti ostavilo duboke psihološke posljedice. To je vrsta užasa koju bi stvarno osjetio i vjerojatno nosio sa sobom cijeli život. Zato me, kad sam ponovno susreo Finna nekoliko godina kasnije, zanimalo kako se i dalje nosi s onim što mu se dogodilo.

U tom smislu, Crni telefon 2 bavi se strahom koji Finn nije uspio prihvatiti ni preraditi, pa ga pretvara u bijes. Sada ima određene ideje o tome što znači biti neustrašiv i uzvratiti udarac, onako kako ga je u prvom filmu naučio prijatelj Robin, ali se te ideje tijekom priče postupno razgrađuju.

Što se tiče Gwen, imam osjećaj da je ovo zapravo više njezin film nego Finnov. I tako sam ga i napisao. Ona je petnaestogodišnjakinja koja se ne osjeća ugodno u vlastitoj koži, smatra se čudnom i drugačijom. Ne uklapa se među popularne djevojke i odjednom se nađe u fantastičnoj stvarnosti svojih snova, uvjerena da joj se kroz njih obraća njezina pokojna majka. Tu počinje priča: brat i sestra slijede tragove mrtve djece koja su nekoć ubijena u zimskom kampu kamo upravo odlaze. No kad stignu tamo, sve se ponovno povezuje s Grabiteljom. A onda užas počinje…

Kako je bilo ponovno surađivati s Masonom Thamesom i Madeleine McGraw, koji tumače Finna i Gwen?

Scott Derrickson: Bio sam uvjeren da će i dalje biti sjajni mladi glumci kakvima su se već pokazali. I bio sam u pravu. U Crnom telefonu 2 od njih se tražilo još više emocionalne snage nego prvi put, ali s njima je bilo vrlo lako raditi, gotovo kao s odraslima. Razgovarao bih s njima o vrlo konkretnim emocionalnim nijansama koje tražim u pojedinoj sceni, bez potrebe za pretjeranim objašnjavanjem, a oni bi zatim isporučili nešto istinski iskreno. Nijedno od njih dvoje nema ni jednu lažnu notu – ni u prvom, ni u ovom filmu.

A kako je bilo ponovno raditi s Ethanom Hawkeom, koji se nakon izvanredne izvedbe u Crnom telefonu vraća kao Grabitelj?

Scott Derrickson: Ethan je pristao na film još prije nego što sam zapravo znao kako će izgledati. Na Zloj kobi i Crnom telefonu imali smo sjajna iskustva i on mi je vjerovao. Kad sam mu napokon poslao scenarij, rekao je da ga je bilo jako strah čitati, priznao je da se nikad prije nije obvezao na nastavak. Na to sam mu rekao: “Kako to misliš? A Prije sumraka?” Nasmijao se i odgovorio: “To ne vrijedi, taj sam ja napisao.” Srećom, kad je pročitao scenarij, bio je jako zadovoljan onim što je pročitao. Moram priznati da mi je njegova reakcija nakon što je pogledao film možda najdraža koju sam ikad dobio od glumca nakon što je pogledao nešto na čemu smo zajedno radili.

Ethan Hawke i Scott Derrickson na snimanjju filma “Crni telefon 2” (Foto: Universal)
Što biste rekli da Ethan donosi filmu?

Scott Derrickson: Ethan u film unosi elokvenciju i inteligenciju, ali i žestinu u govoru kakvu rijetko koji glumac može iznijeti. Jedna od mojih omiljenih scena u Crnom telefonu 2 je ona u kojoj govori o paklu, sjedeći straga u kombiju poput ptice. To su replike koje bi, na usnama pogrešnog glumca, mogle zvučati krajnje neuvjerljivo, ali dok smo snimali, pomislio sam: “Ovo je zaista izvanredno.” Nakon snimanja, Ethan je došao do monitora gdje sam gledao scenu i rekao: “Nije baš svakodnevno da izgovoriš rečenicu poput ‘Ja sam bezdan grijeha.’”

Ethan Hawke tom liku duha-ubojice daje posebnu sofisticiranost, dubinu i sirovost. Mislim da on doista osjeća stanje tog bića i uspijeva prenijeti prijetnju, prazninu, slomljenost i izopačenost kakvu je Grabitelj imao i u životu i u smrti.

Možete li nam predstaviti lik Ernesta?

Scott Derrickson: Ernesta glumi Miguel Mora, koji je u prvom filmu tumačio Robina. Kad sam ga tada odabrao za Crni telefon, bio je još prilično neiskusan, nikad ranije nije radio ništa slično, ali imao je neku unutarnju snagu. U tom je dječaku bilo nečega posebnog, samopouzdanja i karizme koja je za njegove godine bila iznimno upečatljiva, i odradio je sjajan posao. Zato sam, kad sam pisao Crni telefon, odlučio stvoriti lik Ernesta, Robinova brata. Ulogu sam zapravo napisao s Miguelom na umu, ali mu to nisam odmah rekao.

Kad sam dovršio scenarij, shvatio sam da je Ernesto prilično zahtjevan lik, namjerno sam ga učinio posve drukčijim od Robina. Zato sam Miguelu rekao da ipak mora doći na audiciju, jer sam želio vidjeti može li to iznijeti. Na njegovu sreću, ali i uz veliki trud, između Crnog telefona i nastavka posvetio se glumi i ozbiljno radio na sebi. Kad smo se napokon sreli, on i Madeleine McGraw snimili su nekoliko scena zajedno, i već na pola prve pomislio sam: “Bože, to je Ernesto! Ima ga u malom prstu.” Čak je i dodao lagano mucanje, što je bila njegova ideja, i pomislio sam: “To je savršeno.”

Odličan je posao napravio. Miguel je sjajan mladić, vrlo discipliniran i pred njim je blistava budućnost.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Još jedno sjajno glumačko pojačanje je Demián Bichir, koji tumači Monda, voditelja zimskog kampa za mlade u koji Finn, Gwen i Ernesto odlaze u potrazi za odgovorima.

          Scott Derrickson: Demián Bichir je glumac nominiran za Oscara, i svatko tko doista cijeni vrhunske glumce zna tko je on i što može. Nevjerojatno sam sretan što je pristao sudjelovati u ovom projektu, iako ga je trebalo malo nagovarati. Scenarij mu se jako svidio, ali pristao je tek nakon što smo razgovarali o tome i kad sam mu objasnio zašto sam napisao lik Monda te zašto mi je toliko važan.

          Osjetio sam potrebu odati počast ljudima koji su vodili kampove u koje sam i sam odlazio kao srednjoškolac, muškarcima koji su govorili španjolski i koji su mi u to vrijeme zaista promijenili život, usmjerili me kad mi je to bilo najpotrebnije. Ovim filmom želio sam im odati počast, a istodobno sam smatrao da taj element donosi priči dodatnu zanimljivost.

          Kad već govorimo o tome koliko toga prolaze vaši likovi, veći dio radnje odvija se na Stjenjaku, u ekstremno hladnim uvjetima.

          Scott Derrickson: To zapravo proizlazi iz Danteova Pakla i ideje da je pakao hladan, a ne vruć, što me oduvijek intrigiralo. Zato sam odlučio smjestiti radnju u zimu, u planinsko područje Stjenjaka, jer mi se činilo filmski vrlo snažnim prenijeti publici taj sirovi osjećaj vjetra i snijega.

          Uz snažnu priču i slojevite, kompleksne likove, Crni telefon 2 pruža i jedinstveno filmsko iskustvo namijenjeno gledanju u kinima.

          Scott Derrickson: Mislim da je Crni telefon 2 iznimno promišljeno i slojevito audiovizualno iskustvo. Uložili smo mnogo truda i pažnje da film ima osjećaj kao da je snimljen na super osmici, a sve smo spojili s digitalnom fotografijom, pa vizualni doživljaj neće nalikovati ničemu što ste dosad vidjeli. Produkcija je bila vrlo disciplinirana. Glazbu je skladao moj sin Atticus Derrickson, a film ima i izrazito dojmljiv zvučni dizajn, sve to zajedno stvara doista punokrvni filmski doživljaj. Zato vjerujem da biste propustili njegovu pravu snagu ako ga ne pogledate na velikom platnu.

          I film je stvarno strašan…

          Scott Derrickson: Mislim da film postaje doista zastrašujući tek kad u njega uložiš u likove. Mene plaši ono do čega mi je stalo. Želim znati što se događa nekom liku, a ovo je film u kojem su doista možete poistovjetiti s likovima, pa vam je i teže gledati kroz što sve prolaze. Zanima me zastrašiti publiku, ali u filmu igraju i druge velike emocije – empatija, ljubav, bol, tuga. Sve to zajedno oblikuje širi kontekst Crnog telefona 2.

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.