Redatelj i u prvom redu filmski entuzijast Ryan Coogler u 10 minuta održao je brzi tečaj o korištenju različitih filmskih vrpci i snimanja filma u različitim formatima.
Kao pravi ljubitelj svega što ima veze s filmom, Ryan Coogler je svoj posljednji film ‘Grešnici’ snimio na filmsku vrpcu a ne digitalno, i to u različitim formatima. Tijekom 10 minuta objasnit će vam zašto je to bolji odabir.
Promocija i učenje o filmu
Kod promocije filma svi smo naviknuli na intervjue glumaca i redatelja po raznim talk-showovima, portalima i časopisima ili društvenim mrežama. Tada se većinom govori o iskustvima sa snimanja, inspiracijom za priču i izvedbe, i sličnim stvarima. Ali što je s onim tehničkim dijelom rada na filmu o kojem se praktički nikada ne govori? Promocija filma može ići i na drukčiji način, a pritom se nešto i nauči.
Zašto snimati kamerama na filmsku vrpcu a ne digitalnim kamerama koje su najzastupljenije danas? Prije par godina većina je oskarovskih filmova snimana digitalnim kamerama dok je redatelj starog kova, Steven Spielberg, jedini u tom društvu 2022. koristio filmsku vrpcu za Fabelmanove (2022.). Christopher Nolan, Quentin Tarantino, Paul Thomas Anderson, i ostali renomirani filmaši pobornici su takvog načina snimanja a u njihovom društvu je i Ryan Coogler.

10 minuta brzog tečaja
Znate li razliku između 16 milimetarske i 65 milimetarske vrpce, te zašto je jedna bolja od druge? Kakav film točno gledate u regularnom, IMAX, ili Screen X formatu, tj. što dobivate sa svakim od njih? Svoj novi film Grešnici Coogler je snimio kamerama IMAX MSM 9802 i UDM LensesPanavision Panaflex System 65 Studio. Zvuči prilično komplicirano za one koji se ne bave tim poslom, ali bez brige – Coogler će objasniti zašto su korištene baš te kamere i što se dobilo s time.
Naravno, Coogler nije prvi filmaš koji je pričao o važnosti snimanja na filmsku traku jer Christopher Nolan je dao uvid u to, Sean Baker je pokazao kako se njegov film Anora (2024.) ispisuje na 35 mm vrpcu, dok su i drugi redatelji pričali o ljubavi prema klasičnoj tehnici snimanja.
Ryan Coogler je u suradnji s Kodakom snimio edukativni video te razjasnio razliku među filmskim vrpcama i formatima slike. Primjerice Ultra Panavision 70 leća daje omjer širine i visine slike 2,76:1, a korištena je za svega desetak filmova poput Ben-Hura (1959.) ili Mrsku osmorku (2014.) gdje je slika ekstremno široka. Grešnici osim tog omjera imaju i IMAX-ov 1,43:1 što znači da je to jedini film ikada snimljen u oba omjera.
Kad vidite isječak koji se transformira ovisno o omjeru slike u kojem je projiciran, vidjet ćete učinak koji ima na film. Sve navedeno provjerite u videu ispod.