U 10 minuta naučite sve o formatima slike i filmskim vrpcama s Ryanom Cooglerom

Redatelj i u prvom redu filmski entuzijast Ryan Coogler u 10 minuta održao je brzi tečaj o korištenju različitih filmskih vrpci i snimanja filma u različitim formatima.

Kao pravi ljubitelj svega što ima veze s filmom, Ryan Coogler je svoj posljednji film ‘Grešnici’ snimio na filmsku vrpcu a ne digitalno, i to u različitim formatima. Tijekom 10 minuta objasnit će vam zašto je to bolji odabir.

Promocija i učenje o filmu

Kod promocije filma svi smo naviknuli na intervjue glumaca i redatelja po raznim talk-showovima, portalima i časopisima ili društvenim mrežama. Tada se većinom govori o iskustvima sa snimanja, inspiracijom za priču i izvedbe, i sličnim stvarima. Ali što je s onim tehničkim dijelom rada na filmu o kojem se praktički nikada ne govori? Promocija filma može ići i na drukčiji način, a pritom se nešto i nauči.

Zašto snimati kamerama na filmsku vrpcu a ne digitalnim kamerama koje su najzastupljenije danas? Prije par godina većina je oskarovskih filmova snimana digitalnim kamerama dok je redatelj starog kova, Steven Spielberg, jedini u tom društvu 2022. koristio filmsku vrpcu za Fabelmanove (2022.). Christopher Nolan, Quentin Tarantino, Paul Thomas Anderson, i ostali renomirani filmaši pobornici su takvog načina snimanja a u njihovom društvu je i Ryan Coogler.

Sinners - Kodak
2,76:1 ili 1,43:1 omjer slike? (Foto: YouTube/Kodak/Warner Bros.)

10 minuta brzog tečaja

Znate li razliku između 16 milimetarske i 65 milimetarske vrpce, te zašto je jedna bolja od druge? Kakav film točno gledate u regularnom, IMAX, ili Screen X formatu, tj. što dobivate sa svakim od njih? Svoj novi film Grešnici Coogler je snimio kamerama IMAX MSM 9802 i UDM LensesPanavision Panaflex System 65 Studio. Zvuči prilično komplicirano za one koji se ne bave tim poslom, ali bez brige – Coogler će objasniti zašto su korištene baš te kamere i što se dobilo s time.

Naravno, Coogler nije prvi filmaš koji je pričao o važnosti snimanja na filmsku traku jer Christopher Nolan je dao uvid u to, Sean Baker je pokazao kako se njegov film Anora (2024.) ispisuje na 35 mm vrpcu, dok su i drugi redatelji pričali o ljubavi prema klasičnoj tehnici snimanja.

Ryan Coogler je u suradnji s Kodakom snimio edukativni video te razjasnio razliku među filmskim vrpcama i formatima slike. Primjerice Ultra Panavision 70 leća daje omjer širine i visine slike 2,76:1, a korištena je za svega desetak filmova poput Ben-Hura (1959.) ili Mrsku osmorku (2014.) gdje je slika ekstremno široka. Grešnici osim tog omjera imaju i IMAX-ov 1,43:1 što znači da je to jedini film ikada snimljen u oba omjera.

Kad vidite isječak koji se transformira ovisno o omjeru slike u kojem je projiciran, vidjet ćete učinak koji ima na film. Sve navedeno provjerite u videu ispod.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          O autoru

          kinofilm
          Privacy Overview

          This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.