Velikani svjetskoga filma na festivalu Ponta Lopud

Festival Ponta Lopud u svojem trećem izdanju doveo je u Hrvatsku brojne poznate filmaše, a među njima i hollywoodsku zvijezdu Edwarda Nortona, oskarovca Rubena Östlunda te direktoricu fotografije Urszulu Pontikos.

„Snimanje je kao zanat, vrlo tehnička stvar i rekao bih da mi kao oni koji se time bavimo, ne pričamo dovoljno jedni s drugima. Zato je sjajno okupiti ljude i pričati o snimanju filmova. Većina festivala je natjecateljskog karaktera, stoga mi se sviđa ideja dijeljenja zamisli i tehnika“, rekao je Edward Norton po dolasku na festival.

Za mlade talente iz regije

Pokrenut prije tri godine, Ponta Lopud pruža mogućnost talentima iz cijele regije za izravan susret s nekim od najznačajnijih imena iz svijeta filmske industrije. Ove godine se na bajkovitom otoku Lopudu održava od 20. do 24. lipnja. Gosti festivala održat će niz masterclassova za mlade talente iz regije.

Foto: John Pavlish / Ponta Lopud

„Kada sam bio mlađi učili su nas da ako je netko kreativni genij, ne govori o tome na čemu radi dok ne budu spreman predstaviti remek djelo – ja pokušavam apsolutno obrnuto. Pričati sve i svakome o čemu radim. Veselim se ispričati sudionicima svoje trenutne projekte, a isto tako volio bih govoriti o iskustvu gledanja filmova te potaknuti ljude da govore o kinematografiji u smislu gledanja filmskog sadržaja – zajedno. Kada to činimo, mijenja se način na koji obrađujemo sadržaj u odnosu na usamljeno sjedenje pred ekranom“, kazao je oskarovac Ruben Östlund o svojem sudjelovanju na festivalu. Njegov oskarovski film Turist bit će prikazan trećega dana festivala.

Sve uz dobru suradnju

Svoj masterclass održao je i američki glumac i redatelj Edward Norton, poznat po filmovima Klub boraca, Birdman

„Većina, ako ne gotovo sve stvari mogu ispasti sjajno uz dovoljno komunikacije u timu od samog početka”, kazao je Norton na festivalu Ponta Lopud, a kao primjer istaknuo suradnju između glumca, redatelja i direktora fotografije. „Kada direktor fotografije najavi izmjenu objektiva, glumac bi trebao znati o kakvom je kadru riječ i na koji način prilagoditi svoj, glumački dio posla novoj situaciji.“

O autoru

O autoru