Nakon što je objavila da 13. listopada u kina dolazi njezin koncertni film Eras Tour, Taylor Swift toliko je preplašila hollywoodske studije da su svoje filmove odlučili pomaknuti na druge datume.
Nakon što su Oppenheimer i Barbie obilježili filmsko ljeto 2023., sve je izglednije da će jesen pripasti – Taylor Swift. Iako do prije nekoliko dana gotovo nitko nije ni znao da glazbenica namjerava 13. listopada krenuti u pohod na kinodvorane, samo jedna njezina objava na društvenim mrežama bila je dovoljna da unese paniku u Hollywood.
U samo nekoliko dana svi veliki filmovi koji su planirali toga dana krenuti u kinodistribuciju – pobjegli su na druge datume. Prvi je to napravio Universal s horor filmom Istjerivač đavola – vjernik, a zatim su promjenu datuma najavili i What Happens Later, romantična komedija s Meg Ryan i Davidom Duchovnyjem, te Ordinary Angels, drama s Hilary Swank u glavnoj ulozi.
Eras Tour u kinima
„Turneja ‘Eras’ bila je dosad najsmislenije, najintenzivnije iskustvo u mom životu i presretna sam što vam mogu reći da uskoro dolazi na veliko platno. Od 13. listopada moći ćete doživjeti koncertni film u kinima u Sjevernoj Americi!“, napisala je Swift na društvenim mrežama i tako najavila svoj koncertni film Eras Tour.
Da je bilo koji drugi glazbenik najavio da za mjesec dana u kina dolazi snimka njegovog koncerta, Hollywood bi samo slegnuo ramenima. No, 33-godišnja glazbenica iz West Readinga toliki je pop fenomen današnjice da se sve što dotakne pretvori u zlato. Njezini albumi redovito dolaze na vrh top liste najprodavanijih, a recentna turneja „Eras“ obara brojne rekorde. U godinu i pol dana putovanja po svijetu, od prvoga koncerta održanog u ožujku ove godine, do posljednjeg, koji je predviđen u Torontu, održat će sveukupno 146 nastupa, a predviđa se da će postati prva turneja sa zaradom većom od milijarde dolara.
Tolika je pomama za Taylor i njezinim nastupima da je prvoga dana pretprodaje za američke nastupe kupljeno čak 2.4 milijuna ulaznica. Suvišno je reći da je time srušila rekord, koji je dotad držao Robbie Williams, u prodaji ulaznica u jednom danu.
Sada je isto stvar napravila i u kinima uz film Eras Tour. U prvom danu pretprodaje ulaznica u Sjevernoj Americi, koncertni film Eras Tour zaradio je – 26 milijuna dolara. Najveći američki, ali i svjetski, lanac kinodvorana AMC, koji je ekskluzivni prikazivač, ali i distributer filma, priopćio je da je time srušen rekord za zaradu u jednom danu pretprodaje u njihovom sustavu. Dosadašnji rekorder bio je Spider-Man: Put bez povratka s 16.9 milijuna dolara.
U lovu na Biebera
Koliko je to impozantan iznos, najbolje pokazuje usporedba s drugim koncertnim filmovima. Samo zahvaljujući jednom danu pretprodaje, Eras Tour je odmah došao na šesto mjesto na listi koncertnih filmova s najvećom zaradom u SAD-u. U jednom danu zaradio je više nego koncertni film Katy Perry: Part of Me u cijeloj distribuciji. Sa 73 milijuna zarade zasad najuspješniji film je Never Say Never kanadskog glazbenika Justina Biebera. Malo je sumnje da će se uspjeti zadržati na tom mjestu, jer filmu Taylor Swift predviđaju da će samo u prvom vikendu zaraditi više od 100 milijuna dolara. Samo je pet hollywoodskih filmova uspjelo ove godine probiti tu granicu u prvom vikendu prikazivanja.
Kao i u svemu što radi, snimanju, promociji i distribuciji filma, Taylor Swift pristupila je vrlo ozbiljno. Film je snimljen tijekom tri njezina kalifornijska koncerta, režirao ga je iskusni Sam Wrench, a trajat će 2 sata i 45 minuta, nešto kraće nego što inače traju njezini koncerti na ovoj turneji. Za invaziju na kina udružila se s AMC-om, koji ima 940 kina s više od 10 tisuća dvorana po cijeloj Americi. A AMC je obećao da će svakoga dana imati barem četiri projekcije filma Eras Tour po kinu.
Posebna je i cijena ulaznica. Regularna cijena, bez dodataka za IMAX i druge posebne dvorane, će biti, za njezine fanove znakovitih, 19.89 dolara (plus porez). Za neupućene, 1989 je godina njezinog rođenja, ali i jednog od popularnijih albuma, a Swift je poznata po tome da se voli igrati s brojkama. Njezin omiljeni broj je 13, zato što je rođena 13. prosinca, pa će tako film u kina doći 13. listopada, a snižena ulaznica za djecu i umirovljenike koštati 13.13 dolara (plus porez). Prosječna cijena ulaznice u kinima AMC-a prošle je godine bila samo nešto viša od 10 dolara.
Bijeg na druge datume
Sve je to bilo previše za hollywoodske studije, koji su odmah dignuli bijelu zastavu i svoje glavne adute prebacili na druge datume.
„Look What You Mad Me Do“, (prevedeno: Pogledaj što si me natjerala da napravim) napisao je Jason Blum, producent nestrpljivo iščekivanog horora Istjerivač đavola – vjernik, u poruci na društvenim mrežama gdje je objavio da svoj film seli u termin tjedan dana ranije. Pritom je iskreno napisao i hashtag – #TaylorWins.
Koliko će Swiftmanija trajati u američkim kinima nezahvalno je uopće prognozirati. Njezina publika još uvijek ne obuhvaća cjelokupnu populaciju, ali je vrlo odana i fanatična, pa neće biti nimalo čudno ako se odluče na višekratno gledanje. Već sada se može predvidjeti da će se odlasci u kino pretvoriti u posebno iskustvo koje neće nuditi samo gledanje filma, nego i zajedničko pjevanje te intenzivno druženje.
Zasad je potvrđeno da će film biti prikazivan u SAD-u, ali i određenim kinima u Kanadi i Meksiku. Za Hrvatsku, kao i za ostatak svijeta, još nema vijesti o prikazivanju, ali nema sumnje da će Taylor Swift, u svojoj dugogodišnjoj želji da ovlada svijetom, uskoro i objaviti te datume.