‘The Tattooist of Auschwitz’: Serija o ljubavi na krajnje okrutnom mjestu

Istoimena televizijska adaptacija popularne knjige “Tetovirer iz Auschwitza” (“The Tattooist of Auschwitz”), autorice Heather Morris, na pojedinim streaming platformama dostupna je od 2. svibnja.

Ako se probudiš ujutro, znači da je dan dobar – moto je pod kojim je slovački Židov, Lale Sokolov, preživio Auschwitz. Budući da je u zloglasni logor ušao kao 26-godišnjak, tamo je našao i ljubav svog života, ali i svakodnevno pronalazio načine da na mjestu koje je sinonim za mučenje i smrt, spasi svoj i Gitin život. To je na kraju i uspio, njih se dvoje, po završetku Drugog svjetskog rata, 1945. i vjenčalo te skrasilo u tadašnjoj Čehoslovačkoj u kojoj je Sokolov pokrenuo i vlastiti posao. Ipak, nakon tri godine emigrirali su u Australiju, a nakon Gitine smrti 2003., Sokolov je odlučio svoja bolna sjećanja podijeli s javnošću. Razgovori s Heather Morris, koja je do tada napisala nekoliko scenarija, potrajali su tri godine, do njegove smrti 2006., a rezultirali su njezinim književnim debijem. Iako je knjiga “Tetovirer iz Auschwitza” (“The Tattooist of Auschwitz”), objavljena 2018., okarakterizirana kao povijesna fikcija, ona je nastala na temelju autoričinih razgovora sa Sokolovom koji je napokon pobijedio strah da ga se etiketira kao nacističkog kolaboratora te svojim sjećanjima na neki način pokušao izliječiti stare rane i prihvatiti smrt svoje supruge i supatnice iz Auschwitza.

A potresna priča, sad je spremna za “pričanje” i na malim ekranima. Naime, od 2. svibnja Peacock i Sky Studios svoju ponudu šire ograničenom, šestodijelnom povijesnom dramskom serijom The Tattooist of Auschwitz.

Stvarna životna priča

Kako stoji u sinopsisu, riječ je o seriji snimljenoj prema svjetskom bestseleru Heather Morris, inspiriranom stvarnom životnom pričom o židovskom zatvoreniku Laliju Sokolovu, koji je u Auschwitzu prvo imenovan pomoćnikom, a ubrzo i  glavnim tattoo majstorom zadužen za tetoviranje identifikacijskih brojeva na rukama zatvorenika u tom koncentracijskom logoru. Upravo obavljajući taj posao, upoznao je svakoga tko je u logor ušao pa tako i Gitu…

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          A tko stoji iza televizijske inačice ove ljubavne priče u grozim okolnostima?

          Prije svega, svih šest epizoda režirala je 46-godišnja izraelska redateljica Tali Shalom-Ezer. Iako njezina filmografija broji tek pet filmova, riječ je o zapaženim ostvarenjima, primjerice nagrađivanih filmovima Surrogate (2008.) ili pak Princeza (Princess, 2014.).

          Evan Placey, Gabbie Asher i Jacquelin Perske scenaristi su serije koji su imali i dvije savjetnice – autoricu romana Heather Morris za samu priču, a Naomi Gryn davala je savjete vezane uz povijest i kulturu.

          Osim priče, adut ovce serije svakako je i glazba koju pak potpisuje dvostruki oskarovac Hans Zimmer koji se udružio s Karom Talve.

          Zimmer je dobro poznat filmski skladatelj koji stoji iza brojnih dobro nam znanih filmskih melodija poput onih iz Kralja lavova (The Lion King, 1994.) i SF hita Dina (Dune, 2021.) za koje je nagrađen Oscarima za najbolju originalnu glazbu, ali i iz filmova Gladijator (Gladiator, 2000.), Početak (Inception, 2010.), Interstellar (2014.), serije filmova Pirati s Kariba (Pirates of the Caribbean)…

          Talve je pak najpoznatija po skladanju glazbe za Apple TV+ Prehistoric Planet, Simpsone (The Simpsons, 1989. – danas) i serije Faraway Downs (2023.) Baza Luhrmanna u kojoj glume Nicole Kidman i Hugh Jackman.

          Dobro poznati glumci

          A poznatih glumačkih imena ne nedostaje ni u seriji The Tattooist of Auschwitz. Naime, glumačku ekipu predvodi engleski glumac najpoznatiji po ulozi princa Erica u igranoj adaptaciji Disneyjevog fantastičnog glazbenog filma Mala sirena (The Little Mermaid, 2023.), Jonah Hauer-King kao mladi Lale i poljska glumica Anna Próchniak koja je prvu veliku međunarodnu filmsku ulogu imala u filmu Nevine (The Innocents, 2026.), a koja tumači Gitu.

          Lalea u njegovim 80-im godinama života, kad razgovora s Heather Morris, tumači Harvey Keitel, glumac poznat po čestoj suradnji s Martinom Scorseseom, te nominiran za Oscara za sporednu ulogu u biografskoj gangsterskoj drami Bugsy (1991.). Keitela pamtimo i po ulogama u Taksistu (Taxi Driver, 1976.), Thelma & Louise (1991.), Reservoir Dogs (1992.), Piano (The Piano, 1993.), Irac (The Irishman, 2019.)…

          Lalea Sokolova u starijoj dobi glumi Harvey Keitel, a autoricu Heather Morris glumica Melanie Lynskey
          (Foto: Sky Studios)

          Heather Morris glumi pak Melanie Lynskey, novozelandska glumica koji smo gledali u Ne gledaj gore (Don’t Look Up, 2021.) ili pak seriji Yellowjackets (2021. – danas) koja joj je dvije godine zaredom donijela nominacije za Emmy.  

          Treba spomenuti i njemačkog glumca Jonasa Nayja koji glumi Stefana Baretzkog, nacističkog čuvara u Auschwitzu, još jednom liku temeljenom na stvarnom SS čuvaru. Problematični mladić s teškom prošlošću istovremeno muči i simpatizira Lalija te s jedne strane podržava njegovu romansu s Gitom, a s druge im prijeti smrću. Nay je najpoznatiji po svojim ulogama u njemačkoj špijunskoj triler seriji, Deutschland 83 (2015.) i njezinim nastavcima, ali i Netflixovoj seriji Transatlantic (2023.).

          Na setu pazili o mentalnom zdravlju

          Dakle, serija donosi toplu, ali izrazito potresnu priču o ljubavi u koncentracijskom logoru koja i nakon više od 70 godina nikoga ne ostavlja ravnodušnom. I sama redateljica, Tali Shalom-Ezer, kaže da je neke scene bilo jako teško snimati.

          “Mislim da mi je bilo najteže kad smo snimali scene koje uključuju golotinju. Obično je bilo na desetke ili gotovo stotinu golih žena, a teško je bilo snimati i nasilne scene u kojima se ljude ponižava”, rekla je za Collider Shalom-Ezer te dodala da je tijekom svih faza rada na seriji svima uključenima u realizaciju ovog televizijskog projekta bila osigurana podrška za očuvanje mentalnog zdravlja.

          Razgovori Heather Morris s Lalijem ono po čemu se serija razlikuje od romana, a taj je segment redateljici posebno važan.

          “Velik broj preživjelih u holokaustu ne može ni s kim podijeliti svoje priče. Znam to iz prve ruke jer je i moj djed preživio holokaust, no nikada nam nije pričao o tome. Upravo zato, željeli smo u seriji prikazati i kako se odvijala ta priča – kako se Lale prisjeća tog teškog razdoblja u životu i gradi novu priču koja u njemu vodi do liječenja trauma.

          O autoru

          O autoru