‘Pratnja’: Osvježavajući žanrovski koktel

Film Pratnja debitantski je redateljski film Drewa Hancocka. Ovaj film s tematikom umjetne inteligencije nudi obilje zabave i crnog humora. Njegov brzi ritam i neočekivani obrati odmah će vas osvojiti. Također treba pohvaliti njegovu vizualnu privlačnost i odličnu fotografiju. Izvanredne glumačke izvedbe pružili su Sophie Thatcher i Jack Quaid.

Film Pratnja (Companion, 2025.) je debitantski redateljski film Drewa Hancocka, koji je i potpisnik scenarija. U svojoj dosadašnjoj karijeri većinom je radio kao scenarist, redatelj i glumac na TV serijama. Među njima su najpoznatije My Dead Ex (2018.; scenarist i jedan od kreatora) te Suburgatory (2012.-20134.; scenarist i glavna osoba za razvoj scenarija).

U središtu priče – AI

Priča filma prati Iris (Sophie Thatcher) i njezin dečko Josh (Jack Quaid) putuju na nekoliko dana odmora s njegovim prijateljima. Iris je pomalo zabrinuta i nervozna zbog toga što bi mogla nešto krivo reći ili učiniti pred njima. Dok Joshova prijateljica Kat (Megan Suri) poprijeko gleda na Iris, njegovi drugi prijatelji Eli (Harvey Guillén) i njegov dečko Patrick (Lukas Gage) srdačno je pozdravljaju. A tu je i bogati ruski vlasnik kuće Sergey (Rupert Friend), koji je više nego sretan što može sve zabaviti a posebno Kat s kojom je u vezi.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Nakon savršene večere, pića i plesa, stvari se iduće jutro naglo promijene. Naime, Iris se spustila do jezera kako bi plivala i sunčala se ali njezin i mir brzo je prekinuo Sergey. Sve eskalira kada ju napadne i pokuša silovati. Ona ga u samoobrani ubije nožem koji je imala u džepu svojih hlačica. Sva krvava vraća se u kući i kaže što je učinila. No, pravo iznenađenje uslijedi kada doznaje da je ona humanoidni robot programiran za savršene ljubavne veze te da je iskorištena za opaki Joshov zločinački plan.

          Ovaj film žanrovski možemo smjestiti u psihološki triler, SF film, horor ali i u crnu komediju te romantični film. A u središtu tih žanrovskih odrednica je priča o AI (umjetnoj inteligenciji). Zahvaljujući tom miksu žanrova možemo ga nazvati i “osvježavajućim žanrovskim koktelom”. I to u potpuno pozitivnom smislu te Hancocka treba pohvaliti ponajprije zbog scenarija.

          Zabavni kaos i crni humor

          I više nego očito je da je ideju za film pronašao u filmovima Zapadni svijet (Westworld, 1973.; film je kod nas ponegdje preveden i kao Stari Divlji zapad), Terminator (1984.) te vrlo uspješnoj TV seriji Westworld (2016.-2022.) ( i vjerojatno, ali u manjoj mjeri, u drugim sličnim naslovima). Dobro je poznato da su AI roboti uobičajeno opaki negativci (pa i u navedenim). No, Hancock je tu na domišljat i zabavan način malo okrenuo stvari. Ovdje se sve pretvara u ogorčenu borbu da robot preživi opaki plan koji je zamislio njegov “vlasnik”.

          Sophie Thatcher i Jack Quaid u filmu “Pratnja” (Foto: New Line Cinema)

          Nakon uvodnih (“normalnih”) dvadesetak minuta filma, prave stvari kreću (uključujući i otkrivanje tko je Iris). Sve to počinje se lagano kotrljati a onda to prerasta u jedan zabavan kaos. Tu se mora naglasiti da taj kaos prilično podsjeća na film Spremni ili ne (Ready or Not, 2019.). Sama priča sadrži i podosta obrata koji se nemilice izmjenjuju i ne dopuštaju vam da predahnete. Crni humor je non stop prisutan (nećemo spojlati ali scena kada Iris, svjesna svojih ograničenja, priča s policajcem i objašnjava na njemačkom je naprosto genijalno).

          Odlična režija i glumačke izvedbe

          Prava snaga ovog filma leži upravo u scenariju zbog svega nabrojanog. Hancockovo poigravanje temom umjetne inteligencije donosi i svojevrsno istraživanje morala i mračne strane ljudske prirode. U sve je uspio unijeti jednu veliku dozu originalnosti iz koje je izašla jednako takva zabava. Neki gledatelji možda će uputiti zamjerku koja se odnosi na njihove emocije, odnosno, pitanje je li robot sposoban imati neovisne misli i pokazivati emocije. No, to je dubokoumno pitanje kojim bi se trebala pozabaviti znanost a ne filmaš poput Hancocka. Sličnu stvar već smo vidjeli u izvanrednoj TV seriji Westworld pa i nije bilo nekog pretjeranog prigovaranja. Stoga tu stavku treba odmah preskočiti.

          Kao redatelj Hancock film vodi sigurnom rukom i odličnim ritmom. Njegov film također je vizualno veoma privlačan te ima doista odličnu fotografiju za koju se pobrinuo Eli Born (Boogeyman/The Boogeyman, 2023., Gospodari pakla/Hellraiser, 2022.). Prilično se pazilo i na produkcijski dizajn i kostimografiju (Iris kao da je izašla iz 60-ih). On i ekipa odradili su sve kako treba a to im se i vraća na najbolji mogući način. Ovaj film snimljen je za (samo) 10 milijuna dolara a nakon prvog dana prikazivanja zaradio je 15 milijuna. 

          Što se tiče glumačke ekipe, vidi se da je Hancock i tu odradio odličan posao te odabrao prave glumce. Sophia Thatcher (Heretik/Heretic, 2024., Boogeyman/The Boogeyman, 2023.) i Jack Quaid (Novocaine, 2025., Vrisak/Scream, 2022.) doista su izvanredan glumački par. Dok Thatcher svoj lik odlično transformira u heroinu, Quaid ide od dobrog prema zlokobnom u istom ritmu. I ostala glumačka ekipa je vrlo dobra a posebno ćemo izdvojiti raspoloženog Ruperta Frienda (Canary Black, 2024., Asteroid City, 2024., TV serija Domovina/Homeland, 2012.-2017.) u maloj ali izvrsno odrađenoj ulozi.

          Scenarist i redatelj Drew Hancock filmom Pratnja nudi doista jednu veliku dozu zabave. Njegov promišljeni scenarij, odličan crni humor, brzi ritam i neočekivani obrati definitivno će vas osvojiti. Nije pretjerao baš ni u čemu pa ni u trajanju filma koje je idealno (nešto ispod 100 minuta). Da film doista vrijedi pokazuju i ocjene – na IMDb odmah je zaradio 7.4/10 a na Rotten Tomatoes ima impresivnih 93 % pozitivnih kritika (što bi bila ocjena 7.6/10). Definitivno jedan od filmova koji se moraju pogledati! 

          O autoru

          O autoru