Tijekom svoje glumačke karijere stekla je veliko iskustvo u svim žanrovima, no Nicole Kidman sada želi prijeći na “tamnu stranu” kinematografije i snimiti klasični ‘hardcore’ horor.
Iako jedan od najstarijih i najpopularnijih žanrova, horori su, kad su nagrade i nominacije za Oscara u pitanju, slabo zastupljeni. Do sada ih je u kategoriji najboljeg filma bilo nominirano tek šest, a samo jedan je tu nagradu i osvojio – psihološki horor triler Kad jaganjci utihnu (The Silence of the Lambs, 1991.).
Jedan od razloga zašto horor rijetko osvaja Oscare treba tražiti u percepciji ovog žanra. Naime horor se često doživljava kao “lakši” žanr, namijenjen isključivo zabavi, a ne kao prilika za umjetničko izražavanje.
Unatoč tome, publika voli horore, baš kao što ih vole i glumci. Nekima oni donose slavu, a i one najpopularnije holivudske zvijezde ne zaziru od tog žanra. Primjerice, samo Nicolas Cage u svojoj je filmografiji nanizao devet horora. Započeo je Vampirovim poljupcem (Vampire’s Kiss, 1988.), a posljednji koji je snimio je Renfield (2023.) u kojem glumi grofa Drakulu.
Koketiranje sa žanrom
I Leonardo DiCaprio je ulogom u filmu Otok Shutter (Shutter Island, 2010.) kročio tamnom (žanrovskom) holivudskom stranom, a Charlize Theron je osvojila Oscara zahvaljujući ulozi serijske ubojice u filmu Čudovište (Monster, 2003.). Istina, posljednja dva spomenuta filma nisu klasični horori, no svakako imaju elemente ovog žanra. Isto se može reći i za film Smrt joj dobro pristaje (Death Becomes Her, 1992.), s Meryl Streep u glavnoj ulozi, dok se australska glumica Nicole Kidman okušala u “pravim hororu, filmu Uljezi (The Others, 2001.). Glumica koja za Oscara bila nominirana pet puta, a osvojila ga je za psihološku dramu Sati (The Hours, 2002.), te je glumila u brojnim filmskim i televizijskim hitovima, a sve češće uz glumačke prihvaća i producentske zadatke, nedavno je rekla da bi voljela snimiti “hardcore” horor.
Otkrila je to u razgovoru za časopis L’Officiel USA, a da 57-godišnja glumica uistinu fan ovog žanra dala je do znanja odgovorom na pitanje koje bi horore preporučila za gledanje. Bez puno razmišljanja, Kidman je navela Talk to Me (2022.), redateljski dugometražni debi australskog dvojca koji čine Danny i Michael Phillippou, a kao omiljenog redatelja istakla je horor majstora koji je režirao MaXXXine (2024.)
“Nisam još snimila klasičan, hardcore horor, a voljela bih jer ih volim gledati. Velika sam obožavateljica Tija Westa“, rekla je Kidman.
Uljezi utrli put
Kako smo već spomenuli, glumačkog iskustva u žanru ima i to zahvaljujući nadnaravnom hororu Uljezi redatelja Alejandra Amenábara. U filmu smo je gledali kao Grace Stewart, pobožnu i strogu majku dvoje djece, Anne i Nicholasa, koja boluju od rijetke bolesti zbog koje su iznimno osjetljivi na svjetlost. Zbog toga Grace održava kuću u stalnoj tami, a njihova se svakodnevica mijenja kad zaposli troje sluga. Nedugo nakon njihovog dolaska, počinju se događati neobične stvari – djeca tvrde da vide duhove, čuju se čudni zvukovi, a Grace počinje sumnjati da kuća nije tako napuštena kao što je mislila…
Film je poznat po elegantnom i atmosferičnom pristupu hororu, s naglaskom na psihološku napetost i suptilni teror, umjesto na uobičajene horor klišeje. Film je često hvaljen zbog inteligentnog scenarija, snažnih izvedbi i neizvjesnosti koja traje do samog kraja, a Kidmanina izvedba (za koju je bila nominirana za Zlatni globus) bila je ključna za uspjeh filma koji je s budžetom od 17 milijuna dolara ostvario zaradu od čak 210 milijuna dolara.
Pomno odabrani redatelji
Osim ovog horora, treba spomenuti da je Nicole Kidman glumila i u psihološkom trileru Stoker (2013.). Tumačila je ulogu Evelyn “Evie” Stoker, majke glavne junakinje Indije (Mia Wasikowska). Evie je emocionalno distancirana i pomalo hladna majka koja se teško nosi s gubitkom svog supruga Richarda (Dermot Mulroney), baš kao i njihova kći, India, s gubitkom oca, a Evie se ne uspijeva povezati s njom na emocionalnoj razini. U njihov život ulazi Richardov misteriozni brat Charlie (Matthew Goode), kojeg Evelyn nikad prije nije srela. Charlie svojim šarmom i karizmom brzo privlači Evelyninu pažnju, te između njih započinje odnos prepun tenzija i latentne seksualne privlačnosti. Iako u početku Charliejevo prisustvo donosi Evie određeno uzbuđenje i osjećaj nade za novi početak, postupno se otkriva da Charlie nije onakav kakvim se čini… Film je režirao Park Chan-wook, poznati južnokorejski redatelj koji je stekao međunarodnu slavu svojim filmovima Oldboy (2003.) i Lady Vengeance (2005.), a Stoker je bio njegov prvi film na engleskom jeziku. I u njemu je uspio predstaviti svoj prepoznatljiv stil koji kombinira vizualnu eleganciju s mračnim, psihološki složenim pričama.
Činjenica da voli horore može se dovesti u vezu i s njezinim odabirom filmskih projekata. Glumica je više puta rekla da motiv za snimanje nekog filma nikad nije plaća. Poznato je tako da je ulogu kraljice Atlanne u Aquamanu (2018.) te u nastavku Aquaman i izgubljeno kraljevstvo ( Aquaman and the Lost Kingdom, 2023.), prihvatila jer je silno željela raditi s redateljem Jamesom Wanom. Štoviše, mislila je da ju kontaktiraju zbog horora s obzirom na to da je australski redatelj poznat po franšizama Slagalica strave (Saw, 2004.-2023.) te Prizivanje (The Conjuring, 2013., 2016.)
Možda je iz istog razloga radila i s redateljem Robertom Eggersom na njegovom akcijskom epu iz 2022., Sjevernjak (The Northman). Naime, Eggers je poznat po režiranju horor filmova kao što su Vještica (The Witch, 2015.), Svjetionik (The Lighthouse, 2019.), ali gotičkog horora Nosferatu, čija je premijera najavljena za Božić ove godine.