Novi trailer za Francis Ford Coppolin ‘Megalopolis’ sadrži izmišljene citate poznatih kritičara, te ga je Lionsgate morao ukloniti. Ovo nije prvi puta da su studiji pokušali putem marketinga pridobiti publiku.
Lionsgate je jučer objavio novi trailer za Megalopolis Francisa Forda Coppole. Trailer počinje prilično dramatično pokazujući citate iz negativnih recenzija Coppolinih prethodnih filmova, a to su Kum (The Godfather, 1972.), Apokalipsa danas (Apocalypse Now, 1979.) i Drakula (Bram Stoker’s Dracula, 1992.). Takav uvod trebao bi pozicionirati Megalopolis kao još jedan budući klasik kakvi su svi navedeni filmovi postali tijekom godina. To bi možda i bilo u redu da svi citati kritičara nisu izmišljeni.
Izmišljene kritike popularnih filmskih kritičara
Trailer Megalopolisa sadrži lažne citate mnogih poznatih filmskih kritičara poput Rogera Eberta ili Pauline Kael. Mada je Pauline Kael imala pristojan osvrt na Kuma, njena lažna kritika u traileru kaže kako je Kum “umanjen svojim pokušajem umjetnosti,” dok je kritičar The Village Voicea Andrew Sarris navodno za njega rekao kako je “traljav samodopadni film” te da “ne zna što želi biti“, a to se u njegovoj kritici nigdje ne spominje.
Isto tako, The New York Observerov Rex Reed nije imao previše lijepih riječi za Apokalipsa danas, no nikad ga nije nazvao “epskim smećem“. Roger Ebertov citat za Drakulu koji glasi “trijumf stila nad sadržajem” je stvaran, ali ne za navedeni film već je izvučen iz Tim Burtonovog Batmana (1989.). Varietyjev kritičar Owen Gleiberman oglasio se na svoje lažne citate o Drakuli gdje ga je nazvao “prekrasnim neredom” i “apsurdnim“.
“Čak i ako ste jedan od onih ljudi koji ne vole kritičare, teško da zaslužujemo da nam se riječi stavljaju u usta. S druge strane, trivijalni skandal svega ovoga je to što je cijeli trailer za ‘Megalopolis’ izgrađen na lažnom narativu“, komentirao je Gleiberman. “Kritičari su voljeli ‘Kuma’. I iako je ‘Apokalipsa danas’ izazvala podjele, dobila je veliku podršku kritičara. Što se tiče toga da sam ‘Drakulu’ nazvao ‘prekrasnim neredom’, volio bih da sam to rekao! Što se tiče tog filma, sad zvuči ljubazno.”
Isprika studija i povlačenje trailera
Megalopolisov distributer Lionsgate uklonio je ‘problematični’ trailer, te su dali izjavu za javnost. “Lionsgate odmah povlači naš trailer za ‘Megalopolis‘,” rekao je glasnogovornik Lionsgatea. “Iskreno se ispričavamo uključenim kritičarima i Francisu Fordu Coppoli i American Zoetropeu zbog ove neoprostive pogreške u našem postupku provjere. Zajebali smo. Žao nam je.“
Unatoč tome što je Lionsgate uklonio trailer sa svojih kanala, njega se može pogledati svuda osim kod njih. Jer Internet nikad ne zaboravlja. Mnogi su ovo prozvali agresivnim marketingom jer vjerojatno ne postoji nijedan portal o filmu koji ne govori o Megalopolisu i opisanom traileru, a marketing ako je i loš a svejedno se daleko čuje – to je dobar marketing.
Traileri koji su lagali publiku
Možda je Lionsgate za Megalopolis dao trailer u javnost s lažnim citatima čiju istinitost svatko može provjeriti samo čitajući ih, ostali studiji su kroz godine bili oprezniji i publici prezentirali filmove koji na kraju nisu bili ono što je trailer tvrdio da jesu. Daleko od toga da su to loši filmovi, samo nisu ono za što ih se predstavljalo. Ovo su samo neki od najpoznatijih.
Nepodnošljivi gnjavator
(The Cable Guy, 1996.)
Jim Carrey je 1990-ih bio na vrhu Hollywooda kao najpopularniji komičar čije su filmove mogle gledati cijele obitelji i dobro se nasmijati, i kad je izašao trailer za Nepodnošljivog gnjavatora – svi su očekivali još jednog Acea Venturu. Film ima klasičnog Carreyevog humora, no zapravo je psihološki triler više nego komedija kako bi se dalo zaključiti prema njegovoj najavi.
Čudo u 34. ulici
(Miracle on 34th Street, 1947.)
Film je danas jedan od najpoznatijih božićnih klasika, no ako pogledate trailer – to ne bi nikad rekli. Voditelj studija Darryl F. Zanuck inzistirao je da film izađe u svibnju, tvrdeći da više ljudi ide u kino kad je toplije vrijeme. Zato su trailer i marketing pod svaku cijenu nastojali sakriti da se radi o božićnom filmu.
Vožnja
(Drive, 2011.)
U vrijeme kad su Brzi i žestoki upalili nitro i krenuli se vraćati na velike ekrane sve veći i luđi, film Vožnja činio se kao odličan dodatak eksplozivnom akcijskom filmu gdje je jurnjava u prvom planu. Barem ga je trailer tako prikazao, kao i Ryan Goslingovog lika koji praktički više priča u najavi nego u samom filmu. Mada akcije u filmu ima, ovo nije blockbuster tip filma kako bi se dalo zaključiti iz trailera.
Sweeney Todd: Đavolji brijač
(Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street, 2007.)
Ukratko – nitko nije znao da je ovo mjuzikl jer u traileru nema nikakvih naznaka o tome. Ljudi su navodno napuštali kino dvorane tijekom projekcija jer su se osjećali prevarenima, dok je Warner Bros. studio javno kritiziran zbog ‘lažnog’ marketinga.
Most za Terabithiju
(Bridge to Terabithia, 2007.)
David Paterson, scenarist filma i sin Katherine Paterson prema čijoj knjizi je sniman film rekao je kako su svi oni koji su pročitali knjigu bili iznenađeni trailerom, uključujući i njega. Walt Disney Pictures promovirao je Most za Terabithiju kao novu Narniju, dok je sam film priča o prijateljstvu, tragediji, i traumi. Drugim riječima, ovo nije fantasy avantura već obiteljska drama koja i najgunđavijim gledateljima zajamčeno slama srca.
Alien 3
(Alien 3, 1992.)
“1992. otkrit ćete da na Zemlji svi čuju kad vrištite.” Bio je to slogan teaser trailera za Aliena 3 koji je najavljivao kako se Alien franšiza seli na Zemlju, za što se ispostavilo da ne može biti dalje od istine. Navedeni teaser objavljen je uoči početka snimanja filma, i malo je reći da su gledatelji bili zbunjeni kad se Alien 3 napokon pojavio a od našeg planeta nije bilo ni traga. Ovaj trailer je do danas jedan od najozloglašenijih u Hollywoodu jer nije skrivao radnju, već je obećavao potpuno drukčiji film.