“Kratki umjesto reklama” novi je program nezavisnih kina koji će se odvijati u 24 diljem Hrvatske tijekom prosinca. Publika će tako imati priliku pogledati niz nagrađenih kratkometražnih filmova. Prikazuju se kao “poklon” gledateljima, prije dugometražnog filma koji je na rasporedu kino programa.
Naš odnos s kratkometražnim filmovima ljubav je na prvi pogled još od prvih pokretnih slika snimljenih davnih 1890-ih. Ljudi su gledali kratke filmove mnogo prije nego što su se pojavili digitalni i društveni mediji, tako da ne može biti da ih volimo gledati samo zato što se
uklapaju u naš raspored.
Čvrsto vjerujemo da je glavni razlog zašto ih toliko volimo to što je kratki film umjetnost sama po sebi. Zato ne čudi da su Kino mreža i Društvo hrvatskih filmskih redatelja pokrenuli novi program “Kratki umjesto reklama”.
Radi se o programu zahvaljujući kojem će u prosincu nezavisna kina prije dugometražnog filma u rasporedu prikazivati jedan kratkometražni.
Žele potaknuti na distribuciju kratkometražnih filmova u kinima
Sam naziv programa referira se na prikazivanje reklama u multipleksima koje ponekad traju i po 15 minuta.
Umjesto reklama, nezavisna kina prikazivat će niz nagrađivanih domaćih kratkih filmova. Ovim programom želi se potaknuti distribucija kratkometražnih filmova po kinima diljem Hrvatske. Kako kažu, to do sada nije bila uobičajena praksa.
U programu ćemo tako moći pogledati ukupno osam nagrađivanih kratkometražnih filmova
Na programu su tako tri višestruko nagrađivana animirana filma: Ježeva kuća Eve Cvijanović, Biciklisti Veljka Popovića te Život s Hermanom H. Rottom Chintis Lundgren.
Gledat će se i Zvir, igrani film Miroslava Sikavice koji uz brojna priznanja ima i posebno priznanje iz Cannesa. Predstavit će se i dva studentska kratkometražna filma: igrani film Minute u režiji Ivana Stanića i triler Palikuća u režiji Davida Gaše. Na programu je i Goranova ulica , igrani je film u režiji Matije Vukšića, a gledamo i igrani film Horvatovi u režiji Arsena Oremovića.
“Osim što smo vodili računa o kvaliteti samih filmskih naslova u vidu smo imali i njihovu komunikaciju prema širokoj publici upravo s ciljem razbijanja predrasuda koje gledatelji mogu imati prema ovoj filmskoj formi”, izjavila je Koviljka Lazar, tajnica Kino mreže