Američka glumica i predsjednica žirija na crvenom je tepihu prosvjedovala s brojnim kolegicama u znak solidarnosti sa ženama u Iranu. Njezin je politički prosvjed, privukao puno više pozornosti od ne toliko uvjerljivih filmova prikazanih na programu 73. Berlinalea.
Iako je Berlinale ušao u puni ritam, politika i dalje više privlači pažnje od filmova. Nakon otvaranja uz poruku ukrajinskog predsjednika Volodimira Zelenskog, crveni tepih postao je platforma za poruku podrške ženama u Iranu.
Hollywoodska glumica i predsjednica žirija Kristen Stewart bila je u središtu pažnje na protestu koji je privukao i izvršnu direktoricu festivala Mariëtte Rissenbeek, iransko-francuska glumica i članica žirija Golshifteh Farahani te ostale aktiviste koji su pokazali solidarnost s prosvjednicima u Iranu.
Politički festival
„Sviđalo vam se to ili ne, ovaj je festival, povijesno gledajući, na pozitivan način konfrontirajući i politički“, kazala je Kristen Stewart već prvoga dana festivala. Svoje je riječi podcrtala jasnim stavom na crvenom tepihu.
Doduše, možda te političke poruke privlače toliku pažnju jer dosadašnja ponuda filmova nije ponudila ništa spektakularnog. Nakon mlakog prijema romantične komedije She Came To Me redateljice Rebecce Miller, s kojom je otvoren festival, nastavljen je niz filmova koji ne ostavljaju dojam da ćemo ih se sjećati za desetak godina.
Možda najviše komercijalnog potencijala ima povijesna drama BlackBerry. Kanadski redatelj Matt Johnson (The Dirties, Operation Avalanche) prikazao je u njemu meteorski uspon i još brži pad tvrtke Research In Motion. Ako vam ime tvrtke ništa ne znači, riječ je o tvorcima BlackBerryja, prvog pravog smartphonea. Danas je njegov udio beznačajan, no krajem prvoga desetljeća XXI. stoljeća Blackberry dominirao tržištem mobilnih uređaja. Na vrhuncu slave, RIM je godišnje prodavao mobitele u vrijednosti od čak 20 milijardi dolara.
Priču o BlackBerryju Johnson pripovijeda zabavno i informativno. Većina je glavnih točaka ovdje: geekovi iz garaže, beskrupulozni biznismeni, munjevita promjena tehnologija… Humoristična drama, s možda malo previše karikiranim likovima, zgodno je uhvatila taj trenutak u povijesti, kada se svijet telefonije u samo nekoliko godina okrenuo naglavačke.
Uspon bez pada Borisa Beckera
Puno više upitnika iznad glave ostavio je redatelj Alex Gibney s dokumentarcem Boom! Boom! World Vs. Boris Becker. Najavljen kao ultimativni dokumentarac o usponu i padu Borisa Beckera, najslavnijeg njemačkog tenisača, fokus je ipak zadržao na – usponu. Iako većinu gledatelja prvenstveno zanima današnji Beckerov život, nakon što je izašao iz zatvora u kojem je boravio zbog financijskih malverzacija, Gibney se toga dijela samo ovlaš dotiče.
U 96-minutnom filmu četiri petine je posvećeno isključivo Beckerovoj sportskoj karijeri. Impresivan je to materijal – od snimki gdje kao tinejdžer trenira sa Steffi Graf, drugom njemačkom teniskom senzacijom, do snimki njegovih najvećih trijumfa uz popratne komentare samoga Beckera i ostalih vrhunskih igrača. No, sve je to odličan materijal za neki sportski kanal. Nikako za prezentaciju na Berlinaleu. Doduše, Apple+, koji će prikazati film, najavio je Gibneyev projekt kao dvodijelnu seriju. Iako to u press materijalima nigdje ne piše, za nadati se da ćemo dočekati i drugi dio koji će manje o Beckeru govoriti kao o legendi, a više kao o čovjek.
Čovjek, ili konkretnije žena, u fokusu je intrigantne australske drame The Survival of Kindness. Apokaliptična drama australsko-nizozemskog redatelja Rolfa de Heera započinje fascinantnim prizorom crnkinje zatočene u kavezu usred puste australske zabiti. Ona se uspije izvući i krene u odiseju apokaliptičnim svijetom ispunjenim ratom i patnjom.
Sjajna Mwajemi
The Survival of Kindness nije film za svakoga. Sporim, gotovo meditativnim ritmom, nimalo pompoznom dramaturgijom i pomalo nadrealnim prijelazima od gledatelja traži veliku pažnju. Za nju, pak, nudi pristojnu nagradu u obliku vizualne kontemplacije oko toga što dobrota donosi ovom svijetu.
Pravi biser filma svakako je glavna glumica Mwajemi Hussein. Iako joj je ovo prva uloga, 50-godišnja Kongoanka u Australiju je došla kao izbjeglica i nikada nije ni razmišljala o glumi, Mwajemi izražajnošću svojega lica bez problema opčinjava gledatelja. Već sada je veliki favorit za glumačku nagradu i sigurno uvelike doprinosi uvjerljivosti filma The Survival of Kindness.