Briljante akcijske bravure redatelja Georga Millera glavna su snaga filma Furiosa: Pobješnjeli Max saga. Anya Taylor-Joy, kao šutljiva naslovna junakinja, pokazala je svoju glumačku snagu u brutalnom svijetu Pobješnjelog Maxa.
Redatelj George Miller nije ni sanjao da će svojim filmom iz 1979. godine Pobješnjeli Max (Mad Max), u kojem je glavnu ulogu odigrao Mel Gibson, dogurati do današnjih dana. Da mu je to netko tada rekao, vjerojatno bi ga smatrao ludim. Doduše, bilo je nekako normalno za očekivati tada da će film dobiti pokoji nastavak. To se i ostvarilo 1981. godine (Pobješnjeli Max 2/ Mad Max 2: The Road Warrior) te 1985. godine (Pobješnjeli Max 3/ Mad Max: Beyond Thunderdome).
Godine 2015. vratio se Maxu vratio se filmom Pobješnjeli Max: Divlja cesta (Mad Max: Fury Road), koji je bio najskuplji film ove franšize s budžetom od oko 150 milijuna dolara. No, sve se isplatilo jer je film postigao odličan uspjeh i zaradio gotovo 380 milijuna dolara. Ono što je najvažnije, bio je nominiran u čak deset kategorija za nagradu Oskar. Među tim, većinom tehničkim kategorija, bile su tu i nominacije za najbolji film i režiju. Na kraju se okitio sa šest zlatnih kipića (montaža, produkcijski dizajn, kostimografija, šminka te 2 za zvuk).
Najskuplji Mad Max film
Uspjeh filma Pobješnjeli Max: Divlja cesta bio je u potpunosti zaslužen. Upravo u tom filmu upoznali smo junakinju (ratnicu) Furiosu, koju je odlično odglumila oskarovka Charlize Theron (Čudovište/Monster, 2004.), po kojoj mnogi i pamte film.
Gotovo deset godina kasnije, Furiosa je opet pred nama zahvaljujući filmu Furiosa: Pobješnjeli Max saga (Furiosa: A Mad Max Saga, 2024.). Odmah treba reći da je film snimljen s budžetom od oko 168 milijuna dolara, što ga čini i najskupljim filmom s predznakom Mad Max. Kad se film pogleda, može se reći da to nije bio uzalud bačeni novac.
Radnja filma smještena je godinama nakon globalne katastrofe. Djevojčica Furiosa (Alyla Brown) uživa u životu u rijetkoj oazi zelenila u Pustopoljini, ali ova se prekida kada ju otimaju članovi bande koju predvodi monstruozni vojskovođa Dementus (Chris Hemsworth). Njezina majka Mary Jabass (Charlee Fraser) kreće u potragu za njom. Čin spašavanja je kratkotrajan te ih članovi Dementusove bande uhvate. Furiosa je uronjena u surov svijet nasilja i ugnjetavanja, koji je započeo gledanjem pogubljenja svoje majke.
Dementus i njegova banda stižu do Citadele, kojom vlada tiranin Immortan Joe (Lachy Hulm). Obojica postižu sporazum a Furiosa postaje dio te ‘mirovne’ trampe. U svijetu Citadele, Furiosa (Anya Taylor-Joy) je prisiljena brzo odrasti, prikrivajući svoj spol kako bi preživjela jer u Citadeli kojom dominiraju muškarci. Dokazuje se kao prirodni borac i odabrana je da postane vozačica, prevozeći robu između Joeovih teritorija pod budnim okom svog mentora, Praetorian Jacka (Tom Burke). No, Furiosa niti u jednom trenutku ne gubi volju za bijegom i osvetom.
Briljantne Millerove akcijske bravure
Dementus, koji vidi sebe kao zakonitog vladara Pustopoljine, kreće u obračun s Immortan Joeom. U predigri svega, Jacka pogubi Dementus a Furiosa se spašava. Trenutak za dugoočekivanu osvetu je stigao i Furiosa ne kani propustiti.
Akcijske scene koje redatelj Miller servira u svom filmu sve su samo ne obične. One su impresivno realizirane i snimljene a dodatno daju i atmosferski prikaz svijeta u kojem se radnja odvija. Naime, svijet u kojem se radnja filma (odnosno, Mad Max filmova) odvija ionako je brutalan, destruktivan i pun mrtvih na sve strane. Njegova akcija je do daske nabijena žestokim adrenalinom.
U njihovoj realizaciji koristi se dugim kadrovima (dugim točno koliko treba) a vješto ubacuje i nagle i brze zumove, koji čitav scenski prikaz dižu na višu razinu. Ono što je važno naglasiti, ne pretjeruje se ni u čemu te se sve servira u omjeru kakav i treba biti. Možda se mali prigovor može pronaći u vidu da pojedine scene podsjećaju na ranije filmove. No, to je tek ‘prvi dojam’ jer gotovo svaka sadrži poneku novu ‘akrobatsku’ inovaciju.
Korištenje vizualnih efekata je obilato, kao što se i očekuje. No, oni se ne troše da bi se stekao neki impresivni element filma, nego su tu isključivo u funkciji radnje filma i njegove priče te Millerovih redateljski zamisli.
Peti jahač Apokalipse
Dodatno se mora pohvaliti i sve ono što je bilo nominirano (i osvojeno) za nagradu Oscar u tehničkim kategorijama u filmu Pobješnjeli Max: Divlja cesta. I ovdje je sve to na najvišoj mogućoj razini što ovaj film čini dodatno atraktivnim za gledanjem. Ovo je jednostavno pravi spektakl, za oči i uši, u punom smislu riječi.
Ovaj film je, slobodno to možemo reći, svojevrsni prednastavak filma s Charlize Theron kao junakinjom Furiosom. Ovdje je uloge te junakinje preuzela Anya Taylor-Joy (TV serija Damin gambit/The Queen’s Gambit, 2020., filmovi Novi mutanti (The New Mutants, 2020., Podvojen/Split, 2016.). I, taj posao obavila na vrlo visokoj razini.
U čitavom filmu je prilično šutljiva – jedva da progovori (valjda) dvadesetak rečenica u popriličnom trajanju filma (nešto manje od 2 i pol sata) – ali sasvim se solidno uklopila u brutalni svijet Millerovog Pobješnjelog Maxa. Njezine geste lica su njezina snaga u ovom filmu – ona je odlučna, bijesna, željna osvete ali i vrlo promišljata u svim svojim radnjama. u akcijskim scenama je vrlo vješta i uvjerljiva. Njezina lik i gluma jasno se opisuje i u jednom dijalogu filma u kojem je nazvana ‘peti jahač Apokalipse’. Uglavnom, može se reći da dominira filmom i svakom ‘pomalo’ krade kadar.
Sadržajno lošija priča
Od glumačke ekipe treba pohvaliti i Chrisa Hemswortha (svima poznati Thor iz Marvelovih filmova). Za razliku od Taylor-Joy prilično je brbljiv te ispada prilično duhovit. Nekako je na rubu da bude u rangu s glumcem Joe Pescijem i njegovim likom u filmskom serijalu Smrtonosno oružje (Lethal Weapon). Dodatno treba naglasiti da su Hemswortha zamaskirali tako da izgleda starije, ima grublje crte lica i malo je ‘nosatiji’).
Filmu se može prigovoriti malo lošija priča u usporedbi s filmom Pobješnjeli Max: Divlja cesta. Priča je sadržajno lošija a ista stvar je i po pitanju ostalih likova. Nekih drugih važnijih likova, osim Furiose i Dementusa, i nema a to se na nekoj razini filma i osjeti (lik Immortan Joe publika je već upoznala a nekih većih novosti u njegovom karakteru apsolutno nema).
Dojam je da su George Miller i Nick Lathouris (koscenarist Pobješnjeli Max: Divlja cesta), koji su zajedno napisali scenarij, pomalo na brzaka uzeli glavne motive filma Pobješnjeli Max: Divlja cesta i s njima se poigrali i tek ih neznatno nadogradili. To je velika šteta jer bi vjerojatno u tom pogledu bio i na višoj razini do tog filma.
Bez obzira na to, Furiosa: Pobješnjeli Max saga je furiozan film koji vas neće razočarati. Kao što je već rečeno, ovo je u punom smislu riječi ‘pravi kino doživljaj’ koji se ne propušta.