Emily Blunt priželjkuje više kulturnih fenomena poput Barbenheimera

Zvijezda Oppenheimera smatra da je istovremeno objavljivanje Barbie i Oppenheimera imalo pozitivan utjecaj na kinematografiju i nada se da će se to ponoviti. Pokušaja je već bilo, no nisu uspjeli.

Nema sumnje, ovu godinu obilježilo je svojevrsno rivalstvo dvaju filmskih studija (Universal Picturesa i Warnes Brosa) koje je dobilo i svoj naziv – Barbenheim. Riječ je o istovremenim kinopremijerama dvaju iščekivanih filmova dodatno začinjenom činjenicom da je redatelj jednog o njih još 2012. nezadovoljan napustio Warner Bros. i priključio se Universalu. Razlog nezadovoljstva Christophera Nolana bila je odluka Warner Brosa da filmove istovremeno prikazuje u kinima i na svojoj streaming platformi (Max).

I tako su 20. srpnja (ili 21. srpnja, ovisno o pojedinim državama) kina ovog ljeta “zapljusnula” dva kinohita, temom, pristupom i trajanjem potpuno različita, ali, pokazalo se, itekako uspješna.

Taj je fenomen, osvrćući se na proteklu godinu, spomenula i britanska glumica Emily Blunt, koja je u Nolanovom Oppenheimeru glumila Katherine Oppenheimer, suprugu J. Roberta Oppenheimera (Cillian Murphy). Ona, naime, otkrila je u razgovoru za “The Playlist”, priželjkuje još puno “barbenheimova”.

Slavlje, a ne rivalstvo

“Nadam se da će takva situacija ponoviti jer se pokazalo da je donijela puno toga dobroga. Puno se pričalo o filmovima, bilo je veselo i zapravo na taj Barbenheim možemo gledati kao na slavlje žanrovski različitih filmova. Zašto bi to moralo biti rivalstvo!? Treba pogledati oba filma. Nadam se da će situacija poput ove kojoj smo svjedočili u srpnju, biti sve više i više. To je jednostavno fantastično!”, zaključila je Blunt.

Dakle, fenomen Barbenheimer samo je dodatno podigao popularnost Barbie Grete Gerwig i Oppenheimera Christophera Nolana. Prema inicijalnim predviđanjima, oba s filma, sama po sebi, trebala dobro proći kod publike, no istovremenim kinopremijerama stvoren je dojam da je riječ o filmovima koje se ne propušta. A rezultat najbolje je izraziti iznosima zarade koje su filmovi ostvarili – Barbie 162 milijuna dolara i Oppenheimer 82,5 milijuna dolara – što je dvostruko više od inicijalnih predviđanja.   

Barbenheimer
Kulturni fenomen Barbenheimer model koji marketinški stručnjaci žele slijediti (Foto: Universal, Warner Bros.)

Do danas, Barbie je zaradila nevjerojatnih 1,4 milijarde dolara, a Oppenheimer tek nešto manje od milijardu dolara, što ga čini drugim filmom s najvećom zaradom u kategoriji R (filmova za starije od 17 godina), iza Jokera iz 2019. godine.

Još uvijek nedostižan primjer

Iako je izraz “Barbenheimer” prvi put upotrjebljen još u travnju 2022., on se počeo koristiti 2023. godine, kako se bližio 21. srpnja (kad je film došao u američka kina) što je pak dovelo do “eksplozije” tog fenomena i, posljedično, poplave proizvoda koji upućuju na njega (od majica do postera i svega između).

Naravno, imajući na umu Barbenheimer, i drugi su studiji iskušali isti recept. Primjerice, učinili su to Lionsgate i Paramount sa svojim ovogodišnjim uzdanicama koje su premijere imale 29. rujna. No Slagalica strave X (Saw X) i Psići u ophodnji: Moćan film (Paw Patrol: The Mighty Movie), odnosno “Saw Patrol” ne mogu u istu rečenicu s Barbenheimerom. Naime, zajednička im je žanrovska distinkcija, ali ne i publika pa je efekt fenomena Barbenheimer izostao.

Za sada se čini da u 2024. nema na vidiku filmova s istim datumima kinopremijera, no to ne znači da ih neće biti u budućnosti. A do tada, možemo očekivati još jedan nusproizvod Barbenheimera – istoimeni film redatelja niskobudžetnih horor filmova, Charlesa Banda.

Film će imati budžet od manje od milijun dolara, a snimanje bi trebalo započeti početkom 2024. Radnja filma prati priču o lutki znanstvenici, zvanoj Dr. Bambi J. Barbenheimer, koja odlazi iz svog savršenog svijeta – Dolltopije, i napušta svog dečka, Twinka Dollmana. Njezino putovanje u stvarni svijet pokreće saznanje o nehumanom postupanju djece prema lutkama, što doktoricu Barbie potakne na stvoranje nuklearne bombe kako bi se obračunala s nasilnicima i zaštitila svoje lutke-prijatelje.

Sam redatelj film opisuje kao “glupu, ali smiješnu” priču, naglašavajući potrebu za humorom u suvremenom svijetu u kojem je većina filmova usmjerena na tamne i depresivne teme.

O autoru

O autoru